Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Triumph Legend

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Triumph Legend

    Hej!

    Kollegan som jag köpte min Kawasaki av i våras sa att för 25 000: - och Kawasakin kunde jag bli ägare av denna Triumph Legend som han har stående i garaget. Den är verkligen i nyskick.

    http://www.blocket.se/eslov/Triumph_...tm?ca=23_2&w=0

    Ni Triumphfantaster: Berätta lite om denna 3-cylindriga mc.

    1, Triumph Legend- 00
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-09-06 klockan 15:41. Anledning: stavfel

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Riktigt snygg maskin.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har ingen egen erfarenhet av den modellen. "Googla" runt lite så hittar du säkert en hel del information.
    Provkör om du är sugen och har pengarna till ett byte. Risken är överhängande att du vill byta bort Kawan mot något modernare. Ens egen hoj brukar ofta kännas väldigt trött och tråkig efter en provtur med något modernare. Kan tänka mig att det är en himmelsvid skillnad mellad dessa två hojar. Själv skulle jag gärna gjort det bytet!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har ingen egen erfarenhet av den modellen. "Googla" runt lite så hittar du säkert en hel del information.
    Provkör om du är sugen och har pengarna till ett byte. Risken är överhängande att du vill byta bort Kawan mot något modernare. Ens egen hoj brukar ofta kännas väldigt trött och tråkig efter en provtur med något modernare. Kan tänka mig att det är en himmelsvid skillnad mellad dessa två hojar. Själv skulle jag gärna gjort det bytet!
    Jag har fått fen uppfattningen att du är rätt så lång?

    Fotpinnarna på Legenden sitter lite framåt och inte minst rätt så högt uppe. Känns lite udda för långa/långbenta personer lite underligt med knäna högt uppe. Provsitt om du får chansen och du börjar fundera....är det en custom??

    För övrigt så....råmar Trajjornas radtreor alltid grymt skönt.

  5. #5
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Jag älskar ekerfälgar och trippel soundet från triumphs tripel motor, för övrigt så är det ett modernt chassi med gamla anor och allt vad det innerbär, ja skilnaden mellan ditt LTD chassi och det här är... Ja inte stor i allafall, även om det är skillnad.
    De verkar också lätt mekade och utan någon speciel fel problematik.
    Men som sagt så är min erfarenhet av dessa maskiner högst begränsad.
    Jag tycker att de är klart coola.
    Lycka till att hitta exets ex.

    2o)
    Återfalls skogsmulle!

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Blir intressant att få reda på vad du tycker efter en provkörning. Svårt att tänka mig Triumphs radtrea som en custom, liksom Kawan. I min värld har en custom en annan typ av motor, därmed inte sagt att dom på något sätt skulle vara dåliga hojar. Dom är på något sätt "Crossovers"och för en del kanske dom förenar det bästa från två världar, det kan bara var och en avgöra. Det finns inga rätt och fel annat än vad man själv känner. Gillar man hojen så gör man, oavsett vad den kallas.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Triumph Legend 900 - 2001, förgasarstrul
    Av Eastwood i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2020-03-23, 15:19
  2. Triumph legend
    Av Dejmien i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 17:42
  3. Det här med Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 10:02
  4. BMW vs Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:17
  5. Nya Triumph
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •