Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Köra hoj gör dig yngre och gladare

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    jag kan bara hålla med ,sen jag blev återfallare tycker jag att man har fått tillbaka ungdomen på något konstigt sätt, man är väl som grabbarna i wild hogs
    Du har sett filmen antar jag.

    Håller med, en tur på hojen är som balsam för själen som Jonas beskriver det. Man får grinigt humör om man inte fått köra hoj på ett tag och bara en kort tur om så bara under 1 mil blir humöret genast bättre.
    Man förkovras och lär sig alltid nya vägar och sevärdheter man annars inte skulle upptäck i sin bil. Man känner sig väl omhändertagen för vi är mer måna om varandra och vi är dessutom mycket mer trafikmedvetna än andra trafikanter. Vi går avrostningar och på andra kurser för att bli bättre förare, andra går räddningskurser om nån av oss skulle köra av så finns det folk i gruppen som kan hjärt- och lungräddning, som vet hur man drar av hjälmen om man måste dra av den vid kris. Allt detta och mer därtill hade jag missat om jag inte tagit kortet för mc.

    Många gånger har jag undrat varför jag inte gjorde som jag tänkte då – 1985 när jag tog bilkortet – att jag skulle ta mc-kortet också när jag ändå höll på. Jag har många gånger ångrat att jag ”slösat” bort mer än 20 år på enbart bilkörning innan jag tog mc-kortet. Jag har fått drygt 20 år för lite av det roliga kan jag känna. Men nåt säger mig också att det kanske var meningen att jag inte skulle ta mc-kortet då för 24 år sen, jag kanske inte var mogen för det helt enkelt för som jag sladdat med bilar och lekt med dom kanske jag skulle kört likadant med en mc.

    Men visst känner jag mig ung fortfarande och ung är jag på hojen men med mer ansvar, omdöme och hänsyn samt framför allt mognad. Jag brukar skämtsamt säga att jag är 40+, känner mig som 25 och ser ut som sjutton.

    Ja, jag vågar påstå att de har rätt i artikeln.

  2. #12
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Motorcykel är livet för mig, jag känner mig så avslappnad när jag kör och glad framför allt. Sen tycker jag att Jonas har beskrivit det perfekt när det gäller turer och gemenskapen.

    Jag har svårt att beskriva i ord hur jag känner när man ligger ute på vägarna och kör men underbart tycker jag täcker hela registret.
    Senast redigerat av Gibson den 2009-09-09 klockan 10:29.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kan det verkligen gälla de som kör glidare och sitter som räkor?????, också.

  4. #14
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan det verkligen gälla de som kör glidare och sitter som räkor?????, också.
    Ja det tror jag ,dom har hittat sin grej precis som dom som åker grusmaskiner eller sporthojar eller någon annan typ av hoj.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Så är det, när vi 60+ träffars kan ingen tro vår ålder(58-83). Lite halta å lytta när vi kliver av hoj, när vi kör är vi unga å glada.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  2. "yngre" custom-åkare sökes i sthlm
    Av jaggajao i forum Träffar & Körningar
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 14:28
  3. köra upp i regn.
    Av MC-Fröken i forum MC-kort
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-09-03, 20:39
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •