Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 69

Ämne: Mariefredsrundan 27/9

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Mariefredsrundan 27/9

    Mariefredsrundan som var planerad till den 19 september uteblev med anledning av forumets plötsliga koma. Men det var kanske någon mening med det då flera hojrävar hann meddela att de hade förhinder då. Så vi försöker igen med en tur till den kommande helgen. Gärna lördag den 26 september, men passar det bäst den 27 så kör vi då. Är det ändå för kort varsel går det såklart att skjuta på turen till första helgen i oktober. Så många som möjligt ska ju med.

    Mariefredsrundan

    Mats; vill du vara körledare? Du gör det så bra!
    Senast redigerat av Jonas den 2009-09-22 klockan 09:10. Anledning: Nytt datum

  2. #2
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Skulle vart najs o åka med nån gång men jag ska roa mig med att köra på gokartbana den 26...blir nog en film från det oxå
    KTM 950SM

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Skulle vart najs o åka med nån gång men jag ska roa mig med att köra på gokartbana den 26...blir nog en film från det oxå
    Om vi kör den 26/9 kanske vi tittar förbi Tuvängen. Och då hamnar du garanterat på film!

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    26 är det Lidingöloppet
    Söndag skulle kunna gå även om jag säkert är lite mör då efter både 15km och 30km löpning på samma dag (lö)

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Lidingöloppet?? Är det öppet för alla typer av hojar?

  6. #6
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Det brukar vara alla typer av hojare runt banan,trevligt att få lite uppmuntren på vägen

  7. #7
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Jag hakar gärna på..... när det gäller sörmlandsturen och inte Lidingöloppet Dock ska jag på en kvällsaktivitet på lördagskvällen (kl 17). Men jag är öppen för båda dagarna. Jag tror vår vägvisare (Mats) är upptagen på lördagen om jag tolkade en annan tråd rätt. Så jag vet inte om söndagen passar bäst? Hur blir vädret Jonas?
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Solen skiner både på lördag och söndag med cirka 17 härliga grader. Alltså ungefär samma fina väder som vi haft de senaste dagarna i Stockholmsområdet.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har inget emot att leda gänget!

    Tror dock att vägen mellan Laxne och Mariefred kan vara i dåligt skick. Uppgrävd och grusad, enligt vad jag hört. Vet ej om den är i körbart skick utan en offroadhoj. Möjligen kan den vara fixad, men det är nog dumt att chansa. Tänkte därför eventuellt dra ut svängen lite till att åka via Malmköping och Stallarholmen till Mariefred, om det skulle kunna passa.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har inget emot att leda gänget!

    Tror dock att vägen mellan Laxne och Mariefred kan vara i dåligt skick. Uppgrävd och grusad, enligt vad jag hört. Vet ej om den är i körbart skick utan en offroadhoj. Möjligen kan den vara fixad, men det är nog dumt att chansa. Tänkte därför eventuellt dra ut svängen lite till att åka via Malmköping och Stallarholmen till Mariefred, om det skulle kunna passa.
    Vad jag vet är vägen fixad, men dom har påbörjat ett stort vägbygge i Laxne. Men Malmköping och Stallarholmen låter intressant eftersom Malmköping har nya vägar
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •