Sidan 83 av 548 FörstaFörsta ... 3373818283848593133183 ... SistaSista
Resultat 821 till 830 av 5473

Ämne: 60+

  1. #821
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    För att öka komforten ytterligare kan du behandla allt som glittrar med mörk och matt lack för att höja lyckokänslan. Har själv en justerskruv på Sigrids gasvajer som ger solkatter. Den skall få sig en sprayning vid tillfälle!
    Synd för lite krom är såååå snyggt på en MC!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #822
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Låter enkelt, men ibland vill jag inte så. Fotocromatiskt å vad det heter funkar kanske inte åt 60+are?

    Helt rätt räven! Vi mogna fria ungdomar låter oss inte styras av solståndet. Solbrillor och hjälm med inbyggt solvisir finns ju och ett förutseende beteende har vi ju hunnit lärt oss, eller?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #823
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jäkla vad det blivit jobbigt med motsol nu för tiden.
    Stämmer med vad vetenskapen säger. Med åren för man det besvärligare med motljus och mörkerseende. Inget att göra åt, men som GeCe säger, är vi lite förutseende så brukar det gå bra. Men faktiskt, Vet jag att jag kommer att ha motljus en viss sträcka så brukar jag göra en omsväng om möjligt.

    Inget problem med motljus idag. Igenmulet och disigt med regnet hängande i luften. Det väntar med att komma ner tills jag kommer ut på vägen. Jag ska åka till besiktningen med Greta nu på morgonen och Lillan vid lunchtid. Får väl byta stället samtidigt som jag byter hoj. ;D

  4. #824
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Vi är ju inte bortskämda med sol, ögenen undrar väl "va faen är detta" när solen tittar fram. Jag har glasögon som är fotocromatiska,nedfällbart solvisir. För varje solskyddsgrej blir det bara mer brytningar å reflexer. Vägrar att bara köra högervarv ett valår. ?
    Jan

  5. #825
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    I dag mulet men inget regn värt att snacka om. Fart omkring å letat sponsorer till Mc rallyt. Ungdommarna sänder ut en på uppdrag, liksom lättare nu med den där västen. Blev 25 mil å lite prylar till prisbordet.
    Jan

  6. #826
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag mulet men inget regn värt att snacka om. Fart omkring å letat sponsorer till Mc rallyt. Ungdommarna sänder ut en på uppdrag, liksom lättare nu med den där västen. Blev 25 mil å lite prylar till prisbordet.
    Regn medan jag åkte MC, sol när jag måste använda bilen. Nåja. Fick en 2;a på en bromsljuskontakt på Lillan och Greta fick blankt papper.

    GeCe
    Synd för lite krom är såååå snyggt på en MC!
    Håller med så länge det går att hålla rent och välputsat. Ingen av mina damer är snygg idag efter regnturerna. Har dessutom hört att man kan få håriga handflator om man gnider för mycket med Autosol.

    Nu är det halvklart och varmt ute, ca 7 grader kl. 22.26. Har våren äntligen fått ett litet grepp om situationen? Jag och hustrun har varit på Kajutan och ätit. Blev ramslöksmarinerad kyckling som var mer än godkänd.

  7. #827
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Håller med så länge det går att hålla rent och välputsat. Ingen av mina damer är snygg idag efter regnturerna. Har dessutom hört att man kan få håriga handflator om man gnider för mycket med Autosol.

    Nu har Du nog blandat teát. För det var bara om inga damer var inblandade. Bara Inga i så fall.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  8. #828
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Håller med så länge det går att hålla rent och välputsat. Ingen av mina damer är snygg idag efter regnturerna. Har dessutom hört att man kan få håriga handflator om man gnider för mycket med Autosol.
    SnickeliSkitsnack! Du är bara lat! Blir förundras över hur du orkar!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #829
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag mulet men inget regn värt att snacka om. Fart omkring å letat sponsorer till Mc rallyt. Ungdommarna sänder ut en på uppdrag, liksom lättare nu med den där västen. Blev 25 mil å lite prylar till prisbordet.
    Se där, skönt att höra att någon har något vettigt för sig å gör lite nytta. Själv har jag inte hojat sedan Kvismarutflykten och det är snart en månad sedan. Och den nygamla hojen har jag inte kört sedan Trandansen. Men man är ju bra för miljön så man kanske gör lite nytta fast man inte gör något!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #830
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    SnickeliSkitsnack! Du är bara lat! Blir förundras över hur du orkar!
    Vaddå? Har betalt för att göra inget. Pensionär du vet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •