Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 891011 SistaSista
Resultat 91 till 100 av 106

Ämne: Äppeltouring till Grönsöö den 10/10

  1. #91
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Hmmm, Tror du skojar en del Mats
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  2. #92
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    En ny från 2008 med full utrustning för 119 000 och då får jag 75 000 för min MP3 (ett bra pris!). Jag vet att ni tycker att jag ska köpa något billigare, men är det en helt vansinnig affär?
    Alla affärer som du är nöjd med är bra affärer!

    Försök dock att ha lite is i magen och vänta till våren, när du skaffat lite mer erfarenhet och kört fler olika hojtyper. Aldrig, aldrig köpa en hoj som du inte kört en rejäl sväng med. Det är så extremt lätt att det blir fel.

    Att du ska ha en customhoj är du övertygad om, som jag tolkar det.

    Har du klart för dig hur du vill använda hojen?

    Sätt dig ner och tänk noga igenom vilka egenskaper du söker. Skriv sedan ner dom så finns det något att utgå ifrån när du letar lämpliga kandidater.

    Här har du några förslag på frågor att ställa dig:

    Mestadels fikaturer i närområdet eller längre resor i Sverige och utomlands?

    Med eller utan passagerare? Passagerare brukar sällan uppskatta en customhoj så länge det inte är en uttalad touringmodell.

    Kardan, kedja eller remdrift?

    Motortyp?

    Serviceintervaller?

    ABS, finns det på customhojar förutom hos Triumph Thunderbird och Kawasakis stora touringmaskin?

    Tillgång till verkstad som du känner förtroende för?

    Det är bara att fylla på med egna saker som känns viktiga för just dig.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #93
    En liten sak att tänka på, har du poblem med ryggen så var försiktig vilken hoj du väljer för som jag vet så frestar det på att köra custom hoj. Både Virago och Dragstar är ryggknäckare på grund av den ihopskjunkna sittstälningen.
    Jan-Olov

  4. #94
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Mitt fel att äppel-turen-tråden spårat ur, så jag tar mitt ansvar och fortsätter ämnet "köpa hoj" i tråden Vilken glidare. Här ska istället bilder från turen upp så småningom.

  5. #95
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Tack Nicke, Mats, Klaus för en mycket trevlig första tur med er! Det var verkligen fint väder och natur. Höståkning på sveriges landsvägar är helt klart underskattat tycker jag, visst är det lite kyligt men det är det värt.

    Fick även låna Nickes värmehandtag (helt gratis!=), vilken lyx, jag längtar efter att mina redan beställda ska komma fram!

    Säsongsavslut? Vet inte vad ni pratar om, säsongen har ju precis börjat?=)

  6. #96
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Tack själv Nina, Mats och Klaus! Det märks att vi trivs eftersom timmarna går som sekunder - JÄMT! Vi hinner förvisso med mycket, men vi skulle nog kunna döda minst lika många timmar till.

    För er som inte var med på denna tur: Gillar ni att åka hoj ... till trevliga resmål .... att fika ...... att skratta ...... och att skratta lite till ......med härliga människor ..... om du svarat JA på detta så vet du vad du ska bereda väg för när nästa tillfälle ges.

    Bonusen på denna tur, för mig som låg sist och i detta fall bakom Klaus BH, var när han la en lakrisrem, av misstag, efter en rondell samt när han hade benen rakt ut på sista bitens grusväg. Det var en syn för gudarna som fick min mage att maseras Tack för det Klaus!

    Till Harka kan jag bara säga att: Ja, det var för kallt att åka i badbrallor och linne
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  7. #97
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Bonusen på denna tur, för mig som låg sist och i detta fall bakom Klaus BH, var när han la en lakrisrem, av misstag, efter en rondell samt när han hade benen rakt ut på sista bitens grusväg. Det var en syn för gudarna som fick min mage att maseras Tack för det Klaus!
    Man missar en del när man ligger i täten har jag insett. Hade gärna kollat in däcksrökaren och grusåkartekniken Klaus utvecklat. Låter åtminstone spektakulärt....

    Faan så lång vintern kommer att bli i väntan på våren!

    Tycker att vi har så djäkla trevligt när vi är ute. Skratten blir verkligen många och alla bidrar på sitt sätt till den goda stämningen. Så här många trevliga hojåkare har jag nog inte träffat sammanlagt under tiden som "ensamåkare", som jag gjort denna sommar med Hojengänget.

    Ni är härliga allihopa och har verkligen förgyllt min tillvaro med er posititva inställning och goda humör.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #98
    Medlem Starrider_Johnnys avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    66
    Jag fick lägga upp en och en bild för att det skulle fungera. Jag la ut lite bilder från Ruskträffen

  9. #99
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Starrider_Johnny Visa inlägg
    Jag fick lägga upp en och en bild för att det skulle fungera. Jag la ut lite bilder från Ruskträffen
    Testat, det också utan någon framgång!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #100
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Plötsligen går det att lägga in bilderna jag inte lyckades med igår.

    1) Klaus bakdäck efter den omtalade "rökaren" i Kungsängen.
    2) Den tappra skaran som trotsade "kylan"...
    3) Utmärkt äppelkaka med vaniljsås, resans belöning!
    4) Slottsparken
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •