Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Det här med Triumph

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Thumbs up Det här med Triumph

    Alltså, jag har funderat sen igår på det där med märket Triumph. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är med märket men det är nåt visst med Triumph. Designen, den är inte som alla andra utan faktiskt en egen stil. Som de såg ut förr, i alla fall min Scrambler och den har t o m lurat många. Många tror den är från 60-talet, så otroligt lyckad retrodesign på en modern mc har Triumph lyckats göra!

    Men vad är det då som gör att den utmärker sig? Designen är en sak men också att köra den. Det är verkligen en hög rolighetsfaktor på den här modellen, jag är riktigt tokfrälst i min Scrambler och den lär jag aldrig sälja heller. Möjligen samla på mig fler hojar men byta ut den? Aldrig!

    Det finns en hel uppsjö med coola tillbehör och kläder, precis som med MINI. Och sen har jag aldrig riktigt trivts i och kört omkring med dussinfordon med fjuttig tillbehörslista, rena skämten. Det ska vara utmärkande egenskaper, sticka ut och absolut inte nåt som alla andra har och kör omkring med.

    Sett till mitt yrke har jag alltid simmat motströms, jag har kikat vad designern bredvid mig gjort för nåt skoj, då har jag gjort på ett helt annat vis och absolut inte som alla andra. Jag tänker och gör saker utanför boxen där, skriker lite extra i min design så att säga. Och det kan man nog säga är samma sak med Triumph (och MINI), man gör inte som alla andra - man går egna vägar. Ta bara det där att ta fram en 3-cyl motor, finns väl inget annat modernt märke som kör med 3 cylindrar? Kawa 3-pip fanns förr men inte i dag. Det mesta är faktiskt enstånkare, 2-cyl och 4-cyl. Triumph har 3-cylindrigt för att tänka lite utanför boxen.

    Nya Tigern på 1050 cc är bara för snygg, också 3-cylindrig. De föregående modellerna är inte lika snygga men den nya 2009:an, oj vad den är tjusig. Men sälja min Scrambler för en sån? Aldrig. Hellre en till Triumph i garaget i så fall.

    Min man fattar inte vad det är för nåt speciellt med Triumphen och vad tusan jag ska ha dom andra till när jag ändå bara bor på Trajjan. He he, han ska få provköra min Triumph när han fått lappen. Han undrar väl vad det är för fel på mig som går och köper soffkuddar med brittiska flaggan på. Nu är jag insnöad på Spitfire också. Vad är nästa? Flytta till England?

    Nej jag kan faktiskt inte sätta fingret på vad det är för nåt speciellt med Triumph annat än dess atmosfär, man andas en speciell luft kring Triumph bara man går in i butiken för Triumph, när man ser alla tillbehör och fräna hojar som står där och vill flytta hem till mig. Många gånger har man sagt jag får provköra den ena efter den andra men jag tackar alltid nej för jag vet hur sugen jag förmodligen blir på en till då.

    Ibland har jag funderat på att göra mig av med alla hojarna utom Scramblern och ha en till Triumph i garaget, i så fall en röd Tiger med röda sidoväskor på, se bild nedan.
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag förstor precis vad du skriver, är själv en sådan person som inte följer vissa mönster.

    Man har väll egna tankar och drömmar som man vill genomföra och inte bara göra rätt för att bli en Svensson och passa alla andra och själv undra vad fan man håller på med.

    Nej det där med att vara en präktig person som gör saker för att det ska se bra ut och inte få ut någonting av livet är inte min visa, lev nu och ha roligt medan man kan.

    Nu blev det lite OT men så är det jag känner det.

    När jag sa till folk att jag hade beställt en Mini Cooper Clubman så undrade dom varför köpa en sådan när det finns Volvo V70?????

    Jag svarade bara att jag vill ha en sådan och då var ju diskussionerna igång ungefär att jag var dum att köpa en sådan. Men det brydde jag mig inte om och sedan när folk fick se bilen så blev det en anan sak för dom med, då var den häftig helt plötsligt.
    Nu menar jag inte att det var alla som hade den inställningen men det var några, dom flesta tyckte det var bra.

    Jag brukar göra som jag själv tycker och inte lyssna på andras åsikter för det är ju mitt liv och inte deras, och gör jag fel så går det ju alltid att rätta till.
    Hade jag följt strömmen i Oxelösund så hade det slutat med att jag hade haft en villa ute i sunda, schäfer och en SAAB 900 turbo, det skämtade vi om när jag växte upp.
    Senast redigerat av Gibson den 2009-09-07 klockan 10:41.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    En sån däringa Tiger med all den utrustning på enligt bilden ovan, inklusive ABS-bromsar går loss på ca 135.000 kr...

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    En sån däringa Tiger med all den utrustning på enligt bilden ovan, inklusive ABS-bromsar går loss på ca 135.000 kr...
    Det kostar om man vill ha det bästa...mycket pengar!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Ibland har jag funderat på att göra mig av med alla hojarna utom Scramblern och ha en till Triumph i garaget, i så fall en röd Tiger med röda sidoväskor på, se bild nedan.
    Min bror sa till mig i flera år då jag velade om A-kort och mc: Har du möjlighet till det så gör det! Du lever bara en gång!

    Sälj några mc och köp den!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-09-08 klockan 10:04.

Liknande ämnen

  1. Ny Triumph
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-01-08, 16:25
  2. Saknar min Triumph!!
    Av classe8 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 13:12
  3. Triumph America
    Av Jonas i forum Custom
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 18:16
  4. BMW vs Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:17
  5. Nya Triumph
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •