Sidan 86 av 548 FörstaFörsta ... 3676848586878896136186 ... SistaSista
Resultat 851 till 860 av 5473

Ämne: 60+

  1. #851
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Klantarnas konung har varit i farten!

    Jag har burit mig dumt åt vid vedhantering och fick en smäll i tumgreppet med resultat akuten och ett halvt dussin stygn. Tillsagd att inte sträcka för mycket på såren och jag som tänkt gasa bortemot drygt 40 mil i övermorgon. Får se hur det känns i morgon men det svullnar nog en del så det kan bli problem med Poker run.
    Tråkigt. Det kommer att svullna även av vibrationerna. Asprin verkar antiinflamatoriskt.

    Lycka till!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #852
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Klantarnas konung har varit i farten!

    Jag har burit mig dumt åt vid vedhantering och fick en smäll i tumgreppet med resultat akuten och ett halvt dussin stygn. Tillsagd att inte sträcka för mycket på såren och jag som tänkt gasa bortemot drygt 40 mil i övermorgon. Får se hur det känns i morgon men det svullnar nog en del så det kan bli problem med Poker run.
    Ajaj, de va inge vidare mitt i Mc planeringen. Låter som det va gashanden. Man kan inte bara köra med gasflerpen man måste hålla om handtaget i bland. Riskera inget är min rekomendation, bättre låta det läka i lugn å ro.
    Jan

  3. #853
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ajaj, de va inge vidare mitt i Mc planeringen. Låter som det va gashanden. Man kan inte bara köra med gasflerpen man måste hålla om handtaget i bland. Riskera inget är min rekomendation, bättre låta det läka i lugn å ro.
    Rätt som du säger. Gasa med flärpen går nog bra men man kan behöva bromsa ibland. Bromsa med "aphand" (tummen på samma sida som fingrarna) går bra att göra men inte med gasflärp för då blir det full rulle och full broms samtidigt.

    Tar jag av flärpen kan jag bromsa men inte gasa. Innan jag kommit på en bra lösning har nog skadan hunnit läka så jag får väl snällt vänta till det är läkt

  4. #854
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Rätt som du säger. Gasa med flärpen går nog bra men man kan behöva bromsa ibland. Bromsa med "aphand" (tummen på samma sida som fingrarna) går bra att göra men inte med gasflärp för då blir det full rulle och full broms samtidigt.

    Tar jag av flärpen kan jag bromsa men inte gasa. Innan jag kommit på en bra lösning har nog skadan hunnit läka så jag får väl snällt vänta till det är läkt

    Aj, aj, aj Ove vad du ställer tlll det mitt i åksäsångens början och med den skadan så är det nog bäst att följa rävens goda råd och ta det lungt. Dessutom går det väl inte att spela poker heller med skadad högerhand, den bästa handen.

    Får väl komma ned till dig i veckan om det blir väder någon dag och trösta dig med lite godis i form av något ätbart. Hade annars planerat smålandsturen denna vecka men vädrets makter är inte med oss som det ser ut som och dessutom har jag en lite förkylning i kroppen så jag får skjuta på den resan i två veckor till för det finns annat emellan också. Avstår även Pokerrunnet imorgon av flera skäl och att du inte kommer gjorde inte beslutet svårare.

    Krya på dig!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #855
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Krya på dig!
    Tack, jag håller på!

    Provade att köra lite idag på Lillan som inte har fått någon gasflärp och som har tjockare handtag. Gick ganska bra, men med lite sveda i såren. Men 40+ milatur hade nog inte varit någon bra idé.

  6. #856
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack, jag håller på!

    Provade att köra lite idag på Lillan som inte har fått någon gasflärp och som har tjockare handtag. Gick ganska bra, men med lite sveda i såren. Men 40+ milatur hade nog inte varit någon bra idé.
    Aseptans, dumheter kostar hojkörning. Hoppas läkhullet är gott.
    Jan

  7. #857
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack, jag håller på!

    Provade att köra lite idag på Lillan som inte har fått någon gasflärp och som har tjockare handtag. Gick ganska bra, men med lite sveda i såren. Men 40+ milatur hade nog inte varit någon bra idé.

    Taét lungt Ove om du inte vill förlänga lidandet och vänta en vecka minst med att köra så du inte bryter upp skadan och såren igen. Tålamod Ove vet du väl vad det är! Och leta reda på fotbromsen och använd den också om du nu nödvändigtvis måste testa att hoja!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #858
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lugn och fin gubbar. Mycke gnäll i förhållande till lidandet och jag tar det försiktigt. Om vädret vill i morgon kommer jag att ta en liten tur till ett av mina "ställen" för en stunds kontemplation. Skall inte tävla med någon, inte ens mig själv.

  9. #859
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Heja Ove. Det läker nog snart. Det är faktiskt farligt att jobba på egen hand. Jag vet.

  10. #860
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugn och fin gubbar. Mycke gnäll i förhållande till lidandet och jag tar det försiktigt. Om vädret vill i morgon kommer jag att ta en liten tur till ett av mina "ställen" för en stunds kontemplation. Skall inte tävla med någon, inte ens mig själv.

    Med så pass många stygn är nog inte skadan att leka med men blir lite lungare för ditt välbefinnande av vad du skriver.

    Har en fundering på att åka ned en dag i veckan till dig om vädret tillåter och hjälpa dig med lite kontemplation med en ordlös bön och glada tillrop kanske och med något för magen och smaklökarna förhoppningsvis också.
    Vädret är tydligen svårbedömt just nu enligt metrologerna men idag ser onsdag ut att ev. kunna funka om det passar dig!

    Behöver ta igen mig lite efter att varit ute och hojat i helgen på lite långtur med GSX:en som testades på allt emellan grusväg till motorväg med passagerare på.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •