Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 55

Ämne: Ännu en Anglofil på forumet - Triumph Bonneville

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Triumph Bonneville, eller med tilläggsnamnet "Black" som på bild är ju definitivt en lättkörd och rolig hoj. Triumph tog ju också fram ett färdigt körskolekit när den kom.

    Märkligt lite blått på grenrören. Dom brukar bli ganska blå redan efter bara några mils körning.

    En liten dålig grej finns på Blacken som jag minns. I jämförelse med den vanliga Bonnevillen, så finns det ingen liten kulle på sadeln som man kan stödja mot när man pinnar på i lite raskare tempo.

    Håller med Bosse. Vi vill se ny bild med gladare miner och minst en tummen upp
    Ingen linslus här inte och tummen upp kommer när kortet är fixat (lovar). Deppar nog för att jag inte får köra iväg med den. *hehe*
    Men fin är den!!!

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Grattis, Soulcat! Vilken fin hoj du har gått och skaffat! Och varför skulle du le på bilderna? Jag skulle inte heller skratta om jag ägde en sådan maskin och sen inte få köra den. Ännu...

    Jag kanske hänger på Anglofiltrenden....
    Du läste mina tankar

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Grattis till en fin hoj! Har bara provsuttit en stillastående, känns otroligt avslappnad.

    Tack Molgan och skönt att höra att du är frisk nu!

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Soulcat,
    Har du haft möjlighet att testa lite försiktigt idag? Om så är fallet, hur gick det?
    Är lite nyfiken om du tyckte den var lika lätt att hantera som jag tyckte den var.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Snygg mc. Den kommer passa dig fint!

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    De blå rören beror oftast på fel bestyckning, är man inte framme och reklamerar det direkt så kör man omkring med fel bestyckning (går för fett). De kan också bli så om man glömmer på choken ofta. Det är få som inte är blå, och de ska man köpa och vara rädd om.


    Folk är antagligen nöjda med Triumphs motorcyklar att de hellre behåller än säljer dom. De säljer många men det är få på marknaden som begagnade. I somras var det hela 24 stycken Triumph på slingerbulten som körde under en dag, inte ens Yamaha eller annat märke når upp till det antalet på den tiden (det fanns ett fotoalbum på sporthoj, jag räknade och Triumphs modeller var flest den dagen).

    Det är rätt lustigt. Jag kände mig rätt ensam med en Triumph tills för en tid sen. Mats Liifv fick provköra min Scrambler och förstod varför jag köpt en Triumph. Man kan nog säga att han skådade ljuset där. Ännu mer ljus skådade han när han fick provköra sin kompis Bonneville America och blev helsåld på en sådan. Och snart hade han köpt en egen. Nu har Soulcat köpt en också och fler börjar nu undra vad det är för nåt speciellt med dom här hojarna. Jag har ingen aning vad det är för nåt speciellt med Triumphs motorcyklar annat än att de är härliga att köra i alla fall.

    Grattis till en fin hoj, Soulcat. Du kommer trivas på den där och jag förmodar den kommer bli favorithojen. =)
    Tack Nina!

    Jo, efter att Mats provkört hojen åt mig så påpekade jag det lilla blåa på röret och Mats sa att även hans har så. Att alla är blir blåa?
    Den känns väldigt lättkörd och rolig.

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Varför vill man ha en Triumph?

    För min del har jag alltid känt en dragning till dom, långt innan jag ens kört någon. Gillar att dom kör sin egen stil och därmed har hojarna en personlighet som jag tycker japanerna, av vilka det "går tretton på dussinet", i stort sett saknar. "I can´t differ one from another!" Är inte ensam om det. För några år sedan var det en engelsk mc-tidning, BIKE som maskerat ett antal japanska sporthojar så att det inte gick att se vad det var för märke, innan dom lät ett antal sporthojsåkare testa hojarna. Det var mycket svårt för dom att identifiera hojarna. Många missade t.o.m. sin "egen" hoj.

    Twinnarna som är dom jag har störst erfarenhet gillar jag skarpt, ljudet och känslan när man växlar ner inför en kurva ger mig sköna känslor i kroppen. Har även kört en Triumph Tiger av förra generationen. Riktigt trevlig hoj det också. Tripplarna har en speciell känsla och ett ljud som inte är som en japansk radfyra.

    Saknar dock en riktig tourer, liknande Hondas Pan European i deras program. Hoppas det kommer något i det segmentet också!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Soulcat,
    Har du haft möjlighet att testa lite försiktigt idag? Om så är fallet, hur gick det?
    Är lite nyfiken om du tyckte den var lika lätt att hantera som jag tyckte den var.
    Jag hann pröva den lite idag (alldeles för lite) och den känns jätterolig och "lätt". Med ett fint ljud därtill. Ska sopa bort gruset en aning och träna krypkörning, så mycket jag hinner.

    Du är en pärla Mats!

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Triumph Bonneville, eller med tilläggsnamnet "Black" som på bild är ju definitivt en lättkörd och rolig hoj. Triumph tog ju också fram ett färdigt körskolekit när den kom.

    Märkligt lite blått på grenrören. Dom brukar bli ganska blå redan efter bara några mils körning.

    En liten dålig grej finns på Blacken som jag minns. I jämförelse med den vanliga Bonnevillen, så finns det ingen liten kulle på sadeln som man kan stödja mot när man pinnar på i lite raskare tempo.

    Håller med Bosse. Vi vill se ny bild med gladare miner och minst en tummen upp
    Du kan ju alltid börja med åtminstonde e n bild på din profil så kan jag kanske komma med ett smil.

  10. #20
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av soulcat Visa inlägg
    Du kan ju alltid börja med åtminstonde e n bild på din profil så kan jag kanske komma med ett smil.
    Klockrent!!

Liknande ämnen

  1. Triumph Bonneville Chopper - Nytt elsystem
    Av Berndalen i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-19, 15:14
  2. Bonneville special
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 06:48
  3. Ytterligare en anglofil
    Av Panoka i forum Custom
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 10:47
  4. Dra toppen på en Triumph Bonneville 650 -69
    Av DanielDK i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 05:26
  5. Nya Bonneville, snygg?
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 17:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •