Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 106

Ämne: Äppeltouring till Grönsöö den 10/10

  1. #81
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kommer dagens rapport!

    En härlig dag var vad vi fick som belöning för att vi trotsade det lire mindre varma vädret på morgonen.

    Det började deock lite illa för min del. Redan femhundra meter hemifrån höll jag på att köra rakt in i sidan på en taxi som plötsligen, från stillastående plötslidgen gör en u-sväng precis framför mig. Där var det riktigt, riktigt nära att smälla rejält. Även om det bara gick i fyrtio km/h kan det ge ödesdigra konsekvenser. Det gick dock bra denna gång, mer beroende på tur än något annat. Stannade och blängde ilsket på taxichaffisen som urskuldande slog ut med händerna. Han hade definitivt inte sett mig!

    Nåväl, framme vid träffpunkten var jag först, men behövde inte vänta länge innan, den nya bekantskapen, Nina dök upp med sin gröna Kawasaki. Hann snacka ett par minuter innan det kom ut en kund från Macken och berättade att Lennart ringt och berättat att han inte kunde komma på grund av ett urladdat batteri på hojen. Smart tänkt av Lennart. Snart hade han letat reda på mitt telefonnummer och ringde på min mobil också, sånt uppskattas om man sagt att man ska komma. Snart hörde vi mullret från en V-åtta och förstod att Klaus och Nicke var på ingång.

    Efter att ha väntat till kvart över tio i det faktiskt sköna vädret åkte vi i väg. Det mest dramatiska som hände innan vi gjorde vårt första stopp var en burnout utförd av Klaus. Han sa att den var oavsiktlig, men tusan vet...Nicke berättade målande om hur det kommit ett mindre rökmoln över Kungsängen. Eftersom jag låg först vet jag inget annat än det jag fick mig återberättat. En inspektion av bakdäcket gav vid handen att det nog gasats en del...

    Via mysiga, lagom krokiga vägar tog vi oss ner mot Grönsöö. Precis som alla tidigare år jag varit där var det "stubbrace" på en åker. Man kör rundbana med crosshojar av hjärtans lust. Härligt att det finns motorintresserade bönder som upplåter sin mark till dylika övningar.

    Sista biten ner till Slottsparken var det grusväg, skulle ljuga om jag sa att det var Klaus favoritunderlag...

    Blev lite förvirring innan vi fått betala och komma in på området, men det löste sig. 10:-/hoj kändes som en okay summa att sponsra Lions med. Den första människa jag träffade inne på området var en gammal jobbarkompis, numera välmående pensionär. Kul att se henne, inte vad jag väntat mig. Nu var det dags för belöningen, äppelkakan med vaniljsås. Insåg plötsligen att det kanske skulle bli problem. Ingen av oss hade kontanter i någon omfattning med sig. Vår oro var obefogad. Man löste det så att man fick med sig en talong med hur mycket pengar man var skyldig och kunde betala i butiken vid utgången ur parken. Blir glad över att man litar på folk. Tror att det är mycket få människor som skulle blåsa dom när man fått det förtroendet.

    Berättade för mina kompisar att jag var lumparkompis med killen som äger slottet. Då visar det sig att vid bordet bredvid sitter killens kusin. Blev lite småsnack med henne, hade dock inga "skandaler" att förtälja från vår lumpartid, vilket hon hoppats...

    Efter en stund kom artisten Totte Wallin och satte sig vid bordet bredvid. Det var han som gjorde uttrycket "Enköpingståge´, först står det sen går de´!" känt. Var länge sedan han var populär, undrar vad han gör idag?

    Tog oss en liten promenad i den fina parken och stod en god stund i det sköna vädret och njöt nere vid lusthuset. Var hur skönt som helst och solen sken från en klarblå himmel. Helt enkelt en höstdag när den är som allra bäst.

    På hemvägen körde vi över Uppsala. Här splittrade vi gruppen, Klaus skulle hälsa på en kompis, Nicke och Nina skulle ta gamla vägen ner till Sigtuna medan jag som hade mera bråttom valde att ta motorvägen.

    Blev totalt tjugofem mil för min del idag. Känns som en perfekt avslutning på en riktigt härlig säsong för min del. Har verkligen varit jättekul att lära känna alla nya vänner. Skojigt att Nina ville följa med oss idag. Tufft gjort att ta sig ut med nytt körkort och lite kyligt väder. Det var dock inget som hindrade henne. Trevligt att träffas!

    Ser redan fram emot nästa säsong!

    Vi får hitta på lite trevliga saker att göra under vinteruppehållet, så inte vänta på våren känns så lång!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-10-10 klockan 22:41.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #82
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tack!! Ännu en lysande reserapport från Mats. Skönt att höra att det också gått bra och att taxichaffören klarade sig oskadd. Nu kan jag lugnt lägga mig ned i soffan igen och försöka kurera mig med en whisky och fotboll. Har dock nästan 39 i feber så det är tveksamt om jag hinner se avsparken innan jag däckar... Skönt att höra att ni haft en bra tur!!

  3. #83
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Thumbs up

    kan bara hålla med jonas om berättelsen och nu ska jag också ta en whisky ,skål på er

  4. #84
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Vad roligt att det blev en fin avslutning på MCåret.
    Själv ser jag fram emot nästa år med nya utmaningar och naturligtvis att träffa er.

  5. #85
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Låter som bra deal Jonas,jag skulle nappa om jag var du,du kan ju alltid byta den nya hojen till Triumph senare
    Tråkigt att så många anmäler sig på turer men sedan inte vill hänga med,bättre att vänta med anmälan om du är osäker
    Vädret var helt kalas,det gäller bara ha rätta kläder,idag närmast varma handskar,kändes som en fin sesongsavslutning,nu får jag skruva isär hojen igen och kolla varför kylaren pissar och bakdäcket är ju nerburnad så får bli byte där med
    lite bilder bifogas

  6. #86
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    verkar inte gå att ladda bilder här,skall försöka på album också
    gick inte att ladda till album heller,nå Pewa får fixa lite så att allt funkar som vanligt

    var hemma 19,blev ca 300km för min del,väldans vad hojen började pissa vid slutet,fyllde 3l vatten för att komma hem från Uppsala
    Senast redigerat av klaus den 2009-10-10 klockan 21:12.

  7. #87
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Tack!! Skönt att höra att det också gått bra och att taxichaffören klarade sig oskadd.
    Blev lite orolig över att jag skrämde honom med att komma åkande så där, men han verkade hämta sig bra. Kan säga att han såg rätt skräckslagen ut, han hade ingen aning om att jag fanns där. Läskigt med sådana situationer, går inte att gardera sig mot sådana helt irrationella beteenden.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #88
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    verkar inte gå att ladda bilder här,skall försöka på album också
    gick inte att ladda till album heller,nå Pewa får fixa lite så att allt funkar som vanligt
    Har inte heller kunnat ladda upp bilder, varken i forum eller album. Har även provat att ladda upp bilder som funkat förut. Dessvärre utan framgång...
    Blir lite roligare med bilder som förstärker orden, så jag hoppas att det ordnar sig snart.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #89
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    *Hehehehe* Där får ni för all slöseri med att fotografera=)*
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  10. #90
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    *Hehehehe* Där får ni för all slöseri med att fotografera=)*
    Du tror väl inte på allvar att bilderna inte finns kvar i datorn ändå...?;D

    En vacker dag går dom att lägga ut och då kommer dom, var så säker!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •