Sidan 68 av 548 FörstaFörsta ... 1858666768697078118168 ... SistaSista
Resultat 671 till 680 av 5473

Ämne: 60+

  1. #671
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    Kan berätta att när jag i slutet av -60 talet knegade i skogen kom jag under kalla vinterdagar att få studera dessa vackra små fjäderbollar på riktigt nära håll. Det var före de uppvärmda kojornas intåg och istället tändes en rejäl brasa där man satt och tuggade i sig ostmackan. Elden verkade uppskattas av dem och de var verkligen närgångna och orädda. Kom ofta och satte sig på mössan eller handen,ja det var riktigt trevliga små pippin och stiliga med sina vad jag minns varierande färgsättningar på huvudena. Det var just kalla vinterdagar man såg dem i flock nu är det länge sen jag sett nån överhuvud taget vilket kanske kan skyllas på avtagande synförmåga.
    "Min" flock kom bara liksom förbi medan jag var ute efter tidningen. Ren tur alltså. Har annars för mig att man måste till skogs för att få se dom.

    Hmm... ? Du kanske ska bli med och se på tranor? Dom är lättare att få syn på.

  2. #672
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Dä ä dä jag alltid sagt, Caterpillarbandlastare är livsfarliga att köra! Och något som jag haft tur är klarat ifrån också!


    Men har ett annat problem för nu har jag tvingats sjukskriva bästa "fågelskådarmotorcykeln" ( anmäls till långordstävlingen ) Kom nämligen underfund med och lagom till vårens första självande sekunder klantigt nog, att styrlagret ska bytas. Beställning av dessa och jobbet gör nog att det kan ta kanske upp till ett par veckor innan hojen är klar. Och Yamman är ju inte ihopskruvad ännu heller. Shit och skäms på mig för min slöhet.
    TA:n har nog i ett tidigare liv fått kört lite för mycket rakt fram verkar det som så det kan inte vara mitt fel iallafall för jag är en så djäkla dålig "raktframmotorcyklist".

    Lite frusterande också med tanke på att svanarna blir fler och fler för var dag vid Tysslningen också! ???
    GeCe du kan trösta dig med att få en betydligt trevligare mc när lagret blivit bytt. Bytte på min Affe i höstas. Det där är ju något som smyger sig på och först när det blivit riktigt besvärligt förstår man vad som är orsaken. Själv blev jag orolig att det var balanssinnet som spökade och började oroa mig för att det kanske var slutåkt för gubben men efter lagerbytet flyter det på som vanligt igen.;D 2500 gick det på.???

  3. #673
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    "Min" flock kom bara liksom förbi medan jag var ute efter tidningen. Ren tur alltså. Har annars för mig att man måste till skogs för att få se dom.

    Hmm... ? Du kanske ska bli med och se på tranor? Dom är lättare att få syn på.
    Utan tvekan skulle det vara en upplevelse utöver det vanliga så tack för inbjudan.
    Får nog nöja mig med att njuta av Tranparen som sökt sig till de här trakterna, vad jag märkt har de ökat i antal och vad jag också sett är att de numer kan stå och hänga riktigt nära bebyggelse så de verkar blivit mera sociala av sig.

  4. #674
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Skulle "hia" mig till fredag. Men jag misslyckades,premiärturen blev i dag +10-12. Nästan onödigt med två par långkalsonger.
    Jan

  5. #675
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Skulle "hia" mig till fredag. Men jag misslyckades,premiärturen blev i dag +10-12. Nästan onödigt med två par långkalsonger.
    Grattis!! Jag själv har agerat isbrytare idag - med yxa!

    Nu när jag har en isfri ränna att ta mig ut igenom är jag ostoppbar!!

  6. #676
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grattis!! Jag själv har agerat isbrytare idag - med yxa!

    Nu när jag har en isfri ränna att ta mig ut igenom är jag ostoppbar!!

    Yxa ??? Det finns ju något som kallas hårtork Ove!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #677
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    GeCe du kan trösta dig med att få en betydligt trevligare mc när lagret blivit bytt. Bytte på min Affe i höstas. Det där är ju något som smyger sig på och först när det blivit riktigt besvärligt förstår man vad som är orsaken. Själv blev jag orolig att det var balanssinnet som spökade och började oroa mig för att det kanske var slutåkt för gubben men efter lagerbytet flyter det på som vanligt igen.;D 2500 gick det på.???
    Tack för de tröstande orden Ingemar!
    Kom underfund med under dagen efter lite "utredande" att det här är inget trevligt "gör det själv-jobb" så jag kommer att skjuta på det och avvaktar tills jag ser vad byte av gaffeloljan kan betyda som jag dock gör själv. Men 2500 spänn är det nog värt annars för att få ordning på grejorna om det så skulle vara.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #678
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Yxa ??? Det finns ju något som kallas hårtork Ove!
    Jag har en brutal sida också!!!

  9. #679
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lite blev det åkt igår,bara några km på byn. Men nu har jag alla hemma och Lillan har fått ny luft i däcken och full tank.

    Visst är det skönt att grensla en go maskin som bara VILL ut och röra på sig. Mn gruset på asfalten...... ujujuj va hal den är! Men det är som det är, man får ta det som det kommer.

  10. #680
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lite blev det åkt igår,bara några km på byn. Men nu har jag alla hemma och Lillan har fått ny luft i däcken och full tank.

    Visst är det skönt att grensla en go maskin som bara VILL ut och röra på sig. Mn gruset på asfalten...... ujujuj va hal den är! Men det är som det är, man får ta det som det kommer.

    Här kommer Transan att bli körklar och luftas nästa vecka och sen ska Yamman plockas ihop till Trandansen.

    Var ute häromdan med vämeskåpet för besiktning och passade på att kolla in lite nya hojvägar och jag kan inte minnas jag sett sådana tjälskador på länge. Det var rena San Francisco på många ställen och det luriga är att man inte varsnar i förväg hur djupa svackorna är. Å sen gruset som grädde på moset, ujujuj som di säger i Närke.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •