Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 67

Ämne: Nybörjare och hoj? (ännu en tråd!)

  1. #21
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    känner igen det så väl, börjde mitt "återfall" till hojåkandet med en Virago. Helt ok hoj och trivdes bra med den, tills jag för ett år sen gjorde en lite längre tur.
    Hade redan innan fått upp blicken för Triumph Trophy, vet inte varför men bara gillade den, provkörde nån och det gjorde det inte sämre. Däremot hade jag väldigt svårt för att få nåt för min Virago så lät det vara tills jag hittade en Trophy som stod på Yamahacenter. Då passde jag på att kolla vad jag kunde få för affär på den. Fick väl helt ok pris så blev ett köp. Tyvärr råkade jag läsa fel på vägverkets sida när jag kollade hojen, trodde de hade haft den i butiken i 4 månader... visade sig sen att de haft den i 1år 4 månader, kunde nog kanske fått nån krona mer i rabatt där om jag läst rätt på alla siffrorna, men är klart nöjd i alla fall med bytet.
    Så tipset är ju att kolla på de som säljer vad du vill bli av med och har vad du vill ha i lager :-)

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    16
    Tack Guzzi-Leif och turbo!

    Nej att strypa något med 100+ i hk känns aningen dumt i min situation.
    Nog för att man får punga ut en slant för en sån hoj också(?), så det vore nog inte aktuellt i vilket fall.

    Men angående effekt och mellanklass.. Låt säga att jag hittar en lämplig hoj för mig, som dock "råkar" ha cirkus 60hk, ostrypt. Går det att köpa så att man kan strypa den själv då och hur lätt är det att göra i så fall?

  3. #23
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Eld Visa inlägg
    Tack Guzzi-Leif och turbo!

    Nej att strypa något med 100+ i hk känns aningen dumt i min situation.
    Nog för att man får punga ut en slant för en sån hoj också(?), så det vore nog inte aktuellt i vilket fall.

    Men angående effekt och mellanklass.. Låt säga att jag hittar en lämplig hoj för mig, som dock "råkar" ha cirkus 60hk, ostrypt. Går det att köpa så att man kan strypa den själv då och hur lätt är det att göra i så fall?
    Finns att köpa strypningssatser, dom ser lite olika ut har jag för mig, och sen måste man registreringsbesikta för att få börja köra. Men varför inte göra det enkelt för sig och köpa en som redan är strypt? Den här tex, 25kw, 20 laxar och en hoj som man kan lägga omkull utan att få skrämselhicka. Paralelltwin så den går att få trevligt ljud i oxå. =)
    Senast redigerat av Molgan den 2009-09-12 klockan 14:15.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #24
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Enklast brukar väl vara att kolla med generalagenten om det finns strypningssats till maskin som inte astmatiserats ännu.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    16

    Thumbs down

    Åhå, det blir kanske en lite krånglig procedur då. Hörredu, den där var inte dum! Äldre i lite modernare tappning eller vad man ska säga. Me like! Och skrämselhicka vill jag ju gärna undvika

    Finns det några fler intressanta hojar i det segmentet.. med liknande stuk? (typ runt melleniumskiftet tänkte jag). Varianterna med helkåpa (t. ex ER5 med helkåpa) har en tendens att vara.. fula.
    Ni får ursäkta mig.. Det är nog bara jag som är ung och dum Men den nakna ER5an såg i alla fall riktigt bra ut!

    Guzzi, hmm, generalagent och astamat.. iserats?
    Senast redigerat av Eld den 2009-09-12 klockan 15:30.

  6. #26
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Eld Visa inlägg
    Åhå, det blir kanske en lite krånglig procedur då. Hörredu, den där var inte dum! Äldre i lite modernare tappning eller vad man ska säga. Me like! Och skrämselhicka vill jag ju gärna undvika

    Finns det några fler intressanta hojar i det segmentet.. med liknande stuk? (typ runt melleniumskiftet tänkte jag). Varianterna med helkåpa (t. ex ER5 med helkåpa) har en tendens att vara.. fula.
    Ni får ursäkta mig.. Det är nog bara jag som är ung och dum Men den nakna ER5an såg i alla fall riktigt bra ut!

    Guzzi, hmm, generalagent och astamat.. iserats?
    Menade bara att det sannolikt inte finns strypningssatser till alla modeller. Generalagenten borde veta vilka...

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    16
    Aha ok, och med generalagenten menas då den säljande parten? Förlåt om jag är jobbig, försöker bara suga åt mig så mycket information jag bara kan
    Senast redigerat av Eld den 2009-09-12 klockan 16:07.

  8. #28
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Generalagenten är importören/grossisten. För Suzuki t.ex. heter den "KGK Motor AB" och för Honda "Honda MC Svenska AB". På den nivån bör all teknisk information vara hyfsat pålitlig medan man i butiken ibland råkar ut för säljare som svarar som de tror/hoppas.

    Generalagenten är för övrigt den part om vilkens avanser man intet vet. Återförsäljaren gör inte många spänn per försåld mc men generalagenten???

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    16
    Tack för ett väldigt utförligt svar! Då är jag numera en till kunskap rikare

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kollat blocket. Finns ett gäng hoj om man söker som jag gjorde: Mellanklass till 20.000.
    Bl. a några fina ER 5;or från 16.000;-, väldigt bra alternativ om man vill ha en Kawa.

Liknande ämnen

  1. Ingen ny tråd
    Av kenneth i forum Träffar & Körningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 19:29
  2. Svar: 66
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 07:43
  3. Ny tråd för mekguider
    Av pewa i forum Artiklar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-20, 15:12
  4. Tack för alla svar ja fått på min tråd
    Av fistkiller i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 10:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •