Sidan 85 av 548 FörstaFörsta ... 3575838485868795135185 ... SistaSista
Resultat 841 till 850 av 5473

Ämne: 60+

  1. #841
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Om Gud vill, grejerna håller, vädret är fint och hälsan står oss bi så bär det iväg på Pokerrally i Närke på Lördag. Om någon observerar väst med 60+ på ryggen är det GeCe eller jag som är på gång.
    Poker och MC bli nog en fin kombination som nog inte ogillas av någon och jag har förhppningen att några till i trakten ansluter sig på resan in till Örebro iallafall.
    Kan inte garantera sol från blå himmel hela dagen men kommer det regn handlar det inte om några störtfloder och skulle det komma några droppar är det väl inte hela världen. Min bike tål det iallafall.
    Skulle vara trevligt att få sig dig åka på en vacker cykel för en gångs skull Ove och då tänker jag på Kawan naturligtvis och underlaget är ju bättre asfalt.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #842
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Solen skiner, gräset är klippt igår och alla ärenden uträttade. Mitt samvete är rent som hos ett nyrapat barn.

    Hojarna är dock inte rena så mitt val står emellan att tvätta MC x 3 eller ta en skön tur. ( Skit samma, får väl ställa ut dom i regnet när det passar!)

  3. #843
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Solen skiner, gräset är klippt igår och alla ärenden uträttade. Mitt samvete är rent som hos ett nyrapat barn.

    Hojarna är dock inte rena så mitt val står emellan att tvätta MC x 3 eller ta en skön tur. ( Skit samma, får väl ställa ut dom i regnet när det passar!)
    Tackar ödmjukast för gårdagen med guidning till hattmannen med hustru och gott kaffe som vanligt och rabarber-komplott. ( det var väl så det hette ) Den innehöll även rabarber men vad det andra var kunde inte mina smaklökar identifiera men det var väl något oidentifierbart antar jag. Lade iallafall dessutom märke till att herrn var nyklippt och fin som ett nästan nyfött barn. I vilket tillstånd dina mc var på skitighetsskalan blev det inte tillfälle att utröna men skit detsamma det är ju dina hojar så du bestämmer själv över den detaljen.

    Vi ses väl förhoppningsvis på lördag igen för lite pokerspel per motor-cykel om inte den begynnade förkylningen tar överhanden och sabbar även den här turen.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #844
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Alltid trevligt med besök! Rabalberkompotten innehöll inget mer än rabarber och socker "efter smak". Sen full rulle i mikron tills det är mos av allt. Jag brukar beräkna 5 min per portion + röra om efter halvtid. Inget vatten och absolut inget potatismjöl för då blir det nog en seg historia.

    Hojarna rena efter min idé, men en "putsnisse" skulle få rysningar av en hoj i det skicket.

    Undrar om det dyker upp fler från Hojen i Örebro på Lördag?

  5. #845
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Har frågat runt lite på trakten om det är någon mer som ska med men dom tycker det är långt? Med MC!

    Hur lång är den där Pokerrundan på ett ungefär? Jag har väl 10 -11 mil till start och kortare hem och räknar med att det blir ung 30 -35 mil på en heldag. Är väl OK.

  6. #846
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har frågat runt lite på trakten om det är någon mer som ska med men dom tycker det är långt? Med MC!

    Hur lång är den där Pokerrundan på ett ungefär? Jag har väl 10 -11 mil till start och kortare hem och räknar med att det blir ung 30 -35 mil på en heldag. Är väl OK.
    Svårt att säga exakt men skulle vid ett överslag på kartan och lite kännedom om trakten gissa att själva Runnet handlar om cirkus 30 mil + och - och kanske snarare lite +.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #847
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Svårt att säga exakt men skulle vid ett överslag på kartan och lite kännedom om trakten gissa att själva Runnet handlar om cirkus 30 mil + och - och kanske snarare lite +.
    Det var som attan! Då blir det dagstur + 50 mil för mig. Då får jag nog tänka om när det gäller hojvalet - Sigrid istället för Greta.

  8. #848
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gick in på Poker run;s hemsida och kollade. 22 mil var rätt svar. Vi gissade ungefär lika fel båda.

  9. #849
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Gick in på Poker run;s hemsida och kollade. 22 mil var rätt svar. Vi gissade ungefär lika fel båda.
    Det var som tusan vad du kan och så frågar du mig? ??? Gott att var åt det de mindre milen till å inte tvärtom iallafall.

    Var in och kollade var du kunde se den uppgiften och så står det i början av beskrivningen, man läser slarvigt ibland och skriver dessutom som en kratta ibland också.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-05-20 klockan 15:54.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #850
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Klantarnas konung har varit i farten!

    Jag har burit mig dumt åt vid vedhantering och fick en smäll i tumgreppet med resultat akuten och ett halvt dussin stygn. Tillsagd att inte sträcka för mycket på såren och jag som tänkt gasa bortemot drygt 40 mil i övermorgon. Får se hur det känns i morgon men det svullnar nog en del så det kan bli problem med Poker run.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •