Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Många turer.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Många turer.

    Det har blivit många turer den sista veckan med kawan. Det är skitroligt och det gäller att passa på så länge det går för snart så är säsongen slut.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Det har blivit många turer den sista veckan med kawan. Det är skitroligt och det gäller att passa på så länge det går för snart så är säsongen slut.
    Berätta gärna mer om hur den är att köra på landsväg, kurviga småvägare och motorväg.

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag har varit ute och åkt på alla tänkbara vägtyper och kan bara säga att den är bättre än förväntat. Vägegenskaperna är hur bra som helst enligt min erfarenhet, jag har i och för sig inte så stor erfarenhet av customs och cruisers men är överraskad av dom fina egenskaperna. Den går stadigt som ett lok utan att vara svår manövrerad eller tung och sen har du ett vridmoment som heter duga, ibland så känns det som överkurs att växla ner, bara att vrida på gasen och den sticker iväg. Vi mötte en långtradare här om dagen och det var riktiga kastvindar från den, hade jag haft sporthojen så hade det slitit tag ordentligt vid mötet, du vet så där att man får hålla emot vinddraget som blir men med kawan så kände man bara vinden men hojen gick rakt fram som på räls.

    Sen är det skön körställning i mitt tycke, avslappnat.

    Jag var lite tveksam för den är ju utan kåpa och jag har ju bara haft hojar med kåpa innan, hur det skulle vara med fartvinden men det blev också en glad överraskning, det stör inte ett dugg, blir inte jobbigt heller.

    Den är även lätthanterlig på grusväg, stadig och fin.

    Sen har vi ju dom där aspekterna som stärker våran manlighet som det kan vara lite si och så med, den är ju snygg med mycket godis på och sedan ljudet, det mullrar gött i mina öron när man drar igång den, det blir små leenden på läpparna.
    Senast redigerat av Gibson den 2009-09-25 klockan 10:34.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Jag har varit ute och åkt på alla tänkbara vägtyper och kan bara säga att den är bättre än förväntat. Vägegenskaperna är hur bra som helst enligt min erfarenhet, jag har i och för sig inte så stor erfarenhet av customs och cruisers men är överraskad av dom fina egenskaperna. Den går stadigt som ett lok utan att vara svår manövrerad eller tung och sen har du ett vridmoment som heter duga, ibland så känns det som överkurs att växla ner, bara att vrida på gasen och den sticker iväg. Vi mötte en långtradare här om dagen och det var riktiga kastvindar från den, hade jag haft sporthojen så hade det slitit tag ordentligt vid mötet, du vet så där att man får hålla emot vinddraget som blir men med kawan så kände man bara vinden men hojen gick rakt fram som på räls.

    Sen är det skön körställning i mitt tycke, avslappnat.

    Jag var lite tveksam för den är ju utan kåpa och jag har ju bara haft hojar med kåpa innan, hur det skulle vara med fartvinden men det blev också en glad överraskning, det stör inte ett dugg, blir inte jobbigt heller.

    Den är även lätthanterlig på grusväg, stadig och fin.

    Sen har vi ju dom där aspekterna som stärker våran manlighet som det kan vara lite si och så med, den är ju snygg med mycket godis på och sedan ljudet, det mullrar gött i mina öron när man drar igång den, det blir små leenden på läpparna.
    Ja det är min erfarenhet också , de är riktigt goa alla VN, dessutom så är lillebror 8-900 VN minst lika go och betydligt lättare, använde min 800´a i endorospåret vid ett flertal tillfällen, då det var riktigt tort ska tilläggas, helt underbar för att den hade grymt vrid/varv och låg vikt, brett styre och jag sitter helt okey på dem, din har ju dessutom riktig framgaffel..... Snyggt

    Kul att hör att du är nöjd.

    Så de är rigtigt goa hela VN släktet.

    Brumma på nu.... Så höstlöven yr där nere i Tjustbygden.
    Återfalls skogsmulle!

Liknande ämnen

  1. Guidade turer till Vitryssland
    Av Comrade i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-03-07, 11:26
  2. Turer i Stockholm för nya
    Av Joachim i forum Träffar & Körningar
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 22:08
  3. Trevliga turer i Skåne
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 10:06
  4. Spontana turer och räkmackor
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 15:36
  5. Turer.
    Av Gibson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 11:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •