Sidan 9 av 548 FörstaFörsta ... 78910111959109509 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 5473

Ämne: 60+

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Måste berätta om hojenloggan. Fick henskickat och gick ut ock tittade var jag skulle sätta den på Sigrid. Tittar på loggan med pappret på - svart text ??? - Tittar en gång till - jomenvisst är den svart. Går ju inte att sätta på svart hoj! Allt är svart utom ljuddämparen....nej, skärpning gubbe!

    Nåja, man får inte vara dum! Finns ju en vit reflex som jag gnuggar ordentligt med terpentin. Öppnar och ser klistersidan på dekalen -VIT - va i h-e? Nja det är nog bara baksidan. Chansar och klämmer dit och drar av skyddspappret. Nästan vitt, det blev lite diskret men faktiskt ganska bra
    Eftersom jag sett din logga kan jag intyga enligt mitt omdöme att det ser mycket bra ut.

    Imorrn blir det en invigningstur med nya hojen med passagerare runt Skagern med picknickslunch alá matlåda och lunchkaffe etteråt på Kaffebönan i Åtorp. Ev. hinns en snabbis med till Sjötorp beroende på hur tia räcker till. Tia ränner snart iväg på okända tassamarker och vägar och det brukar vara mycket att kolla in.

    Ett par inlägg har försvunnit tydligen där en Hasse från Kristianstad presenterade sig och fick svar från Räven och mig. Men det ordnar sig nog, Hasse finns nog kvar någonstans i cyberrymden.
    Senast redigerat av GeCe den 2009-10-01 klockan 20:52. Anledning: Felstavning!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #82
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg

    Ett par inlägg har försvunnit tydligen där en Lasse från Krisianstad presenterade sig och fick svar från Räven och mig. Men det ordnar sig nog, Lasse finns nog kvar någonstans i cyberrymden.
    Hasse i Kristianstad e de som har ramlat ut i Cyberspace.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #83
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Hasse i Kristianstad e de som har ramlat ut i Cyberspace.
    Tackar! Rättat, skönt att fått en ordningsman i strängen så det blir lite ordning här.
    Senast redigerat av GeCe den 2009-10-01 klockan 21:17.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oj,oj,mera nyfiken vad Gece hittat för gosak. Vädret verkar vara jobbigt just nu, regn, rusk ishavsvindar. Hobbys består i köra in ved till pannan + mullvardsjakt.Höstens första tvåkalsongstur har jag hunnit med.
    Här kom höstens första tvåkalsongtur igår och i morrn blir kanske sista turen på ett tag för nu verkar vädergudarna svika oss ett tag som det låter på SVT väder och deras 10 dygnprognos. Så det är bäst att passa på innan regnrusket på lördag.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #85
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kan meddela att jag tog första 1-kalsongsturen idag till Lugnås för att köpa rökt sidfläsk och andra godsaker och på hemvägen ostar och bröd i Mariestad + ett kort besök(=ofredande) hos vår kamrat Håkan. Får mycket motvilligt erkänna att idag behövdes det ett par långkallingar. Isande vindar och sol, regn och hagel om vartannat! Vi får istället för att häckla och häda falla på knä i riktning mot Linneryd och be om en varm och vindstilla höst. Finns det någon önskelista på lämpliga offergåvor? ( Kan bli dyrt för vädersmästaren/-guden är smålänning ) OJ! nu var jag där igen - en vacker dag blir det ett jäkla väder pga det!

    Hoppas morgondagen blir fin med tanke på Linneas första resa efter jungfruturen/hemresan. Klokt att planera medsols för motljuset är besvärligt när solen står lågt även mitt på dagen.

  6. #86
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hoppas att Håkan mådde bra. Tror vi kan fixa några fina dagar nu i oktober.
    Å andra sidan kan väl tjänstledighet beviljas från Okt-Mars för fintväderfixare?
    Ska köra till Bromölla endera dagen å hämta reklamerade stövlar. Väderprognos är nog = foder å två långkalsonger just nu.
    Jan

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Hoppas morgondagen blir fin med tanke på Linneas första resa efter jungfruturen/hemresan. Klokt att planera medsols för motljuset är besvärligt när solen står lågt även mitt på dagen.
    Just det! Istället för öster om Skagern blir det väster om istället eftersom det bli i sydlig riktning på ettermiddan. Och alla vägar i de trakterna bär te Sjötorp konstigt nog?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas att Håkan mådde bra. Tror vi kan fixa några fina dagar nu i oktober.
    Å andra sidan kan väl tjänstledighet beviljas från Okt-Mars för fintväderfixare?
    Ska köra till Bromölla endera dagen å hämta reklamerade stövlar. Väderprognos är nog = foder å två långkalsonger just nu.
    ??? Ska vi vara utan väder i vinter? Hur blir det då - nollgradigt? ???

    Kan väl inte vara Lidl- stövlarna som behövde reklameras?

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Utan väder? Låter som en utopi! Tjänstledig från hojåkande var ett nytt begrepp om det var det du menar räven? Om man då kunde samla ihop alla fina dagar koncentrerade och fixa till en fin nästa sommar verkar det ju bra.

    Här är det iallafall väder idag, 7-8 grader kallt i morse och 5 nu på förmiddagen. Hastigt omkullkastade planer för dagen tur som får bli en kortare variant.

    Sorry Ove men Skagern finns ju kvar och förhoppningsvis du också så det får bli vid något annat tillfälle. Kan ju vara gott att ha något att se framemot också och säsongen är förhoppningsvis inte slut än.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #90
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tjänstledig väderfixare menas att man håller koll på lokala vädret för en liten hojtur i närområdet.
    Efter en morgon med vit gräsmatta,kom solen å värmde. Kl 12 var det +7,så det blev Bromölla tur å retur på småvägar. Östra sidan om sjön Mien ner å västra sidan hem. Temp. visade +11 som mest,sol å höstfärger, underbar hojdag i två långkallingar å foder i byxorna. Blev 24 mil å reklamerade stövlar.
    Ps. snart säkrast att jag redovisar stafflade skalan för antal långkalsonger kontra temp.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •