Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Har shoppat! (Yamaha Virago 1100)

  1. #1
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87

    Har shoppat! (Yamaha Virago 1100)

    Nu äntligen verkar jag ha hittat min hoj som både ser ut som jag vill och kostar efter min plånbok. Det handlar om en virago 1100 från 95. Den har gått 3000 mil prislappen är 30 000:- .
    Nu till det centrala, den är importerad från tyskland och såld i Sverige 2002… finns det över huvudtaget något att oroa sig för vad gäller det? Enligt transportstyrelsen var det en firma som importerade den då. Sedan dess finns två ägare varav den jag kommer köpa den av nu köpte den på en firma i juli… vad säger ni? Kan man misstänka att den är något så när genomgången om en firma haft inne den i juni? Vad bör jag kolla extra på? Finns det några svaga länkar? Vad är de vanligaste fallgroparna som köpare? Är ju vääääldigt oerfaren vad gäller hojköp.

  2. #2
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Det första jag tänker på är försäkringsfrågan. Jag vet att när det gäller bilar så finns det bolag som avböjer sig att försäkra importerade bilar eller har orimliga premier. Men eftersom denna tydligen vart i Sverige sen 2002 är väl detta inget problem....?

    Det andra jag tänker på är varför den nuvarande ägaren redan vill sälja den efter 2 månader?

    Det är mina reflektioner och du kommer att få fler av våra vänner här på hojen.nu
    Senast redigerat av Nicke den 2009-09-22 klockan 20:40.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  3. #3
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg

    Det andra jag tänker på är varför den nuvarande ägeraren redan vill sälja den efter 2 månader?
    Han har hittat en HD...

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    min xj är också från tyskland kolla om det finns dokumenterad service annars är det nog ingen fara att köpa den

  5. #5
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Jag påbörjade mitt "återfall" till hojåkandet också på en Virago 1100, även den importerad från Tyskland av en firma.
    Tyckte det var en riktigt bra hoj att träna upp sig igen på, trivdes bra med den så länge jag inte gjorde för långa resor. Gjorde en tripp norröver på runt 250 mil under 6 dagar, gick helt ok men kändes ändå som det var dags för nåt annat efter det (och så blev det också).

    Jag hade inga problem alls med att den var importerad från Tyskland, varken med försäkring eller delar till den. Det enda jag i efterhand känner att jag borde kollat bättre var däcken, den var rätt känslig för ojämnheter i vägen när däcken inte var i bästa form.
    (Var också rätt oerfaren på hojköp då, hade ju gått drygt 25 år sen sist )
    Senast redigerat av oban den 2009-09-22 klockan 21:36. Anledning: la till några ord som jag missat ;-)

  6. #6
    finns det ingen som kan hjälpa dej och prova hojen , du ska prova den och känns det rätt så köp den men e du tveksam ska du inte köpa den , det e som ett förhållande du inleder det väl inte med en som du inte gillar , sen kan det upp stå lite små problem men de får man lösa då

  7. #7
    Jag hade en XV1100 som första riktiga hoj mycket trevlig och kvick, jag hade nog behållt den längre än två år men ville prova något annat. Problemet jag hade var att min rygg tog stryk eftersom rumpan kanade fram mot tanken så att jag satt väldigt kutryggig på den. Det berodde mest på att jag har en ganska lång rygg och där till är nog inte min hållning den bästa. Jag hade inga problem vad jag kan minnas och är inte rädd för att rekomendera den. Bromsarna är bra för en custom med dubbla skivor fram trumma där bak som inte var svår att serva.
    Lycka till med hojköpet.
    Jan-Olov

  8. #8
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Skulle vilja ändra den där rubriken nu när den äntligen är MIN Satan vad snygga vi kommer bli tillsammans!

  9. #9
    Grattis du har köpt en lättkörd och pigg hoj, önskar ER många trevliga mil tillsmmans.
    Jan-Olov

  10. #10
    Grattis till hojen Pea! Fin fin ....

Liknande ämnen

  1. Bränsleproblem Virago YAMAHA XV 1100 -98
    Av Falo67 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-05-27, 19:39
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-01-13, 18:29
  3. Svårstartad Virago 1100
    Av Iita i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 12:13
  4. Framflyttade fotpinnar till Yamaha virago 1100
    Av ubbeh i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 18:34
  5. problem med virago 1100
    Av Gardek i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •