Sidan 87 av 548 FörstaFörsta ... 3777858687888997137187 ... SistaSista
Resultat 861 till 870 av 5473

Ämne: 60+

  1. #861
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Östgötatripp i Maj har så att säga skitit sig. får väl bli senare.

    Turer som vi pratat om med inte blivit av ännu, Gränna och söta svin, Glasriket - Utvandrarbygd och så vidare. Ska vi hitt på något under Juni - Juli?

    Konstrunda i Värmland har vi på gång och väntar på bättre hälfters ledighet så den är bara att sätta datum på.

  2. #862
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Med så pass många stygn är nog inte skadan att leka med men blir lite lungare för ditt välbefinnande av vad du skriver.

    Har en fundering på att åka ned en dag i veckan till dig om vädret tillåter och hjälpa dig med lite kontemplation med en ordlös bön och glada tillrop kanske och med något för magen och smaklökarna förhoppningsvis också.
    Vädret är tydligen svårbedömt just nu enligt metrologerna men idag ser onsdag ut att ev. kunna funka om det passar dig!
    . I det ena såret sitter stygnen snyggt kvar men i det andra har det släppt helt och det gapar fult mot mig när jag byter bandage. Ser dock inte infekterat ut så det kommer nog att läka fint. Kommer att bli ett ärr i livslinjens förlängning så att spågumman på marknaden kommer att förutse att jag ska bli ett par hundra år minst. Lika bra att jag avstår den konsultationen när jag spelar med märkt hand.

    Vädret just nu är inte så att man vill gå ut alls - regnigt och kallt. +5 grader. Sommar?
    Ska bryna på lite revben som jag köpte igår på gammalt sätt. Verkar helt rätt med kallvädersmat idag. När du kommer med vädret finns det en restaurang på väg till kontemplationsstället med lunch tror jag, annars får vi väl improvisera.

  3. #863
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    . I det ena såret sitter stygnen snyggt kvar men i det andra har det släppt helt och det gapar fult mot mig när jag byter bandage. Ser dock inte infekterat ut så det kommer nog att läka fint. Kommer att bli ett ärr i livslinjens förlängning så att spågumman på marknaden kommer att förutse att jag ska bli ett par hundra år minst. Lika bra att jag avstår den konsultationen när jag spelar med märkt hand.

    Vädret just nu är inte så att man vill gå ut alls - regnigt och kallt. +5 grader. Sommar?
    Ska bryna på lite revben som jag köpte igår på gammalt sätt. Verkar helt rätt med kallvädersmat idag. När du kommer med vädret finns det en restaurang på väg till kontemplationsstället med lunch tror jag, annars får vi väl improvisera.

    Din Östgötatripp och min Smålandstripp har skitigt sig bägge än så länge, tänk att de ska vara så dj..a vrångt. Luftrörskatarr mitt i början på åksäsongen med 40 gr. feber förutom allt annat strul är ju inte något man direkt planerar och inte heller att dumma ve-kubbar ska slå en halft fördärvad.

    "När du kommer med vädret" skriver du och lägger ett djäkla ansvar på mina axlar för den sakens skull så min rygg kroknar. Vi får väl se hur det blir med den saken fast jag har ett visst hopp. Bra att du placerat ut ett lunchställe strategiskst etter vägen till kontemplationsstället dä ä smart gjort.

    Juni -juli ja då är det full fart här kan jag säga på flera fronter. Norrland, västkust, ev. lite Norge, kusinträffar, ev. Gotland, stugan, båten you name it. Hur ska man hinna/orka med? Konstrundan måste nog börja planeras!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #864
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Bra att du placerat ut ett lunchställe strategiskst etter vägen till kontemplationsstället dä ä smart gjort.
    Matsmart, du vet!

    Juni -juli ja då är det full fart här kan jag säga på flera fronter. Norrland, västkust, ev. lite Norge, kusinträffar, ev. Gotland, stugan, båten you name it. Hur ska man hinna/orka med? Konstrundan måste nog börja planeras!
    Vårt problem är nog att vi kört för lite. Lite körning mycke planering och för mycke planering gör att inget blir kört.

  5. #865
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Så är det Ove, man kan ju inte hinna allt.
    Jan

  6. #866
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vårt problem är nog att vi kört för lite. Lite körning mycke planering och för mycke planering gör att inget blir kört.

    Nä, de blir varken hackat eller malert som bonden sa! Vi får skärpa till oss.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #867
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vi fick iallafall till en tur idag, GeCe och jag. Kort för mig men längre för GeCe. Gjorde ett par vägar på Torsö till ett par sköna vändplatser där vi stannade och kollade gäss och utsikt.
    Liten sevärdhet var att en kille som körde egen bana med en fyrhjuling ramlade av i farten, sprang ifatt och hoppade på fortfarande i farten och körde vidare. Tänker för min del inte försöka kopiera bravaden.

    Lunchen var gratis för mig men desto dyrare för kamraten. Köttfärslimpa med fetaost stekt pot. och sallad + utsikt över Vänern. Tackar för maten.

    Tack GeCe för att du lurade ut mig på en skön tur. Finns en del kvar på öa att utforska.

  8. #868
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vi fick iallafall till en tur idag, GeCe och jag. Kort för mig men längre för GeCe. Gjorde ett par vägar på Torsö till ett par sköna vändplatser där vi stannade och kollade gäss och utsikt.
    Liten sevärdhet var att en kille som körde egen bana med en fyrhjuling ramlade av i farten, sprang ifatt och hoppade på fortfarande i farten och körde vidare. Tänker för min del inte försöka kopiera bravaden.

    Lunchen var gratis för mig men desto dyrare för kamraten. Köttfärslimpa med fetaost stekt pot. och sallad + utsikt över Vänern. Tackar för maten.

    Tack GeCe för att du lurade ut mig på en skön tur. Finns en del kvar på öa att utforska.

    Tack själv Ove!
    Har ju varit på Torsö tidigare men det är tusan vad man ser mycket mer och upplevelsen blir mycket mer naturnära från en bike tillsammans med en "sakkunnig" guide. Torsö är verkligen en liten pärla i Vänern. Ett lite överdrivet påstående kanske men ett litet mini-Norge kanske man skulle kunna säga. Ni som åker E 20 ta en sväng in och kolla om inte annat för lunch vid den fina och vackert belägna resturangen vid brofästet. Finns även en resturang vid fiske - och färgeläget till nästa ö, Brommö där hela ön är ett naturreservat.

    Tack Ove för en härlig hoj-dag och där vi hade massor av tur med vädret och kul att du trots skadan kunde köra även om det gick lite försiktare än vad det brukar när vi åker. Men det var bara en fördel denna dag då det fanns massor av vackra vyer att kolla på.

    Ove och jag vid fiske-och färgeläget ut till Brommö där Ove får för sig "övningsköra" på vändplanen och träna gashanden.

    [ATTACH]Suzukin GSX 1400 006.jpg[/ATTACH]
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av GeCe den 2010-05-27 klockan 04:30.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #869
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Ove och jag vid fiske-och färgeläget ut till Brommö där Ove får för sig "övningsköra" på vändplanen och träna gashanden.
    Vi som fick kortet "gratis" måste ta varje tillfälle som bjuds för att öva. Garagevändning på grus var på programmet för tillfället + posera krypkörandes för att fotografen skulle hinna sikta in sig.

  10. #870
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vi som fick kortet "gratis" måste ta varje tillfälle som bjuds för att öva. Garagevändning på grus var på programmet för tillfället + posera krypkörandes för att fotografen skulle hinna sikta in sig.

    Jag valde att spara mitt övningskörande till Gelleråsen på tisdag om det blir väder. Men det märks att MC säsongen verkligen är igång för idag när jag skulle ta mig en stärkande promenad kom jag på mig själv med att ta fram fram MC-byxorna. Man kan bli förundrad ibland!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •