Sidan 92 av 548 FörstaFörsta ... 42829091929394102142192 ... SistaSista
Resultat 911 till 920 av 5473

Ämne: 60+

  1. #911
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Min planering är lite defus. Ska skörda ca 8 ha vall (väderberoende) å träffa vägverksledningen reg.sydost den 28/6. Frun har sen semester i år, så jag tänkte öva lite själv först.
    Ja, det är inte lätt att ha vädret som arbetsgivare minnsann. Är tillgänglig vecka 26 från tisdag em. den 29/6 om allr går som det ska.

    P.S Har fått in rutinerna nu med packväsksystemen så det blir inte så mycket "plock" längre.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #912
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ja, låter bra, nu ska jag ha skördeväder nästa vecka, så kan jag dyka upp på tisdagen.
    Jan

  3. #913
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ja, låter bra, nu ska jag ha skördeväder nästa vecka, så kan jag dyka upp på tisdagen.
    Då är det inte så bra kanske att det kommer knuttar på driven norrifrån eller har du nån extratraktor och behöver drängar?

  4. #914
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ja, låter bra, nu ska jag ha skördeväder nästa vecka, så kan jag dyka upp på tisdagen.
    Du har tumme med vädergudarna för det är högtryck på g nästa vecka. Norge nästa!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #915
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hmm,Hoppas att det blir så, är jäkla sugen att komma iväg. Slingriga vägar bland snödrivorna. Ska ta nån kväll med kartan, dom som vill hänger med så långt dom vill. Tänkte åka långt upp i värmland innan gränsen paseras.
    Varning för goa vägar i finnmarka.
    Jan

  6. #916
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmm,Hoppas att det blir så, är jäkla sugen att komma iväg. Slingriga vägar bland snödrivorna. Ska ta nån kväll med kartan, dom som vill hänger med så långt dom vill. Tänkte åka långt upp i värmland innan gränsen paseras.
    Varning för goa vägar i finnmarka.

    Suget finns här också och jag hänger väl med så länge jag orkar. Och "goa"vägar i Finnmarka låter spännande om det inte är för mycket rullgrusvägar då kan det bli lite väl spännande för mig med min landsvägs hoj och breda däck.

    För övrigt finns här en insnarkat rävlya till hands om du vill.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #917
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tackar för erbjudandet. Jag har ingen plan, så det kan bli hur som haver beroende på väder. Känner för att komma iväg en vecka eller så bara luffa omkring. Norges högfjäll är liksom en färdriktning.
    Jan

  8. #918
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jaha, å när är tuffingarna beredda att köra mot småland?
    Överläggningarna har gått i stå eftersom höbärgning och mc-touring har samma arbetsgivare, väderguden.
    Vi frågar dig istället när kan vi komma? Att bärga 8 hektar vall är ju inte gjort på en kafferast.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #919
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tackar för erbjudandet. Jag har ingen plan, så det kan bli hur som haver beroende på väder. Känner för att komma iväg en vecka eller så bara luffa omkring. Norges högfjäll är liksom en färdriktning.
    Ska försöka hänga på. Har äntlligen fått tummen ur för att beställa däck. Den Avon/Pirelliblandning jag har nu ska bli ett par Michelin Anakee och jag hoppas att jag har dom på före midsommar. Sen kan Sigrid få komma på långtur. Får slita bort det lilla som är kvar med några turer i Närke med omnejd till veckan.

    Sen vet du att varhelst en räv dyker upp finns det en lya.

  10. #920
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tackar för erbjudandet. Jag har ingen plan, så det kan bli hur som haver beroende på väder. Känner för att komma iväg en vecka eller så bara luffa omkring. Norges högfjäll är liksom en färdriktning.
    Låter bra det där annars spelar det ingen avgörande betydelse en sån här gång vart man åker det är ju vackert överallt i Norge. Varma kläder, vinterstövlar, handtagsvärme och muffar finns.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •