Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: En liter stämpel ink... Tack

  1. #11
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag valde båda mina hojjar (räknar inte med kawan) efter förutsättning att jag skall kunna serva dem själv. V3:an köpte jag ny och fick då även med orginal verkstadsmanual i köpet.
    Förutom kostnaden för servicen så blir det 21 mil att köra om jag inte skall stå och vänta. Två fordon för att kunna hämta och lämna.

  2. #12
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Jag är visserligen oxå en konspirationsteoretiker, men då långa serviceintervall är ett viktigt försäljningsargument betvivlar jag starkt att man sätter ett tätare intervall än nödvändigt.
    Men någonting gör de för att tjäna lika mycket pengar eller mer om serviceintervallerna blir längre för inte tjänar de mindre pengar frivilligt.

  3. #13
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Men någonting gör de för att tjäna lika mycket pengar eller mer om serviceintervallerna blir längre för inte tjänar de mindre pengar frivilligt.
    Eftermarknaden är mycket viktig inkomstkälla. Om jag inte minns fel så ligger den för bilfabrikanter på runt 30% av omsättningen.

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Som tur är, så är det ju ett fritt land. Vill man skippa garantin, så är det ju upp till var och en att göra det.

    Att gnälla på verkstäderna och anklaga dom för ockrare har jag aldrig förstått mig på. Det är ju ändå vi kunder som sätter prislappen på servicen genom att vi betalar det.
    Jag vill inte betala vad servicen kostar. Kan jag gå in på Volvo eller auktoriserad verkstad och säga att jag bara vill betala halva priset för servicen, få den gjord och få stämpel? Mitt enda alternativ är att göra servicen själv, skriva själv i servicehäftet och som jag skrev innan: hoppas på att det duger när jag ska sälja bilen.

    Volvo anser ju naturligtvis att det inte duger för annars gör de skit för sig själva. Ett sätt för bilförsäljarna att göra servicen mer trevlig för oss är att lägga servicekostnaderna på inköpspriset för vi människor är lite konstiga i vårt tankesätt. De kostnaderna som inte syns finns ju inte.

    Men jag tror att priset för bilen/mc:n kan vara satt inkl. servicekostnader men ändå måste vi betala för service ett antal gånger under typ 10 000 mil. Konspiratorisk är jag ju...

    BMW har väl "fri" service?
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-09-11 klockan 09:40.

Liknande ämnen

  1. Snö tack
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 10:33
  2. Jofama bag 42 liter (small) setup & review
    Av alex.o i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-06-28, 21:34
  3. Antal liter i reserven ?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-05-15, 23:24
  4. Krauser 25 liter packväskor
    Av Torben i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-16, 21:58
  5. Tack.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 20:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •