Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Äntligen!

  1. #1
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    Äntligen!

    Nu är det högtidsstund i det Guzzi-Leifska hemmet; verkstadshandboken (Haynes) för dotterns båge har äntligen kommit. Blir många timmars njutningsfull läsning de närmaste dagarna. Bara att följa de fina linjerna i kopplingsschemat, att läsa om mätning av kolvringsgap och kontroll av kamkedjespännarens funktion...
    Vilken fröjd!

    Självklart blir det också trevligt att utföra servicepunkterna när den dagen kommer men det får väl ses som grädde på moset.

    Och nej; att laga sånt som gått sönder är sällan något nöje även om det kan ge tillfredsställelse efteråt när man löst ett problem.

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Som mekallergiker så har jag svårt att relatera till glädjeämnet, men glädjs med dig ändå.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Det är gott att man med moderna mc faktiskt inte BEHÖVER kunna/vilja meka. Annat var det ju förr...

    Åsså har vi ju faktiskt olika preferenser här i livet - har till och med hört talas om människor som inte är intresserade av 5+1. Bara att repektera!

  4. #4
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jag mekar hellre än bra.
    Kan inte så mycket men förstår vad du menar med att möjligheterna till mek ökar med en bra manual.

    Bara att ha skoj i garaget då.!

  5. #5
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Nu är det högtidsstund i det Guzzi-Leifska hemmet; verkstadshandboken (Haynes) för dotterns båge har äntligen kommit. Blir många timmars njutningsfull läsning de närmaste dagarna. Bara att följa de fina linjerna i kopplingsschemat, att läsa om mätning av kolvringsgap och kontroll av kamkedjespännarens funktion...
    Vilken fröjd!
    roligt... Det är ändå något väldigt specielt att få ta del av hur teknikerna arbetade och tänkte under en viss period, håller med till 100% Dessa små "biblar" har alltid legat mig varmt om hjärtat, vet inte varför, men så är det.se

    Tack för idag every body...
    Sov gott GB 2O)
    Senast redigerat av on2wheel den 2009-09-10 klockan 08:29.
    Återfalls skogsmulle!

  6. #6
    Jag hämtade i går hojen efter koll av ventiler och byte av tändstift, 3772:- utgör ett gott skäl att mecka själv. Hojen är fem år nu och garantin går ut snart därför verkstadsbesöket, hädanefter byter jag olja och det jag klarar av själv i fortsättningen. Det är synd att det inte går att hitta en verkstashandbok till Varadero efter 2003, jag har letat.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Äntligen! :D
    Av Phaedre i forum Ny på forumet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 14:55
  2. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:20
  3. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 16:12
  4. Äntligen.........
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 13:52
  5. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •