Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Jägare!

  1. #21
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Jägare!

    Jag börjar med en rättelse, jag skrev att det hände förra året men det var för 2 år sedan.
    Det började med som jag skrev att en av våra hundar skrämde några hjortar och han blev skitförbannad och hotade som sagt med att han visste ett jaktlag utanför Vimmerby tror jag att det var som hade skjutit en hund som hade kommit springande och jag sa bara jaha, vad fan säger man när folk utrycker sig på ett sådant sätt. Det var inte mer med det men sedan när jaktsäsongen kom igång och det blev vinter så var våran hyresvärd uten och kollade sina marker och såg jaktrester, inälvor och sådant som hade lämnats kvar på sin mark och det dom hade inte varit där och jagat någonting det året.
    Hyresvärden ringde upp idioten ifråga och undrade om han visste någonting men han sa att dom hyrde ut jakt och att det kunde ha blivit något fel.
    Till saken hör det att han inte ägde marken det gjorde mina grannar som är Tyskar och han hade lov att jaga på deras mark för egen del men inte hyra ut jakt till andra.
    Hela historien kom Tyskarna till känna och Wolfgang som grannen heter blev fly förbannad och skriver ett långt brev och förklarade att Ingemar som idioten heter fick packa ihop sina privata saker som han hade i en stuga som ingår i deras äga och att han aldrig var välkommen här ute något mer.

    Jag fattar inte att folk kan bete sig som svin när man har möjlighet att som i det här fallet jaga gratis och missbruka det och tjäna pengar på det utan ägarens vetskap. Jag får ju fiska i deras sjöar och jag skulle aldrig i mitt liv missbruka det så att jag blev av med möjligheten. Jag är den ända utomstående som får fiska kräftor på deras vatten och det är jag jäkligt rädd om.

    Men nu så vet hela trakten, eller kanske halva Västerviks kommun om vad han har gjort och jag hoppas att ingen jäkel tar med honom i sitt jaktlag.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #22

    SV: Jägare!

    Intressanta historier, visste inte att jägare var ett så aggresivt folkslag

    Däremot som Printer säger har man ju möjlighet att anmäla, det borde man göra också!
    Sådana idioter ska definitivt inte få jaga på ens mark nå mer sen borde de inte få äga ett vapen överhuvudtaget!

    Känner till en jägare inte så långt härifrån som tröttnade på att grannens 7 katter sprang på hans gård, sket i hans rabatters osv osv. Kan förstå att han blev irriterad men när han sen tog älgstudsaren och sköt en av katterna för att visa sin ståndpunkt gick han lite väl långt..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #23
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Jägare!

    Jag håller med att det kanske skulle ha gjorts en anmälan men nu har det gått ett par år sedan det hände, men jag blir lika förbannad varje gång jag tänker på vad som hände och ångrar att jag inte gjorde mer. >
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #24

    SV: Jägare!

    Synd att sånna ska få komma undan.. men jag kan förstå att alla inte anmäler heller.
    Du får anmäla nästa gång, förhoppningsvis blir det ingen men ändå..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #25
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Jägare!

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Synd att sånna ska få komma undan.. men jag kan förstå att alla inte anmäler heller.
    Du får anmäla nästa gång, förhoppningsvis blir det ingen men ändå..
    Nästa gång så gör jag det men hoppas inte att det blir någon mer gång.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •