Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: MC-butiker i/runt Stockholm

  1. #1
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141

    MC-butiker i/runt Stockholm

    Undrar om ngn kan rekommendera några mc-butiker i Stockholm. Letar efter ett bra ryggskydd först och främst men även ställ/kängor. Priserna verkar ju vara någorlunda demsamma överallt, men utbudet kanske skiljer sig?

    Har varit på MC-Boden (hyfsat utbud på liten yta, dock inte mycket ryggskydd tyvärr), MC-varuhuset (stor yta men sämre utbud, lite obegripligt) och MC Poolen (nästan tomt när jag var där), men inte lyckats hitta ngt ryggskydd som passade tyvärr.

    Det finns ju Lelles MC i Uppsala också, enligt vad man kan se på deras webbshop verkar dom ha ett rätt stort sortiment, är det värt resan? Finns det andra jag har missat?

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Vet inte riktigt vilka varianter på ryggskydd som de har men jag har hittills varit nöjd med det jag handlat på http://www.handelsboden.com/default.aspx

  3. #3
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Att ta en tur till Lelles och Handelsboden är helt klart bra besök. Finns även ett ställe som ligger i Frihamnen på Magasin 6 vill jag minnas. Har inte vart där själv men dom har tydligen ett stort utbud. Sen när du bestämt dig så kan du söka efter ett bättre pris på nätet på samma produkt, kanske från Tyskland?

    Sen kan du även ställa frågor till Mats, som har en del erfarenhet. Han kommer säkert göra ett inlägg i denna tråd=)
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  4. #4
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Handelsboden hade jag helt glömt bort, tack för påminnelsen! =) Ska def ta en trip förbi där..

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Du har ju även AVA att välja på i Stockholm. Lelles i Uppsala är en aning rörigt och kan ge en klaustrofobisk känsla, har dock en massa grejer. Har varit dit ett par gånger och vänt på grund av att jag inte fått nå´t grepp om sortimentet. Funderar verkligen över om den affären är godkänd av brandmyndigheten?

    Sen återstår frågan om du vill ha en skyddsjacka med alla skydd inbyggda eller ett löst ryggskydd. Min jacka från Dainese har det bästa från två världar i och med att det har ett löstagbart ryggskydd, som därmed kan användas separat. Här kan du läsa mer om olika ryggskydd, bland annat mitt, som jag är jättenöjd med. Har använt jackan rejält mycket under de två säsonger jag åkt med den och har inget att klaga på. Det bästa ryggskyddet är det som används, så prova noga tillsammans med dom kläder du ska använda det under. För min del är det viktigt att det inte blir för varmt på ryggen bakom skyddet. Där funkar mitt skydd utmärkt. Hade ett annat tidigare som inte var så bra, blev sjöblöt på ryggen om det var det minsta varmt ute. Därmed blev det obekvämt och användes inte alltid, vilket bör vara lika självklart som att ha hjälm.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Glöm inte Lidl och Biltema! Låter ju inte lika tjusigt som vissa märken men en del saker är minst lika bra som det som kostar kanske 5 ggr mer. Jag har skor och tankväska från Lidl och hjälm och handskar från Biltema och allt funkar perfekt. Men där som i den dyra butiken - gör en egen bedömning. Pris och kvalite är inte något som följs åt!

  7. #7
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du har ju även AVA att välja på i Stockholm. Lelles i Uppsala är en aning rörigt och kan ge en klaustrofobisk känsla, har dock en massa grejer. Har varit dit ett par gånger och vänt på grund av att jag inte fått nå´t grepp om sortimentet. Funderar verkligen över om den affären är godkänd av brandmyndigheten?

    Sen återstår frågan om du vill ha en skyddsjacka med alla skydd inbyggda eller ett löst ryggskydd. Min jacka från Dainese har det bästa från två världar i och med att det har ett löstagbart ryggskydd, som därmed kan användas separat. Här kan du läsa mer om olika ryggskydd, bland annat mitt, som jag är jättenöjd med. Har använt jackan rejält mycket under de två säsonger jag åkt med den och har inget att klaga på. Det bästa ryggskyddet är det som används, så prova noga tillsammans med dom kläder du ska använda det under. För min del är det viktigt att det inte blir för varmt på ryggen bakom skyddet. Där funkar mitt skydd utmärkt. Hade ett annat tidigare som inte var så bra, blev sjöblöt på ryggen om det var det minsta varmt ute. Därmed blev det obekvämt och användes inte alltid, vilket bör vara lika självklart som att ha hjälm.
    Det låter ju lite halvjobbigt med lelles då. Men kanske värt det med tanke på sortimentet, iaf om man har vägen förbi ngn gång.

    Trodde AVA sålde enbart hojar och ingen utrustning? Hittade inget på deras webb om kläder, men då måste jag ha missat det. Tack för tipset!

    Värmen känns som det alltid blir ett problem tyvärr, hur man än gör. Det lutar åt en Halvarsson-jacka just nu, dom satt bäst på mig. Har för mig att man brukar kunna köpa till ryggskydd till deras jackor också. Hade dock egentligen tänkt att skaffa separat ryggskydd, jag har fått för mig att dom ger lite bättre skydd?

    Funderar på ett Knox Contour eller Knox Kompakt nu, ngn som har erfarenheter med ngn av dom? Svettgrad?=)

Liknande ämnen

  1. 20% kör året runt
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 08:24
  2. Lullat runt i dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 07:23
  3. MC butiker i Florida och New York
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 23:35
  4. MC-butiker på nätet
    Av Kret i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 19:39
  5. Runt hus
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 08:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •