Sidan 7 av 548 FörstaFörsta ... 567891757107507 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 5473

Ämne: 60+

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det får ju inte gå för fort då kan ju cigarren slockna och hatten blåsa av.
    Rätt uppfattat! Man måste ta hänsyn till detaljerna.

  2. #62
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tur man snusar å bär keps.
    Jan

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tur man snusar å bär keps.
    Instämmer i någon mån - eldsvåda i skägget är ingen fröjd!

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    ??? Funderar lite - bor nästan alla som är aktiva här på forumet längst ut på kanterna? Är vi bara ett par gubbar som bor i landets centrum? ???

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Träffat Olle Å och Gece i Kristinehamn idag. Trevligt! Mycke prat och lite köra på våra träffar ibland. Men det var ju pratstunden som var målet med resan.

    ??? Fått ett problem matteproblem att fundera över: Åker jag till Kristinehamn t.o.r. så blir det 12 mil med fyra hjul. När jag åker 2-hjul blir det 24 mil. Konstaterat att det blir samma konstiga matematik oavsett vilket håll jag har ärende.

    Kan ju ev. förklaras med att det skulle aldrig falla mig in att åka över Svartå- Degerfors till Kristinehamn med bilen eller hem via Åtorp - Finnerödja - Gårdsjö + lite avstickare rakt in i skogen.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg


    ??? Fått ett problem matteproblem att fundera över: Åker jag till Kristinehamn t.o.r. så blir det 12 mil med fyra hjul. När jag åker 2-hjul blir det 24 mil. Konstaterat att det blir samma konstiga matematik oavsett vilket håll jag har ärende.
    Om två hjul ska göra samma jobb som fyra så måste man väl fördubbla körsträckan, eller?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #67
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hmm,Däckfabrikanter måste ju oxa leva. Gör det något om vi har trevligt under tiden ?
    Jan

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Har jag nämnt att jag bytt bak på både Greta och Sigrid och väntar på nytt till Lillan.
    Till råga på eländet konstaterade jag efter senaste resan att Sigrids bakdäck redan är mer än halvslitet. Allt slitage är inte årets med man kan ju börja undra va f-n!! Hade det varit bilen hade jag kollat hjulinställningarna men på MC? Inga burn outs eller lakritsremmar eller såna hyss. Hoppas att Dunlop Roadmaster kommer att hålla längre.

  9. #69
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I dag är det mycket. Linneryd marknad, Bilrally i Tingsryd, Nattorentering med Mc. Pust.
    Jan

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag är det mycket. Linneryd marknad, Bilrally i Tingsryd, Nattorentering med Mc. Pust.
    Du har det inte lätt.
    Dessutom kan jag berätta att skutan Erik Nordenvall 2 som vi besökte tidigare i somras är ute i morgon på en tur i kanalen med passagerare. Bogseras och dras för hand genom en sluss. Maskinen är på plats inspekterad av mig och Ove men inte i bruk förrän nästa år då också skovelhjulen ska monteras. Det finns mycket att intressera sig för i vår herres hage minnsann.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •