Sidan 93 av 548 FörstaFörsta ... 43839192939495103143193 ... SistaSista
Resultat 921 till 930 av 5473

Ämne: 60+

  1. #921
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Låter bra det där annars spelar det ingen avgörande betydelse en sån här gång vart man åker det är ju vackert överallt i Norge. Varma kläder, vinterstövlar, handtagsvärme och muffar finns.
    Vaf-n? Ska man behöva dubba däcken?

  2. #922
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Herrarna överdriver en aning, extra tröja å tjockkalsong + regntäta grejor.
    Jan

  3. #923
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vaf-n? Ska man behöva dubba däcken?

    Visst, de längsta och grövsta du kan hitta Ove!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #924
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Herrarna överdriver en aning, extra tröja å tjockkalsong + regntäta grejor.

    En kan aldrig vara säker det kan vara fasen så kallt om vi ska upp bland snödrivrna. Våren kan vara sen på vissa ställen.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #925
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Herrarna överdriver en aning, extra tröja å tjockkalsong + regntäta grejor.
    Skönt! Blev lite orolig där. Han är bra på att skrämmas GeCepojken.

  6. #926
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skönt! Blev lite orolig där. Han är bra på att skrämmas GeCepojken.
    Eller så är jag frusen av mig!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #927
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Norge är ett omväxlande land även när det gäller vädret.
    Jan

  8. #928
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Norge är ett omväxlande land även när det gäller vädret.
    Kan väl bli allt mellan "Ormsafariväder" med snöbyar till gassande högsommarväder. Vi får väl rusta med långkalsonger och shorts. Behöver dock inte bäras samtidigt men om vi gör det kallas det thigths (tror jag).

  9. #929
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag kör jag till Bromölla å lämnar min hoj på service. Fått lov att låna den nya GSen över natten. Undrar om det hins att sova något?
    Jaa du Jan . Du får väl ha den som huvudkudde och drömma om fina vyer.

  10. #930
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag nämnde ju att jag besökt Norge i en vecka.Eftersom de flesta av er har åkt där någon gång, så drar jag ingen resedagbok utan bara en liten beskrivning. Den del av resan som gick mellan Bergen och norrut till Sandane var ju helt outstanding då det gäller små smala, kurviga kuperade asfaltvägar i kustlandsakpet. Sådana otroliga gamla bebyggelser på så konstiga platser. Så små tomter för många hus att de fått bygga höga stenmurar för att få plats med husen. Framför allt är det ett riktigt levande landskap. I Sverige hade det väl som bäst blivit sommarstugeområde av hela kustbandet som Upplandskusten blivit. Visserligen blir det ju en del vägfärjor man får lov att åka med, men det har ju också sin tjusning ibland.
    Vädret var fantastiskt utom en förmiddag då vi skulle åka upp till Dalsnibba.
    Serpentinvägen dit upp var mycket blöt och spårig grusväg. Tyvärr var det dimma uppe på toppen, så utsikten var lika med noll. En som däremot fick stora problem var en bussförare som skulle upp samma väg och hade mycket svårt att komma runt i de tvära kurvorna.
    En annan väg som jag önskar att fler fick se och uppleva är ju väg 55 söder om Lom. Att se de vyerna i strålande sol och 8-10 grader varmt, med delvist snötäckta fjäll och samtidigt se skidåkare träna för fullt uppe på Sognefjäll, otroligt. Vägen söder om Sognefjället och över till Över Årdal kräver nog en hoj med inte alltför lågt sittande fotpinnar, om man vill kunna njuta av den otroligt kurviga vägen. Undrade just när jag körde den om de hade byggt vägen så kurvig bara på skoj, för en del kurvor verkade helt omotiverade. Men en sak när det gäller norska vägbyggen verkar ju vara att kan vi bygga en rondell, så gör vi det eller om vi kan göra en tunnel så gör vi det.
    På ett ställe hittade vi den gamla vägen som gick utanför tunnlarna och fick nästan en chock när vi såg var huvudvägen gått tidigare. Lite stenar här och var i stället för räcken och stup rakt ner flera hundra meter. Som vanligt efter en norgetur fundera man på nästa. Jan visade mig en massa fina bilder norrifrån, så kanske det blir en färd norrut nästa sommar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •