Sidan 89 av 548 FörstaFörsta ... 3979878889909199139189 ... SistaSista
Resultat 881 till 890 av 5473

Ämne: 60+

  1. #881
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag är jag rymmare! Har en del känningar av ovant arbete trots att jag bara jobbat halvtid så jag har gett mig ledigt idag.

    Fick mitt nya körkort och fotot ser riktigt skumt ut men dessvärre sant.

    Skall ta en liten sväng och får se var jag hamnar. Siktar väl mot sydost till en början och ska så långt det går undvika kända vägar. GPS - glöm det, förstör nöjet, köra vilse är en konstart. Kartan kommer fram när jag är hemma igen(om jag hittar) och sen tar gissningsleken vid - var var det nu jag var()

    Kommer jag i närheten av Biltema ska jag kolla deras brallor. Verkar smidigare än vad som finns i MC-butikerna och jag vill komma ifrån svarta kläder. (Biltemas är illgrå).

  2. #882
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    OjOj, vad mycket en pensionär har att göra i sommartider. klubbens utvandrarträffen, hojkörning med lokala gäng,
    Undrar om jag hinner klippa gräset i dag, verkligen hög tid. Sen va det ju dom där vägarna som jag skulle kolla.
    Prioteringar är inte min starka sida, kallar mig spontanist.
    Jan

  3. #883
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Utvandrarträff? Berätta. Är det något även för utbölingar?

  4. #884
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Utvandraträffen är lokala mc klubbens årliga träff med rally. Ca 12 mil på smålänska småvägar (jag har lagt vägvalet) varning för krök.
    Träffen öppnar 4/6 för dom som vill tälta ta en bira å lyssna på kommande musikbegåvningar.
    Rallyt startar mellan 13-15 den 5/6 med tippsfrågor å kluriga praktiska prov.
    För den som vill köra rallyt men tycker det blir stökigt att bo i tält på en mcträff rekm. jag Bergdala B&B tel.0478-18030.
    Kan svara på fler frågor efter gräsklippningen.
    Obs koll SMCboken för vägbeskrivning.
    Jan

  5. #885
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Attans att begivenheten ska vara på samma dag som Sjötorpsdagarna. Vi får satsa på ett annat godväderstillfälle.

    Tog en tur idag och konstaterade att byxorna jag skulle titta på inte var så luftiga som jag trott så det blev inget köp. När jag gick ur affären i Skövde signalerade magen kurs österut och vips - var jag i Hjo. Jaha, lunchbuffen på Hamnkrogen hade sänt ur sina aromer mot vinden ända till Skövde.

    Hade tänkt mig åt söder men mätt och belåten och med dåliga byxor blev det mot norr. Karlsborg kollades i alla hörn och Greta fick också lite påfyllning vid en mack. Tog av genom Tiveden vid Granvik och missade naturligtvis inte Tiveds handel. Provade "turistvägen", medan jag fortsatte mot Finnerödja. Det är en liten grusväg som går längs sjön, men den får turisterna ta hand om i fortsättningen.

    Kom till Gårsjö och blev bjuden på kaffe. Den rasten slutade med att Greta blev hojnappad tillsammans med jacka, 60+väst, handskar, hjälm och allt. Blev skjutsad efter i bil. Nåja! Färden slutade på min gårdsplan och alla var välbehållna.

    Ser tillbaka på en bra dag,

  6. #886
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi kommer att åka en sväng till Norge på en vecka som så många gånger förr. En del vyer blir samma som förut, men en del nya. Som tur är så ser man inte allting på en gång utan man kan ju återkomma och se nya saker på samma plats.
    Om man tar exempelvis vägen mellan Trollstigen och Geiranger till Langvattn, så är det nog
    den vägen som visar det bästa av vad Norge har att erbjuda om man samtidigt passar på att göra en avstickare till Dalsnibba.
    Jag har kört den vägen flera gånger förut och menar att man ser ständigt nya saker också beroende på hur vädret skiftar.
    Vi som dessutom kör lite lättare hojar som dessutom tål att få lite smutsstänk på sig, kan få många fina upplevelser ute i vårt fina land vid sidan om asfalten.

    Åja, de flesta hojarna tål nog lite smuts.

    Fina och vackra upplevelser kan man få även i Sverige och gjorde själv lite nya upptäcker i går när jag var till Vingåker på hemvägen.

    Åkte från Vingåker österut mot Högsjö i ett grönskande och vackert landskap och bara njöt i en behaglig fart i 60-70 för att hinna med att se allt vackert.
    Fortsatte mot Brevens Bruk där hela samhället verkar bestå bara av kulturbyggnader som är väl underhållna och det första man möts av är omsorsfullt bevarade byggnader som gamla arbetarbostäder, en liten vacker kyrka, industribyggnader. Se fotoalbum.

    Är man inte rädd för grusväg kan man välja från Breven vänster mot Hjortkvarn alternativt höger mot Kilsmo och asfalt. Hjortkvarnsvägen var nyss "belagd" med rullgrus så den avstod jag ifrån och körde mot Kilsmo och Kävesta/Asker/Odenbacken. Hittade dock en grusväg mot Pålsboda som var i mitt vädersträck som jag tog utan protester från min "stora" Suzuki" och hem kom jag sen via Hallsberg välbehållen. En liten trevlig dagstur på drygt 20 mil och med nya beg. Givo sidoväskor från Vingåker.

    Blev tvungen att flytta på inlägget för att kunna göra nödvändig redigering av fotot. Sorry eftersom det blir lite fel med rävens kommentar.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av GeCe den 2010-06-04 klockan 06:28.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #887
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Attans att begivenheten ska vara på samma dag som Sjötorpsdagarna. Vi får satsa på ett annat godväderstillfälle.

    Tog en tur idag och konstaterade att byxorna jag skulle titta på inte var så luftiga som jag trott så det blev inget köp. När jag gick ur affären i Skövde signalerade magen kurs österut och vips - var jag i Hjo. Jaha, lunchbuffen på Hamnkrogen hade sänt ur sina aromer mot vinden ända till Skövde.

    Hade tänkt mig åt söder men mätt och belåten och med dåliga byxor blev det mot norr. Karlsborg kollades i alla hörn och Greta fick också lite påfyllning vid en mack. Tog av genom Tiveden vid Granvik och missade naturligtvis inte Tiveds handel. Provade "turistvägen", medan jag fortsatte mot Finnerödja. Det är en liten grusväg som går längs sjön, men den får turisterna ta hand om i fortsättningen.

    Kom till Gårsjö och blev bjuden på kaffe. Den rasten slutade med att Greta blev hojnappad tillsammans med jacka, 60+väst, handskar, hjälm och allt. Blev skjutsad efter i bil. Nåja! Färden slutade på min gårdsplan och alla var välbehållna.

    Ser tillbaka på en bra dag,

    Är på banan igen efter att ha haft bekymmer med sidan och det har inte gått för mig att skriva några dagar men med hjälp av Webbmaster har det fixat sig.

    Ja ni gubbar det är bråda dagar nu att hinna med och passa på att unyttja det godisväder som erbjudits i veckan. Kan inte minnas när det var så här mycket hojanden en vecka sist. Det har varit 20 och 30 mila utflykter med och utan fru i ett par dagar nu. Det har ju varit lite si och så med vädret tidigare som gjort att ärenden har samlats på hög som har uträttats i veckan också. Även idag väntar en åktur men i lite lugnare takt med scootern på det lite mindre vägnätet bl.a för att stjäla lite granskott någonstans för att koka juce alá Oves recept.

    Den nya hojen i laget Suzukin går som en dröm både som landvägslok och besegrare av motorvägar och är inte bortkommen på det mindre vägnätet heller tack vare en fin balans i cykeln. Är otroligt nöjd med hojen!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-06-04 klockan 06:25.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #888
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Bidde några sköna avkopplande mil med lilla 125:an idag på blandande vägar av alla storlekar. Kryssade runt i småbyar och bland marinor och kollade båtar där man puttrade i 5 Km/h och gjorde garage vändningar som med en moppe. Tyst går den också utan att störa omgivningen med sin katalysatordämpare som får samvetet för miljön att må bättre också. Ena dagen ute med ett landsvägslok och andra dagen med en 125:a och det är lika trevligt med bägge två så man lever i det bästa av världar. Den lilla scootern är nog en klart underskattat hoj som man kan ha väldigt trevligt med och när jag tankade sist hade den gått på 0,17l/mil. Årsförsäkringen på 700 spänn är jag inte ledsen över heller.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #889
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sjötorpsdagar! Har själv inga uppgifter i arrangemangen men lite markservice, Fixa att dom andra inte missköter mathållningen, enkla ärenden osv.

    Igår dök GeCe upp på morgonen och skulle handla specialgrejer som bara finns här och försvann sen i en hast utan lunch.

    Var tilll kyrkan på kvällen och lyssnade av en kvartett som sjöng helt fantastiskt och därefter blev det korvgrillning.

    Idag blir det att pussla med tiden så att käket levereras så att det inte krockar med MotoGP. Jag vill absolut inte missa 125 och 400 klasserna som eg. är dom mest spännande. Sen ska det komma en massa veteranfordon och Bosse Bildoktorn har show från scen. (Undrar hur det går till utanför TV?) Blir nog en bra dag.

  10. #890
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu är man tillbaka efter en veckas Norgetur. En alltid lika hänförande upplevelse i en fantastisk natur. Lyckdes i år pricka in kanonväder utom en förmiddag med lite regn och dimma när vi skulle kolla utsikten vid Dalsnibba. Ömsom befann vi oss bland helt snötäckt landskap för att strax därefter befinna oss i sommarvarmt fjordlandskap. Omväxling så det förslår.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •