Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: Första steget.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Första steget.

    Jag köpte ju en hoj till frugan förra veckan en Savage 650 och hon har ingen körkort men ska ta. Veckan som har varit har hon läst handboken om hojen och varit ute och provsuttit, startat, kollat hur reglagen sitter och bekantat sig med hojen.

    Idag så var det dax att prova lite start och stopp så vi tog det lite lugnt på våran väg. Hon fick motorstopp ett par gånger men hon lärde sig fort för efter en stund så gick det bra.

    Hon har inget körkort för bil heller så det är helt nytt för henne, det är en dröm hon har haft i 35 år som vi uppfyller nu och hon är hur lycklig som helst just nu och hon kommer att bli gladare ju mer hon lär sig.

    Hon sa så här när vi var färdiga. "Palle jag körde" och jag såg lyckan i hennes ögon och det är värt hur mycket som helst för mig.

    Imorgon tar vi och öva en stund igen nu när vi har kommit igång.
    Senast redigerat av Gibson den 2009-09-22 klockan 22:18.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Hon sa så här när vi var färdiga. "Palle jag körde" och jag såg lyckan i hennes ögon och det är värt hur mycket som helst för mig.
    Helt underbart! Du är en god äkta man och din fru verkar vara en härlig kvinna som vågar och vill bejaka livet. Det är aldrig försent! Hoppas vi får köra tillsammans nästa sommar.

  3. #3
    Detta låter spännande, har samma läge hemma.

    Funderade även jag på Savage 650 till min gumma.

    Har ju en intruder 1400 och en GS 1150 som hon skulle kunna öva på, men GS tyckte hon var för hög och 1400:an lite för tung.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Helt underbart! Du är en god äkta man och din fru verkar vara en härlig kvinna som vågar och vill bejaka livet. Det är aldrig försent! Hoppas vi får köra tillsammans nästa sommar.
    Det måste vi bara göra.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Bajen-Sam Visa inlägg
    Detta låter spännande, har samma läge hemma.

    Funderade även jag på Savage 650 till min gumma.

    Har ju en intruder 1400 och en GS 1150 som hon skulle kunna öva på, men GS tyckte hon var för hög och 1400:an lite för tung.
    Kan verkligen rekommendera Savagen, jag har aldrig kört en så lätthanterlig hoj tidigare.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Kan verkligen rekommendera Savagen, jag har aldrig kört en så lätthanterlig hoj tidigare.
    Låter bra, visade bild på Savagen för min gumma nyss och hon tyckte den såg riktigt bra ut.

    Skall sälja någon av mina andra hojar till våren, så hon kan få sig en Savage.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  7. #7
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Vilken härlig läsning!
    Och vilket betyg åt era förhållanden - många skulle inte klara av att för en period vara lärare/elev. Starkt och modigt av damen!

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Vilken härlig läsning!
    Och vilket betyg åt era förhållanden - många skulle inte klara av att för en period vara lärare/elev. Starkt och modigt av damen!
    Ja det är en ovanlig känsla att ha övertaget, jag njuter av stunden.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Idag var vi ute och fortsatte övandet på start o stopp och frugan börja få in det riktigt bra.
    Ni skulle se henne när hon sitter på hojen och ser helt överlycklig ut, det värmer ska jag säga, helt underbart.

    Vi åkte en liten sväng så att hon fick känna hur det var att köra lite, blev väll ca 5 km på våran grusväg, hon på sin hoj och jag bakom på min kawa. Hon fick bestämma tempot och jag bara åkte bakom, det gick bättre än jag trodde det skulle göra, hon verkade inte det minsta nervös för att svänga och följa vägen även om det är grusväg, nej jag tror att det här kommer att gå bra.
    Senast redigerat av Gibson den 2009-09-23 klockan 19:39.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jättekul när någon, vid mogen ålder, förverkligar en gammal dröm. Tycker det är tufft gjort och hon har all min beundran!

    Tyckte att jag kunde se redan på bilderna vilken glädje som strålade om den nyblivna hojägarinnan.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Min första vurpa
    Av Jourtjänst i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 12:44
  3. Första lektionen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 23:20
  4. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02
  5. Första val!?
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 11:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •