Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 39

Ämne: Större touring-hojar

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Kom gärna med kommentar när du testat. För mig låter det obegripligt att man skulle snegla på en panna när man redan har en 1200RS, visserligen så vet vi ju alla att ombyte förnöjer men ändå. =)
    Nu var det inte bytes-djävulen...den här gången. Rent kroppsliga orsaker. Måste ha en mer upprätt sittställning för att inte få ont i kroppen på grund av min skadade högerarm. Måste sitta i en sned ställning på BMW:n som gör att jag får rejält ont ibland. Senast efter turen till Hjälmare docka fick jag ta värktabletter när jag kom hem. Det funkar inte längre. Vill egentligen inte byta hoj men måste. Har inte hunnit köra så långt med Pannan ännu, men den verkar lovande. Skön sittställning och en underbar motor. Påminner faktiskt i sin elasticitet lite om BMW:n. Det enda negativa tycker jag är det dåliga packutrymmet. Kommer flytta över min topbox från BMW:n för att avhjälpa bristen lite grann. Mer rapport kommer efter helgen när jag hunnit testa mer, inte minst med passagerare.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Aha, ja det är ju en god anledning. Ser fram emot testrapport.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har nu varit ute och testat även med passagerare. Kan inte påstå att den skulle vara ett dugg osmidigare än min BMW. Vi körde Slingerbulten, vilket funkade utmärkt. Skulle tro att det går att åka rejält fort med den för den som är lagd åt det hållet. Stark och med bra markfrigång. Kändes nästan liten, ser större ut än vad den upplevs. Maud var nöjd men tycker att den ser så liten ut när jag sitter på den, vilket jag kan hålla med om. Nu är det bara Guldvingen som återstår, vem vet det kanske slutar där en dag...;D

    Några bilder från Rosenhill: En Triumph Bonneville America i soloutförande, En, vad jag tror, tjej med en för stor hjälm och en mycket konstig körställning. Såg inte bekvämt ut. Kroppen blev som ett V med rumpan som spetsen. Oerhört märklig syn. Vad gör man inte för att verka cool?, Å´så var det jag med "moppen"
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-09-05 klockan 15:44.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ja den såg ju faktiskt nätt och smidig ut. =) Funkade sittställningen, ingen värk?

    Och guldvinge, är det bara som jag fått för mig men skyller inte de flesta (manliga) vingeköpare på sina fruar?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #15
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    En, vad jag tror, tjej med en för stor hjälm och en mycket konstig körställning. Såg inte bekvämt ut. Kroppen blev som ett V med rumpan som spetsen. Oerhört märklig syn. Vad gör man inte för att verka cool?
    Ja, det ser onekligen märkligt ut. Kanske det var någons tolvåriga dotter som tagit på sig pappas hjälm och hoppat upp i sadeln?

    Hoppas för övrigt att den nya hojen inte orsakar dig värk, Mats! By the way, har jag två tjejbekanta som köpt varsin ny hoj. En Bonneville och en America. Och om de är lyriska? Ja!

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Hoppas för övrigt att den nya hojen inte orsakar dig värk, Mats! By the way, har jag två tjejbekanta som köpt varsin ny hoj. En Bonneville och en America. Och om de är lyriska? Ja!
    Nädå, ingen värk alls. Kändes bättre än på länge faktiskt.

    Nu är Triumph riktigt heta. Var med en av våra forumkompisar, Soulcat, och hjälpte henne att köra hem sin nyinköpta Bonneville. Kanontrevlig hoj, smidig som få och kul att köra. Tror hon kommer att få mycket glädje av den framöver, så snart körkortet är grejat. Har ett par bilder i telefonen, vilka jag tänkt lägga upp här men hittar inte överföringssladden. Får bli i morgon när jag kan fråga Maud om hon vet var den är.

    Hojen hon köpte har tusen mil på mätaren och ser ut som den kommit direkt från affären. Känns som ett bra köp för 47.000:-. Kul med dessa hojar, ingen behöver bli den andra lik. Finns massor av kul tillbehör för att sätta sin egen prägel på hojen. Du får väl investera i en America själv också. Nu är vi redan tre stycken och som det ser ut kan vi nog bli ett par till här på forumet, Leffa är väl också sugen, som håller den brittiska fanan högt. Kan bli coolt när vi rullar in vid Rosenhill, ett helt gäng. Ett plus med dessa hojar är att dom är på riktigt, inte bara för show som jag kan tycka att en del andra hojar är.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Panna 1300:an ser ju stor och tung ut. Dock så blir dom flesta förvånade hur lättkörd den är när man kommer i rullning. Sanslöst skön långtouringmaskin, speciellt elrutan är ett jätteplus.
    Det finns också kraft i spisen, så pass att den tunga pjäsen går att få upp på bakhjulet också.

    En tung bit för pannan har varit att den kan vara ostabil i höga farter. Det märkliga är att alla är inte det.
    Polisen kör ju också nu med dom. Där verkar också kritiken vara sådan, en del upplever dom ostabila, en del gör inte det. Sett att det sitter öhlinare, andra däck på dom också.

    Jag hade en panna ett tag och körde den ca 2500 mil. Minns att den gjorde mellan 240-250 på mätaren. Vobbling bak har man ju varit med om ett antal gånger, men att fronten vandrar fram och tillbaka flera decimeter.....har aldrig varit med om sån adrenalinkick.

    Några grejor som jag tyckte var negativa:
    -Instabil i höga farter.
    -Styret sitter för långt fram om man inte har långa armar. När rutan är i högsta läget, så trycker baksuget föraren framåt och...(går att åtgärda med styrhöjare)
    -Passageraren får lätt träsmak.
    -Lite dyr att serva(med hondamått räknat då)

    Annars tyckte jag hojen var kanon!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24
    Hoj!!! Visserligen är jag part i målet, men jag skulle se det som tjänstefel om du inte provar en Goldwing 1800 innan du bestämmer dig. TOP OF THE LINE!!!!!!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av loffe.2 Visa inlägg
    Hoj!!! Visserligen är jag part i målet, men jag skulle se det som tjänstefel om du inte provar en Goldwing 1800 innan du bestämmer dig. TOP OF THE LINE!!!!!!
    Nu verkade det ju i och för sig vara en MC som var intressant, inte en tvåhjulig cabriolet.

  10. #20
    Jag har alldrig kört någon Gulvinge själv men såvitt jag förstår så är ägarna till dem jätteförtjusta. Det är två i klubben som skaffat sig sådana nu i sommar så nu är det fyra vingar i klubben.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Större garage tack...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-04, 16:09
  2. större platta på sidostödet.
    Av CarolusRex i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-06-12, 17:40
  3. Laddning av ett större batteri.
    Av Gert i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-28, 09:52
  4. alltid större motorer på glidare..
    Av turbo i forum Custom
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •