Sidan 72 av 548 FörstaFörsta ... 2262707172737482122172 ... SistaSista
Resultat 711 till 720 av 5473

Ämne: 60+

  1. #711
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Skiter sig förresten med Onsdagen för Svansafarit för min del pga strul med läkartiden som nu MÅSTE ske just den dagen. Men dagen före, tisdag kanske funkar lika bra, då ändå Svanarnas antal ändå redan verkar kulminerat.
    Lite osäker dag och du säger att dom är i avtagande. Det är klart - svan smakar fågel och det finns nog så det räcker och är dom inte kvar finns alltid Smörgås och Umgås på plats. Har man tur kanske även den där smålänska arten...? va heter den.....? JO! Prutgås!

    Ett annat förslag är att vi överger ornitologin tillfälligt och gör ett inhopp som serpentologer och kollar in ormarna. Jag har levat alltför många år i okunnighet om Kvismarens tilldragelser och ser en chans att minska bristerna i min allmänbildning.

  2. #712
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Ett annat förslag är att vi överger ornitologin tillfälligt och gör ett inhopp som serpentologer och kollar in ormarna. Jag har levat alltför många år i okunnighet om Kvismarens tilldragelser och ser en chans att minska bristerna i min allmänbildning.
    Bra förslag Ove! I den här branchen måste man nog vara lite flexibel så vi kan gott satsa på Kvismaren som nog förutom ormar och ödlor har mycket att ge även när det gäller fåglar inklusive både Tranor och Svanar.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #713
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Bra förslag Ove! I den här branchen måste man nog vara lite flexibel så vi kan gott satsa på Kvismaren som nog förutom ormar och ödlor har mycket att ge även när det gäller fåglar inklusive både Tranor och Svanar.
    Vi får inte missa korvskådningen i Sköllersta. Var kan man få info om öppettider?

    Om man passerar är det lika bra att rusta upp inför lata sommardagar när det är för varmt både att köra hoj och laga mat. Det är inte långt borta - sitta i behaglig skugga med något gott i ett glas och vända korv på grillen.

  4. #714
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Är det något spec. med den korven då ?
    Jan

  5. #715
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Är det något spec. med den korven då ?
    Jajjamen! Sibylla har fabriksförsäljning av korv som är för lång, för kort. för tjock osv. till lågpris. Annars är det samma fyllning men passar inte i förpackningen. Värt en resa för en del i grannskapet men jag handlar om jag kommer på väg förbi.

    Själv har jag inte varit just där men det finns en del andra ställen som har affär i samband med fabriken och då kan man passa på. Som jag sagt nån gång, jag är en snål husmor!

  6. #716
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Är det något spec. med den korven då ?
    Tänker..... Fyrkantiga packboxar kallas korvlådor. Kanske du skall komma och kolla om det gäller BMW-lådorna? Det börjar väl bli plats i älgköttsfrysen nu, såhär på våren?

    Sen är det ju att GeCe är lite oprövad som väderguru såhär i vårens tid. Han kanske vill ha lite stöd. Men säg inte att jag sagt det

  7. #717
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    "I HAVE A DREAM" sa han Martin Luther King i ett helt annat sammanhang. Och jag säger det samma.

    Undrar om jag kommer att få uppleva den helt ljudlösa motorcykeln? I morse tog jag en promenad och lyssnade på alla ljud som hör våren till. Egentligen skulle jag velat ta en lite längre tur på hoj med alla sinnen tillgängliga, även hörseln.

    Nu är det så att tekniken på MC-sidan har limmat fast vid urgamla lösningar och det verkar inte finnas så stort intresse av att komma vidare. Mest bara gammal skåpmat i ny form. Tack och lov så forskas och testas det lite på bilsidan men det borde kunna gå undan lite mer där också.

    Det skulle vara helt fantastiskt att få köra en potent hoj som inte låter mer än en gammaldags trampcykel. Bara lite vägljud som ändrar karaktär vid kurvtagning och när det byter underlag.

  8. #718
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    "I HAVE A DREAM" sa han Martin Luther King i ett helt annat sammanhang. Och jag säger det samma.

    Undrar om jag kommer att få uppleva den helt ljudlösa motorcykeln? I morse tog jag en promenad och lyssnade på alla ljud som hör våren till. Egentligen skulle jag velat ta en lite längre tur på hoj med alla sinnen tillgängliga, även hörseln.

    Nu är det så att tekniken på MC-sidan har limmat fast vid urgamla lösningar och det verkar inte finnas så stort intresse av att komma vidare. Mest bara gammal skåpmat i ny form. Tack och lov så forskas och testas det lite på bilsidan men det borde kunna gå undan lite mer där också.

    Det skulle vara helt fantastiskt att få köra en potent hoj som inte låter mer än en gammaldags trampcykel. Bara lite vägljud som ändrar karaktär vid kurvtagning och när det byter underlag.

    Din dröm framtiden är här Ove. Läste i "Allt om MC" nr 3 2010 om det Svenska företaget "Swedish Electrisk Racing Team" som satsar på en el-hoj för att köra och tävla på Isle of Man. Ifjol gick startskottet för den eran med 14 st. eldrivna hojar till start. Andra entusiaster har också tagit fram hojar och har bl.a.läst om en svensk som på egen hand byggt om en hoj och jag tror, kan ha fel för jag hittar inte artikeln men att räckvidden var 16 mil. Honda har också någon elhoj som jag tror finns på den asiatiska marknaden. Läst om fler som är på G även om jag inte minns något specifikt men mycket är nog på gång.

    Apropå jultomten förresten så är Sibyllas "korvkiosk" vid fabrikens parkering öppen från kl.07.00 på morgonen enligt välunderrättad källa jag talat med på em. Men att sortimentet allteftersom dagen lider minskar så ett besök så tidigt som möjligt rekommenderas. Så vill du gå upp i svinottan för att hänga på låset kl. 07.00 så kan du naturligtvis göra det men har du inte så bråttom kan du invänta tills jag är beredd att bestiga sadeln "normal" morgontid. Dvs när man sovit färdigt, hunnit vaknat, insupit första frukost och borstat tanden och fått ut en moped från garaget.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-04-11 klockan 20:19.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #719
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Din dröm framtiden är här Ove. Läste i "Allt om MC" nr 3 2010 om det Svenska företaget "Swedish Electrisk Racing Team" som satsar på en el-hoj för att köra och tävla på Isle of Man. Ifjol gick startskottet för den eran med 14 st. eldrivna hojar till start. Andra entusiaster har också tagit fram hojar och har bl.a.läst om en svensk som på egen hand byggt om en hoj och jag tror, kan ha fel för jag hittar inte artikeln men att räckvidden var 16 mil. Honda har också någon elhoj som jag tror finns på den asiatiska marknaden. Läst om fler som är på G även om jag inte minns något specifikt men mycket är nog på gång.
    Jo, jag har tittat på dom hojarna på Isle of Man. Dom är dessvärre inte så tysta, låter ung. som spårvagnar i parningstid.

  10. #720
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Om motorn är helt tyst kommer du att reta dig på vindbrus å vägljud ?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •