Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 67 av 67

Ämne: Nybörjare och hoj? (ännu en tråd!)

  1. #61
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Pannan är, enligt min erfarenhet, lite snålare vad gäller bränsleförbrukning. Det är stor skillnad mellan olika motorkaraktärer, alla har sina förespråkare. Det som passar den ena tycker någon annan inte passar alls. Den enda som kan avgöra vad som är rätt för just dig är du själv. Testa många olika typer av hojar innan du bestämmer dig för vad du ska köpa.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #62
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Som de säger: Smaken är som baken, dvs delad!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  3. #63
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Är det någon skillnad på driftsäkerhet, bränsleförbrukning eller liknande eller är det bara ljudet på den som en del inte gillar?
    Pannan, alla dagar på året. Speciellt första generationen. BMW'n är faktiskt en klump i jämförelse. Inte så att den är tyngre eller nåt sånt, men Honda'n har lägre tyngdpunkt, vibrerar inte alls, klarar marschfarter på 180 hela dagarna om man vill och är lättare att hantera i trånga utrymmen.

    Men det är min åsikt, inte din. Jag kör normalt inte såna hojar men har provat bägge frågan gäller.

  4. #64
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Pannan, alla dagar på året. Speciellt första generationen. BMW'n är faktiskt en klump i jämförelse. Inte så att den är tyngre eller nåt sånt, men Honda'n har lägre tyngdpunkt, vibrerar inte alls, klarar marschfarter på 180 hela dagarna om man vill och är lättare att hantera i trånga utrymmen.
    Delar den åsikten, skulle själv tveklöst välja Pannan om valet stod mellan dessa två. Fantastiskt bekväm att åka långt på, gärna med passagerare och packning. Mycket smidig att hantera, sina 330 fulltankade kilon till trots. Körde nonstop Hamburg-Stockholm, drygt hundra mil. Varken jag eller frugan var det minsta slitna eller hade någon form av träsmak. Du kan troligen hitta bra exemplar från 50.000:-och uppåt. Verkligen mycket hoj för lite pengar, som jag ser det!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #65
    Mange
    Gäst
    Pannan är inte min typ av hoj, trodde jag tills jag provade fassans 90;a. Skön att köra, märker knappt om man har passagerare, kan i princip köra hur långt som helst, går att pressa "rätt friskt" på kurviga småvägar om andan faller på, bra vrid, har koll på läget vid aktiv körning, kort sagt; me like alot;D. Jag och BMW kommer bara inte överens hur gärna jag än vill. Pannan vinner.......fast många tycker inte om den nya modellen.

  6. #66
    Mc-Bosse
    Gäst
    Pannan ser ju onekligen bekväm ut och står det Honda på den ska den väl vara som det heter "Bullet proof" vad gäller driftssäkerhet. http://www.blocket.se/helsingborg/Ho...tm?ca=23_6&w=1

  7. #67
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Ja, hade väl tänkt mig att inte lägga ut mer än 50.000 kr. Beror ju på vad man hittar också, Honda ST1300 ser ju väldigt läcker ut i mina ögon och den har väl en del krav på sig med tanke på att det är en av Polisens hojar.

    Får väl se när det blir dags, många provkörningar återstår innan dess!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

Liknande ämnen

  1. Ingen ny tråd
    Av kenneth i forum Träffar & Körningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 19:29
  2. Svar: 66
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 07:43
  3. Ny tråd för mekguider
    Av pewa i forum Artiklar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-20, 15:12
  4. Tack för alla svar ja fått på min tråd
    Av fistkiller i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 10:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •