Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 55

Ämne: Ännu en Anglofil på forumet - Triumph Bonneville

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Ännu en Anglofil på forumet - Triumph Bonneville

    I går kväll hjälpte jag signaturen "Soulcat" här på forumet att köra hem hennes nya hoj.
    Vi var i Åkersberga och köpte en Triumph Bonneville, svart som synden. Tog en provsväng med den och kunde konstatera att allt var som det skulle. Hojen var bokstavligen i "skick som ny". Tycker att den var skitsnygg i sitt svarta utförande.

    Var riktigt roligt att köra hem den, så lättkörd att det kändes som att hantera en moppe. Väldigt olik min egen America som är betydligt sävligare att hantera. Kul hur man får till så helt olika typer av hojar ur samma grundmaterial.

    Tror att den kommer att vara en kanonhoj att lära sig på. Skrämmer ingen, men är riktigt rapp om man varvar den lite grann.

    Lägger in ett par bilder, tagna med mobilen, på hojen och dess nöjda, men till synes allvarliga ägarinna!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-09-06 klockan 13:41.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Soulcat: Det ser ut som du sålt smöret och tappat pengarna! Inte tillstymmelse till ett leende när du sitter där på din nya hoj. Men du är kanske ingen linslus... Diggar dock hojen i sitt helsvarta utförande.

  3. #3
    Triumph Bonneville, eller med tilläggsnamnet "Black" som på bild är ju definitivt en lättkörd och rolig hoj. Triumph tog ju också fram ett färdigt körskolekit när den kom.

    Märkligt lite blått på grenrören. Dom brukar bli ganska blå redan efter bara några mils körning.

    En liten dålig grej finns på Blacken som jag minns. I jämförelse med den vanliga Bonnevillen, så finns det ingen liten kulle på sadeln som man kan stödja mot när man pinnar på i lite raskare tempo.

    Håller med Bosse. Vi vill se ny bild med gladare miner och minst en tummen upp

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Fasen vad fin hoj, nu får ni fasen sluta lägga in bilder på sådana maskiner för det är risk att jag själv blir anglofil och det vill man ju inte.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kinna, Mark, V-Götaland
    Inlägg
    25
    Ser mycket trevlig ut. Skulle vara något av en önskehoj för mig. Vad ligger priserna på om man finner ett sånt fint exemplar. Man ser inte många på beg. marknaden.

  6. #6
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202
    Grattis säger vi här ifrån, till dels modet att välja en "uddahoj" och dels till att hitta ett stiligt exemplar av den samma. Kul, och härlig positiv hjälp tog vederbörande emot också, är inte så himla vanligt dessa "kan självdagar" Grattis till både Soulcat och hjälpen Mats Liifv som båda går före och visar vägen. Tack tack!
    2o)
    Återfalls skogsmulle!

  7. #7
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Grattis, Soulcat! Vilken fin hoj du har gått och skaffat! Och varför skulle du le på bilderna? Jag skulle inte heller skratta om jag ägde en sådan maskin och sen inte få köra den. Ännu...

    Jag kanske hänger på Anglofiltrenden....

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tror nog att "Soulcat" gillar bättre att vara på andra sidan kameran....gillar man att fotgrafera är det oftast så. Brukar hålla mig där själv, så gott det går!
    Får väl ta en serie nya bilder när körkortet är i hamn. Då blir det nog svårt att ha annat än ett riktigt brett leende!

    Intressant att dom haft ett körskolekit till dessa hojar. Det kände jag inte till, men slogs av hur enkel den var att manövrerera och tänkte att det här måste vara en klockren nybörjarhoj. Kändes nästan som min gamla 125:a i smidighet, van som jag är vid hyfsat tunga hojar.

    PM 57: kolla på blocket så hittar du en del. Runt 50.000:- ska nog kunna räcka till en Bonneville av någon sort. Är ju en smaksak om man vill ha en som "Soulcats", en Speedmaster, Scrambler, som Nina kör eller som jag har, en America. Genomgående är de ganska lite körda och i bra skick. Skiljer sig inte nämnvärt mellan årsmodellerna heller. Tycker att dom är på tok för dyra som nya, men riktiga fynd när dom är ett par år gamla.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-09-06 klockan 14:36.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Grattis till en fin hoj! Har bara provsuttit en stillastående, känns otroligt avslappnad.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    gratulerar till en snygg hoj kanske själv blir anglofil.

Liknande ämnen

  1. Triumph Bonneville Chopper - Nytt elsystem
    Av Berndalen i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-19, 15:14
  2. Bonneville special
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 06:48
  3. Ytterligare en anglofil
    Av Panoka i forum Custom
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 10:47
  4. Dra toppen på en Triumph Bonneville 650 -69
    Av DanielDK i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 05:26
  5. Nya Bonneville, snygg?
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 17:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •