Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 39

Ämne: Större touring-hojar

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Större touring-hojar

    BMW nämnde vi va?

    Om jag hade pengar, lalalalalala...



    http://www.blocket.se/hoor/Bmw_k1200...3_6&w=0&last=1

    Där skulle man få ett ordentligt åk på två hjul va? Och 40+ helförsäkringen hos Bilsport/Moderna sakförsäkringar är bara 100 spänn dyrare än för min Kawasaki... 1 700: -/ år
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-09-03 klockan 11:56.

  2. #2
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    BMW nämnde vi va?

    Om jag hade pengar, lalalalalala...


    Där skulle man få ett ordentligt åk på två hjul va? Och 40+ helförsäkringen hos Bilsport/Moderna sakförsäkringar är bara 100 spänn dyrare än för min Kawasaki... 1 700: -/ år
    Hur är en sådan att köra på mindre vägar?

    Jag provade Hondas Pan European. Modellen mellan min och Goldwinge. Förutom att jag knappt når ner i backen med benen så är pannan byggd för att rulla rakt fram på motorvägar.

    Edit: Slänger in en bild på pannan och Deauville.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Linnex den 2009-09-03 klockan 12:31.

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Svänga kan man väl göra med alla hojar och jag är ingen expert som ligger med fotpinnarna i asfalten, långt därifrån...
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-09-03 klockan 12:32.

  4. #4
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Svänga kan man väl göra med alla hojar och jag är ingen expert som ligger med fotpinnarna i asfalten, långt därifrån...
    Jag slängde in bilder i mitt förra inlägg.

    Det skiljer sig markant att köra de olika cyklarna som jag nämnde. Pannan är en typiskt långfärdscykel på snabba rakare vägar. Jag fick känslan lastbil när jag provade.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Ska själv låna en Panna ett tag för att se om jag trivs med den. Tror säkert att den även går att svänga med. Har kört en sådan på Go-cart-bana. Inte rätt ställe men det funkade...
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Hur är en sådan att köra på mindre vägar?

    Jag provade Hondas Pan European. Modellen mellan min och Goldwinge. Förutom att jag knappt når ner i backen med benen så är pannan byggd för att rulla rakt fram på motorvägar.

    Edit: Slänger in en bild på pannan och Deauville.
    Pannan är ingen rejshoj, men den är definitivt inte begränsad till att rulla rakt fram på motorväger. Den går utmärkt att fara fram som en halvdåre med på små krokiga vägar. Iaf de lite äldre modellerna, de var smidigare än den nya.... men lätta är de ju inte

  7. #7
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Pannan är ingen rejshoj, men den är definitivt inte begränsad till att rulla rakt fram på motorväger. Den går utmärkt att fara fram som en halvdåre med på små krokiga vägar. Iaf de lite äldre modellerna, de var smidigare än den nya.... men lätta är de ju inte
    Klart de går att svänga med. Med det var ingen hoj som passade mig. Som jag skrev så fick jag lite lastbilskänsla.. och lastbilar går ju oxå att köra på kurvigare vägar.

    En annan sak var att jag hade kört alldeles för fort med den. 100 på 90 väg kändes för långsamt Man fick ingen respekt för farten. Ägaren sa att den gör sig bäst i 130.

  8. #8
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202

    BMW K1200LT

    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    BMW nämnde vi va?

    Om jag hade pengar, lalalalalala...



    http://www.blocket.se/hoor/Bmw_k1200...3_6&w=0&last=1

    Där skulle man få ett ordentligt åk på två hjul va? Och 40+ helförsäkringen hos Bilsport/Moderna sakförsäkringar är bara 100 spänn dyrare än för min Kawasaki... 1 700: -/ år
    Storleken större är denna BMW K1200LT med elektriskt central stöd för att den är så Dj-a tung.
    R 1200 RT`n är en påklädd R 1200 GS Haft båda Gs én älskade vi och blev klara med och RT´n som beskrivs tidigare.

    Så varför inte prova än mer För övrikt MC-Bosse så när tiden begav sig runt 81-83 så var och är faktiskt din Z 750 LTD min dröm mc och tilltalar mina ögon än i dag och ditt ex ser ut att vara i ett mycket gott skick!

    2o)

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Om nån är intresserad så finns en fullutrustad R1200 RT -06 (?) , minns inte vilken årsmodell det var nu men kan kolla. Det är svärfars hoj, den har rullat drygt 650 mil, han kryssade i allt som gick att få på hojen utom topbox för det gillade han inte. Han köpte den sprillans ny och hann knappt köra med den förrän han somnade in en natt. Svärmor vill bli av med den, hon kör ju inte hoj och den står bara och samlar damm. Som den här ungefär och rödmetallic:


  10. #10
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Ska själv låna en Panna ett tag för att se om jag trivs med den. Tror säkert att den även går att svänga med. Har kört en sådan på Go-cart-bana. Inte rätt ställe men det funkade...
    Kom gärna med kommentar när du testat. För mig låter det obegripligt att man skulle snegla på en panna när man redan har en 1200RS, visserligen så vet vi ju alla att ombyte förnöjer men ändå. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Större garage tack...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-11-04, 16:09
  2. större platta på sidostödet.
    Av CarolusRex i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-06-12, 17:40
  3. Laddning av ett större batteri.
    Av Gert i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-28, 09:52
  4. alltid större motorer på glidare..
    Av turbo i forum Custom
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •