Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Ryggskott

  1. #21
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag får helt enkelt se hur det går ner till Rosenhill. I värsta fall får jag vända där. Men det ska nog gå bra. Och jag brukar inte ha så här ont i ryggen. Brukar få lite känningar vart tredje/fjärde år, men som brukar släppa redan efter två dager efter ett naprapatbesök. Den här gången vet jag att kotorna trycktes ihop av köra hoj i hundratals djupa hål på en grusväg som vägverket glömt för länge sedan. Där lär jag aldrig köra igen. Varken med custom eller offroad.

    Men sen vet jag ju inte. Har hört att vissa får problem på en custom, men min uppfattning är att man sitter ganska bra och rakt på de flesta standardcustoms. Ombyggda diton med aphäng kan nog orsaka större problem. Eller har jag fel? Jag ska i alla fall leta efter en modell där jag sitter rätt. Dvs som en kung bakom styret på en slingrande landsväg 2010.

  2. #22
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag hade hört precis samma sak om customs men har inte märkt någonting, sitter som en kung på min. Har kört rundor på 10-15 mil och det har gått bra.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Men sen vet jag ju inte. Har hört att vissa får problem på en custom, men min uppfattning är att man sitter ganska bra och rakt på de flesta standardcustoms. Ombyggda diton med aphäng kan nog orsaka större problem. Eller har jag fel? Jag ska i alla fall leta efter en modell där jag sitter rätt. Dvs som en kung bakom styret på en slingrande landsväg 2010.
    Du har hört rätt - vissa får problem med ryggen på custom, däribland jag. Men min rygg är min och den är besvärlig och jag kan inte sitta lågt och måste kunna resa mig när det guppar för mycket. Sen gäller att var och en är en egen individ och en del får faktiskt aldrig ont hur dom än gör. Livet är orättvist!

    Allmäna ergonomiråd: Kunna sitta avslappat och även kunna ändra ställning inom rimliga ramar. Framflyttade fotpinnar rekommendera jag inte annat än som tillfällig variation av ställningen och då är det fråga om en extrapinne.

    Finns eg. bara ett sätt att hitta rätt. Prova olika typer och prova långt och på olika vägar så hittar du nog ganska rätt och det är nog så nära man kommer

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •