Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 39

Ämne: Större touring-hojar

  1. #21
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Såg vingen i ett test med maxitourers, tror det var Bike, tillsammans med Triumphs, Kawasakis och HD's fläskigaste fläsktransporter. I den skaran verkade vingen vara den smidigaste och sportigaste av allihop. Allt är ju relativt tydligen. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Jodå, vingen är en suverän maskin, man kommer långt med enorm komfort och den fixar även riktigt slingriga vägar utan problem.

    Det är när vingeägaren kommer på den smarta idén att montera på sidvagn och dragkrok och börjar åka på husvagnssemester det börjar bli en smula tragiskt.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24

    Smile stor touringHOJ

    Citat Ursprungligen postat av NeXTer Visa inlägg
    Nu verkade det ju i och för sig vara en MC som var intressant, inte en tvåhjulig cabriolet.
    Joo...nog får man höra sånt där som rullande soffa o liknande saker, men jag vill verkligen poängtera att 1800 Wingen är nå`t exceptionellt att åka med.
    Framförallt det underbara vridet i motorn samt suveräna bromsar o ett stadigt chassi-
    o givetvis kanonsköna säten.
    Givetvis har den en baksida o det är priset, men sedan är service.driftskostn. o
    försäkring relativt lindrigt.Jaaaa...det skulle vara att kromkontot lätt kan skena iväg.
    Vi (jag o frun) skaffade denna maskin den 26/4 -08 o den har nu rullat c:a 3400 mil,
    så man kan väl nästan säga att vi bor på den under säsongen.

  4. #24
    Vinge 1500:an har jag aldrig förstått mig på riktigt. En ren E4:a tourer, fladdrar som tusan i hela chassit när man skakar till i styret. En hoj som dessutom kräver planering och mod när man ska göra snabba omkörningar. Dock så kanske jag är ovan och för feg?

    1800:an tycker jag är helt tvärtemot. Superb chassi, häftiga bromsar och kraft i motorn tillräckligt för att kunna flippa upp den på bakhjulet.(nej har inte testat, men sett). En hoj som man gör snabba omkörningar med som om det skulle vara vilken hoj som helst.

    Nu har väl givetvis tiden kommit ifatt den. Still going strong och när man nu tänker efter så får man ju bara gåshud och wowkänsla när man tänker på att det är ju för tusan nästan tio år sedan den kom?!?

    Bild från 2001 Kemorabanan i Finland. 1800:an passar inte direkt in bland grabbarna. Gjorde en dagstur på 120 mil och fyra timmar på banan. Full volym på stereon och ett antal grabbar vid sidan om som kollade in när vingen skulle krascha av banan

  5. #25
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Är inte detta rena vrakpriset för denna hoj?! Är det inte ett av världshistoriens största kap?! F*n att man bara har ett tillsvidare timvikariat ännu vilket antagligen omöjligör blanco lån eftersom jag saknar handpenningen också... *suck*

    http://www.blocket.se/vasterbotten/B...8.htm?ca=4&w=3

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Är inte detta rena vrakpriset för denna hoj?! Är det inte ett av världshistoriens största kap?! F*n att man bara har ett tillsvidare timvikariat ännu vilket antagligen omöjligör blanco lån eftersom jag saknar handpenningen också... *suck*

    http://www.blocket.se/vasterbotten/B...8.htm?ca=4&w=3
    Ja, det måste vara mycket hoj för pengarna. Min Sporster 1200 kostade 116 tusen för bara hojen, sen tillkom en massa för luft och buller och sånt. Och med denna BMW kan man köra långt och skönt

  7. #27
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ja, det måste vara mycket hoj för pengarna. Min Sporster 1200 kostade 116 tusen för bara hojen, sen tillkom en massa för luft och buller och sånt. Och med denna BMW kan man köra långt och skönt
    Måste ju dyka upp flera såna fina exemplar som gått få mil och har mycket utrustning till våren? Men stiger priserna då eftersom säsongen börjar och efterfrågan kanske ökar?

  8. #28
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Måste ju dyka upp flera såna fina exemplar som gått få mil och har mycket utrustning till våren? Men stiger priserna då eftersom säsongen börjar och efterfrågan kanske ökar?
    Det tror jag nog att du kan räkna med. Alla vill ha motorcykel och motorcykelkörkort på våren - och ingen är förberedd. =)

    - edit -
    med det menar jag att många kommer på det i sista minuten och då skapas en tydlig ökning i efterfrågan.

  9. #29
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Är inte detta rena vrakpriset för denna hoj?! Är det inte ett av världshistoriens största kap?! F*n att man bara har ett tillsvidare timvikariat ännu vilket antagligen omöjligör blanco lån eftersom jag saknar handpenningen också... *suck*

    http://www.blocket.se/vasterbotten/B...8.htm?ca=4&w=3
    Mitt råd är att du först ordnar pengarna, på ett eller annat sätt. Sedan börjar du leta hoj! Annars kommer du bara att ideligen bli besviken allteftersom dina drömhojar säljs. När du vet hur mycket pengar du har att disponera kan du börja kolla efter hojar som ryms inom din budget. Gäller att kunna hitta den optimala hojen för de pengar du har att disponera. Det är stor skillnad på att ha exempelvis 50.000:- eller 100.000:- det finns lämpliga hojar i alla prisklasser. Nu börjar hojarna säljas, kan se att annons efter annons på hojar jag haft bevakning på tas bort. Våren är nära!

    Har själv anmält mitt intresse för den här Honda Africa Twin nu i kväll!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #30
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    [...]

    Har själv anmält mitt intresse för den här Honda Africa Twin nu i kväll!
    Ska du byta bort kotten?

Liknande ämnen

  1. Större garage tack...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-04, 16:09
  2. större platta på sidostödet.
    Av CarolusRex i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-06-12, 17:40
  3. Laddning av ett större batteri.
    Av Gert i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-28, 09:52
  4. alltid större motorer på glidare..
    Av turbo i forum Custom
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •