Sidan 94 av 548 FörstaFörsta ... 44849293949596104144194 ... SistaSista
Resultat 931 till 940 av 5473

Ämne: 60+

  1. #931
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Olle, det är lätt att bli Norgefrälst. Vi har snackat om att köra V26, vore trevligt om du har tid att följa med. Jag vet att det är vallskördstider,hoppas att klara det V24.
    Jan

  2. #932
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Olle, det är lätt att bli Norgefrälst. Vi har snackat om att köra V26, vore trevligt om du har tid att följa med. Jag vet att det är vallskördstider,hoppas att klara det V24.
    Flinar lite åt mig själv. Tittade i Norgekartan efter vägarna 24 och 26. Satt och funderade en stund på vad det var för finess med dom förutom att dom faktiskt går i Norge, men mest i skogs- och jordbruksbygd, ungefär som Småland.

    Sen steg ljuset upp över horisonten. Vecka nr 24 och 26.

  3. #933
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst är jag lite norgefrälst, och hade gärna hängt med på mc en gång till, men samma vecka far jag och min hustru till, tro´t eller ej, till Norge med buss. Jag fick ett resepresentkort när jag slutade jobba och det går ut i juli.

  4. #934
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst är jag lite norgefrälst, och hade gärna hängt med på mc en gång till, men samma vecka far jag och min hustru till, tro´t eller ej, till Norge med buss. Jag fick ett resepresentkort när jag slutade jobba och det går ut i juli.
    Undrar om jag skulle våga åka buss i Norge. Har sett överhängen utanför stupkanten.
    Jan

  5. #935
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hehe Jag har varit bussförarere i Norge, och d e ganska mycket heftiga vägar der. Har hatt med turistar som inte har turt at åka med ned til Geiranger til eksempel,så dom har promenerad ned i stället. har ochså åkt der på mc,mötte en buss i en ut av svängarna då d blev så trångt at jag måtte stanna så bussen skulle komma fram

  6. #936
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Många vägar är avstängda för busstrafik som väl är. Mins inte hur det är till Lysebotten, det är ju ganska krokigt.
    Jan

  7. #937
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst är jag lite norgefrälst, och hade gärna hängt med på mc en gång till, men samma vecka far jag och min hustru till, tro´t eller ej, till Norge med buss. Jag fick ett resepresentkort när jag slutade jobba och det går ut i juli.
    Riktigt Olle, man ska prova allt innan man tar ner skylten. Tog ju själv en bussresa till Italien förra året och det går faktiskt att åka buss också. Om inte annat kan man sitta och spana efter vägar man vill åka 2-hjul på.

  8. #938
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hur har ni tänkt , småland nästa vecka?
    Jan

  9. #939
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hehe Jag har varit bussförarere i Norge, och d e ganska mycket heftiga vägar der. Har hatt med turistar som inte har turt at åka med ned til Geiranger til eksempel,så dom har promenerad ned i stället. har ochså åkt der på mc,mötte en buss i en ut av svängarna då d blev så trångt at jag måtte stanna så bussen skulle komma fram
    Jag fattar inte att bussar är tillåtna upp till Dalsnibba i snösmältningstider då vägbanan består av mjukt grus. Körde mc där i v. 22 och fick vänta på en buss som fick backa och krångla för att komma uppåt. Kanske lite ovan förare, men skull nog inte vilja åka med där. Finns dessutom inga räcken där. Kanske för att bussarna skall kunna sticka ut bakändan vid kurvtagningen.

  10. #940
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hur har ni tänkt , småland nästa vecka?
    Tänker och tänker men inget resultat.

    Midsommarveckan, om jag fattat rätt vilket inte är troligt, skulle se ut så här: Jag kan åka iväg i början av veckan, GeCe i slutet av veckan och Olle skördar och kör in lass.

    Ett ytterligare frågetecken är när mina nya däck kommer på hojen.

    Mycke tänk är det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •