Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Jägare!

  1. #11
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Jägare!

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Gammal? Du?

    Jag läste tråden som var på det andra forumet, där står det om Tullinge 21/6 (sex dar sen det skrevs). Du svarade att gubben i din trakt fått flytta. Så den som fått flytta är han i Västervik, han i Tullinge bor alltså kvar (än).
    Ja han som var här bodde inte här, han bara arrenderade jakten här, det är lite lustigt för här där jag bor så heter det Tyllinge, så det var inte konstigt att jag blev förvirrad.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Jägare!

    Vilket sammanträffande, Tyllinge – Tullinge, lätt hänt man läser fel, beroende på om man bor i Västervik eller söderut inom 08. Fast som Pewa skriver, man får inte vifta med vapen ens i skrämselsyfte.

    Men jaktsäsongen är väl på hösten? Vad han gjorde i skogen med handvapen vid den här tiden på året kan man fråga sig. Med ett handvapen var det nog inte jakt det var fråga om.

  3. #13
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Jägare!

    Nej det är inte nu det har hänt, det var på hösten för flera år sedan.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #14

    SV: Jägare!

    Vilken idiot, du skulle kört på gubbjäveln.

  5. #15

    SV: Jägare!

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Men jaktsäsongen är väl på hösten?
    Inte alls. Älgjakten är på hösten, svampjakt pågår från sensommaren till första frosten, brudjakt år lovlig året runt men kanske mest aktiv sommarmånader.
    Vildsvin är lovliga jämt i nästan hela Svärje, det är OK att mörda rådjur vid olika tidpunkt beroende på om det finns Kids eller ej... Kallas Get, bock och kid.

    Olika jägare kan alltså vara ute när som helst.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Jägare!

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Men jaktsäsongen är väl på hösten?
    Inte alls. Älgjakten är på hösten, svampjakt pågår från sensommaren till första frosten, brudjakt år lovlig året runt men kanske mest aktiv sommarmånader.
    Vildsvin är lovliga jämt i nästan hela Svärje, det är OK att mörda rådjur vid olika tidpunkt beroende på om det finns Kids eller ej... Kallas Get, bock och kid.

    Olika jägare kan alltså vara ute när som helst.

    8) Printer
    Det är med andra ord alltid jaktsäsong.. >
    Sätta hårt mot hård och köra över gubben kanske vore bra, då är det 1-1.

  7. #17
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Jägare!

    Vi råkade ut för en dåre till förra sommaren som mer eller mindre sa att han hade rätt att skjuta våran hund bara för att den hade skrämt några hjortar, det är så att hunden aldrig hade hunnit ifatt dom även under bra förhållanden.
    Han har inte rätt att skjuta en hund ovasett vad som händer.
    Han fick ta sitt pick och pack och försvinna och var inte välkommen hit ut något mer.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Jägare!

    Helt otroligt, hur sjutton lyckas de få en vapenlicens med en sån attityd?? De borde bli av med sin licens tycker jag!

  9. #19
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Jägare!

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Helt otroligt, hur sjutton lyckas de få en vapenlicens med en sån attityd?? De borde bli av med sin licens tycker jag!
    Jag håller med, jag ska skriva hela berättelsen senare idag, den är rätt så otrolig.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #20

    SV: Jägare!

    En jägare som hotar med att skjuta hundar, folk eller vad som helst är direkt olämplig som vapeninnehavare och får sin licens förverkad vid en anmälan.
    Det måste vara en vittne med annars står kanske ord mot ord.
    Allt detta står att läsa i lagboken.
    Kolla jaktstadgan tex.
    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •