Sidan 96 av 548 FörstaFörsta ... 46869495969798106146196 ... SistaSista
Resultat 951 till 960 av 5473

Ämne: 60+

  1. #951
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugn och fin unge man! Jag har fått all information som jag behöver för att köra vilse i Småland. Ska bara fylla på lite av GPS-oljan så kör vi på måndag. Kan ju också hända att det dyker upp lokala guider efter vägen.
    OBS! Vi ska bo inomhus så du behöver inte ta med tältet.

    Jag får väl lita eller inte på dig då då Ove hoppas bara att min passagerare tycker detsamma?
    Rum äro beställt så inget tält denna gång!

    Vi verkar ha vädergudarna på vår sida med lagom med solen så vi slipper den där stekheta värmen som man blir svett av. Om du dyker upp i lagom tid imorgon förresten så kan vi fylla på korvförrådet på fm innan den är slut där ute och ta ryssen etteråta. Du har väl väckarklocka gamle man? ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #952
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Jag får väl lita eller inte på dig då då Ove hoppas bara att min passagerare tycker detsamma?
    Rum äro beställt så inget tält denna gång!

    Vi verkar ha vädergudarna på vår sida med lagom med solen så vi slipper den där stekheta värmen som man blir svett av. Om du dyker upp i lagom tid imorgon förresten så kan vi fylla på korvförrådet på fm innan den är slut där ute och ta ryssen etteråta. Du har väl väckarklocka gamle man? ???
    Hmm? Nej! Korven köper man så sent man kan för den ska inte bli varmkorv redan under transporten. Kommer så tidigt jag orkar, har du numret till Bergdala så beställer jag också rum i morgon?

    ;D Med den vägbeskrivning jag fått så ska det inte bli så många mil tråkväg i Småland. Utlovat lite skog bitvis men mest vackert landskap.

    Undrar om vi kommer att få träffa mera Hojenfolk på resan?

  3. #953
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm? Nej! Korven köper man så sent man kan för den ska inte bli varmkorv redan under transporten. Kommer så tidigt jag orkar, har du numret till Bergdala så beställer jag också rum i morgon?

    ;D Med den vägbeskrivning jag fått så ska det inte bli så många mil tråkväg i Småland. Utlovat lite skog bitvis men mest vackert landskap.

    Undrar om vi kommer att få träffa mera Hojenfolk på resan?
    Låter trevligt men vi måste vara i Bergdala som har tel.nr 0478-180 30 före kl. 18.00 men helst tidigare så man hinner vila upp sig till middagen på värdshuset. Du vet, man är en gammal trött man.

    Hoppas det finns några korvar kvar då vi kommer!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #954
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bokat och klart! Rum nr 17. B&B för 400 natten tcker jag inte är alltför blodigt.

    Ska bli kul att se Småland igen för det var ett tag sen jag var där utan att ha bråttom. Senast var det dessutom i snösmältningstid och då är ingen plats någon fröjd för ögat.

    Men det roligaste är naturligtvis att helt enkelt träffas.

  5. #955
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Låter trevligt men vi måste vara i Bergdala som har tel.nr 0478-180 30 före kl. 18.00 men helst tidigare så man hinner vila upp sig till middagen på värdshuset. Du vet, man är en gammal trött man.

    Hoppas det finns några korvar kvar då vi kommer!
    Ja du gamle trötte, du får väl komma ur bingen på morgonen så ordnar det sig. Vi har ju bara 30 - 35 mil att köra + fika och lunch o.s.v. Ordnar sig.

  6. #956
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ja du gamle trötte, du får väl komma ur bingen på morgonen så ordnar det sig. Vi har ju bara 30 - 35 mil att köra + fika och lunch o.s.v. Ordnar sig.
    Får hoppas det eftersom du envisas med dina kringelkrokarvägar som gör att resan tar lite extra tid att genomföra men 30/35 ska vi väl fixa. Vi får väl se till att komma iväg på morron och inte ligga å dra oss om vi ska komma fram men senast kl 18.00 helst tidigare som sagt.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #957
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tittat på mötesplats i Hjo. Tappstationer finns tydligen inte längs 195;an men det finns en plats vid norra rondellen lite mot Skövdehållet som det går att stanna på. Bestämmer vi en tid ska det väl funka med en liten paus där för den som kommer först.

    Har konsulterat kartan igen och den har fortfarande med Kännastubba.

  8. #958
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tittat på mötesplats i Hjo. Tappstationer finns tydligen inte längs 195;an men det finns en plats vid norra rondellen lite mot Skövdehållet som det går att stanna på. Bestämmer vi en tid ska det väl funka med en liten paus där för den som kommer först.

    Har konsulterat kartan igen och den har fortfarande med Kännastubba.

    Vi får välan använda telefonen så ordnar det nog sig med både tidpunkt och mötesplats. Och kännestubba som jag misstänkte kunde vara något ätbart först vet jag fortfarande inte vad det är förutom att det verkar vara något det går att åka på. Vi får höras vid!
    Vetja hur det gått för räven med vinterfodret?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #959
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Förkyld! Var ute och körde med svala sommarkostymen igår och den fungerade tydligen, för idag är det hosta och snora som gäller. Bara det kvickt går över. Jag får se till att köpa den där tunna jackan att ha utanpå när det blir för bra med ventilationen.

    Ang. foder är det så att om det inte är skördeväder kan Olle komma med på resan men om det är soligt och varmt måste han jobba. Lokala vädergudar med olika inriktning må tillbedjas. Misstänker även att Jan kan få det lite stökigt med vädret eftersom det är några lågtryck som snurrar runt lite okontrollerat.

    Nåja. Lidlstövlar och nya täta buffen löser det mesta så det ordnar sig. Får jag bara på de nya däcken så jag kan ta rätta hojen så är det bra, annars får det gå ändå.

    Jo vi hör av varandra, men sätter väl ut här när vi åker om någon vill stå efter vägen och vinka när vi passerar, eller rent av vill göra oss sällskap.

  10. #960
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Förkyld! Var ute och körde med svala sommarkostymen igår och den fungerade tydligen, för idag är det hosta och snora som gäller. Bara det kvickt går över. Jag får se till att köpa den där tunna jackan att ha utanpå när det blir för bra med ventilationen.

    Ang. foder är det så att om det inte är skördeväder kan Olle komma med på resan men om det är soligt och varmt måste han jobba. Lokala vädergudar med olika inriktning må tillbedjas. Misstänker även att Jan kan få det lite stökigt med vädret eftersom det är några lågtryck som snurrar runt lite okontrollerat.

    Nåja. Lidlstövlar och nya täta buffen löser det mesta så det ordnar sig. Får jag bara på de nya däcken så jag kan ta rätta hojen så är det bra, annars får det gå ändå.

    Jo vi hör av varandra, men sätter väl ut här när vi åker om någon vill stå efter vägen och vinka när vi passerar, eller rent av vill göra oss sällskap.

    Förkyld, men vad ställer du till med Ove! Då är det säkerhetsavstånd och helst vattentäta skott emellan oss som gäller på Smålandsresan om inte Norgeresan och min sommarplanering ska gå åt pipan eftersom jag är överkänslig för sånt där skit. Du vet varför Ove!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •