Sidan 95 av 548 FörstaFörsta ... 45859394959697105145195 ... SistaSista
Resultat 941 till 950 av 5473

Ämne: 60+

  1. #941
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nåja, har börjat kolla i Norgekartan
    Jan

  2. #942
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, har börjat kolla i Norgekartan
    Du kan nog börja titta även i Smålandskartan För jag har fått grönt både från hustru och gummigubbe för Småland i nästa vecka, måndag till onsdag.

    Men först ska jag titta på sidvagnshojar i Närke på Onsdag och det ska bli intressant. Kanske om tiden finns även tankning av korvförrådet.

  3. #943
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Va bra, hoppas att jag är klar med mitt.
    Jan

  4. #944
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du kan nog börja titta även i Smålandskartan För jag har fått grönt både från hustru och gummigubbe för Småland i nästa vecka, måndag till onsdag.

    Men först ska jag titta på sidvagnshojar i Närke på Onsdag och det ska bli intressant. Kanske om tiden finns även tankning av korvförrådet.
    Gott, då kan vi starta måndag morgon tidigt i ottan så vi har dagen på oss. Måste komma ihåg att boka rum i Bergdala imorgon.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #945
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, har börjat kolla i Norgekartan
    Och vad ser han i Norgekartan. Finns Lillehammar kanske med där det vore trevligt tycker jag.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #946
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag nämnde ju att jag besökt Norge i en vecka.Eftersom de flesta av er har åkt där någon gång, så drar jag ingen resedagbok utan bara en liten beskrivning. Den del av resan som gick mellan Bergen och norrut till Sandane var ju helt outstanding då det gäller små smala, kurviga kuperade asfaltvägar i kustlandsakpet. Sådana otroliga gamla bebyggelser på så konstiga platser. Så små tomter för många hus att de fått bygga höga stenmurar för att få plats med husen. Framför allt är det ett riktigt levande landskap. I Sverige hade det väl som bäst blivit sommarstugeområde av hela kustbandet som Upplandskusten blivit. Visserligen blir det ju en del vägfärjor man får lov att åka med, men det har ju också sin tjusning ibland.
    Vädret var fantastiskt utom en förmiddag då vi skulle åka upp till Dalsnibba.
    Serpentinvägen dit upp var mycket blöt och spårig grusväg. Tyvärr var det dimma uppe på toppen, så utsikten var lika med noll. En som däremot fick stora problem var en bussförare som skulle upp samma väg och hade mycket svårt att komma runt i de tvära kurvorna.
    En annan väg som jag önskar att fler fick se och uppleva är ju väg 55 söder om Lom. Att se de vyerna i strålande sol och 8-10 grader varmt, med delvist snötäckta fjäll och samtidigt se skidåkare träna för fullt uppe på Sognefjäll, otroligt. Vägen söder om Sognefjället och över till Över Årdal kräver nog en hoj med inte alltför lågt sittande fotpinnar, om man vill kunna njuta av den otroligt kurviga vägen. Undrade just när jag körde den om de hade byggt vägen så kurvig bara på skoj, för en del kurvor verkade helt omotiverade. Men en sak när det gäller norska vägbyggen verkar ju vara att kan vi bygga en rondell, så gör vi det eller om vi kan göra en tunnel så gör vi det.
    På ett ställe hittade vi den gamla vägen som gick utanför tunnlarna och fick nästan en chock när vi såg var huvudvägen gått tidigare. Lite stenar här och var i stället för räcken och stup rakt ner flera hundra meter. Som vanligt efter en norgetur fundera man på nästa. Jan visade mig en massa fina bilder norrifrån, så kanske det blir en färd norrut nästa sommar.
    Det där får en längta och snart så............

    När sätter du och hustrun er på Bussen till Norge ifall vi skulle råka komma förbi dina trakter på vår väg norrut? Har ju inte haft förmånen att träffa din talande häst som Ove berättat om.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #947
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Va bra, hoppas att jag är klar med mitt.
    Vi kommer till främmande land när vi passerar Vätterns södra strand. Has det något förslag på väg till hands?

  8. #948
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Sväng vänster söder om Jönköping över Kännastubba å ner till Bergdala. Skitenkelt alltså.
    Jan

  9. #949
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sväng vänster söder om Jönköping över Kännastubba å ner till Bergdala. Skitenkelt alltså.

    Kännastubba!!!! Vad är det ???? Finns inte i min sinnevärld och i Eniros heller hur jag än letar, men allmänbildningen på Småland är kanske vad inte vad den borde vara.

    Kom ihåg att boka rum för måndag och tisdag natt i Bergdala! Minnet fungerar ibland!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-06-15 klockan 18:55.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #950
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Kännastubba!!!! Vad är det ???? Finns inte i min sinnevärld och i Eniros heller hur jag än letar, men allmänbildningen på Småland är kanske vad inte vad den borde vara.
    Lugn och fin unge man! Jag har fått all information som jag behöver för att köra vilse i Småland. Ska bara fylla på lite av GPS-oljan så kör vi på måndag. Kan ju också hända att det dyker upp lokala guider efter vägen.
    OBS! Vi ska bo inomhus så du behöver inte ta med tältet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •