Sidan 66 av 548 FörstaFörsta ... 1656646566676876116166 ... SistaSista
Resultat 651 till 660 av 5473

Ämne: 60+

  1. #651
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Nu ha de första sångsvanarna, 6 till antalet och några havsörnar anlänt till Tysslingen så nu gäller att få ordning på hojarna å få dem åkbara.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #652
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Nu ha de första sångsvanarna, 6 till antalet och några havsörnar anlänt till Tysslingen så nu gäller att få ordning på hojarna å få dem åkbara.
    Härligt! Du får väl skruva ihop någon. Jag ska bara hämta hem Sigrid. Servad och fin.

    Ska bara pussas (nä, inte putsas)lite så är hon redo.

  3. #653
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Härligt! Du får väl skruva ihop någon. Jag ska bara hämta hem Sigrid. Servad och fin.
    Usch vad lat man varit som inte fått ordning på hojarna ännu men Innovan är alltid startklar och funkar bra på 70-vägarna till Tysslingen om så skulle vara.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #654
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag, äntligen har jag kommit åt att öppna dörren till hojarna.

    Provade att starta Lillan som inte varit igång på närmare 5 månader. Det gick som väntat inte för det är ff råkallt i skjulet. Illa det där att hela höstsäsongen bara blev borta men nu är det som det är. Ska nog med lite trolldom och fjäsk få henne att hoppa igång. Känner henne rätt väl vid det här laget och hon är lite tjurig om hon får för lite uppmärksamhet.

    Snö och is försvinner i ett tempo som jag inte vågat hoppas på så snart försvinner nog det mesta, även på min gårdsplan. Skönt!!!

  5. #655
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Nu jäklar!

    Vackert väder.


    DearHunter är i skrivande stund i extas.
    Här ska porten skottas fram och premiärtur tas...
    Ut på stockholmsvägarna ska hojen rastas
    och lystna och längtande blickar mot oss kastas.
    De som är hemma och rädda för lite is och vägsprickor
    ska veta att rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor

    Hupp!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #656
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Som sagt! Lillan är svag för lite löften och vänligt tal. Provade igen och hann knappt nudda startknappen så brummade hon igång. Nu är det enda som hindrar mig ca 10 meter kompakt och lutande skithal is som jag hoppas försvinner under morgondagen. På Måndag skall det köras med allihop är målsättningen! Raka spåret till macken och få lite frisk luft i alla 4 däcken sen hämta hem Sigrid och säsongen igång på riktigt.

  7. #657
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Nu väller vårtecknen inn över småland. Liten starflock, duvorna hoar i skogsbrynen. Min isväg smält bra i dag,+8 å litet vårregn. Men tyvärr tar våren liten paus nu,den vill ju inte trötta ut sig.
    Jan

  8. #658
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Nu jäklar!

    Vackert väder.


    DearHunter är i skrivande stund i extas.
    Här ska porten skottas fram och premiärtur tas...
    Ut på stockholmsvägarna ska hojen rastas
    och lystna och längtande blickar mot oss kastas.
    De som är hemma och rädda för lite is och vägsprickor
    ska veta att rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor

    Hupp!

    Nice med lite posesi.
    Tackar och hoppas premiärturen blev till belåtenhet!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #659
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var en sväng till värmland idag. Det snöade och vid Kil läg snön vit på vägbananvid middagstid. Tinade bort på vägen men det som hamnade på snö försenar bortsmältnigen en del så morgondagens turer är i fara.

    Konstaterar efter att jag åkt omkring en del i Skaraborg och södra Värmland på vad jag kallar MC-vänliga vägar så kommer det att bli mycke snabelbil. Sprickor, hålor och en massa nya gupp. Ta´t försiktigt när ni åker ut, för det är inte alls säkert att kurvan ser ut som i höstas.

  10. #660
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Åkte en tur härom dagen och kan konstatera att årets tjällossning kan ställa till lite problem.
    På en del ställen hade asfalten spruckigt i mer än 5 cm breda rännor. Grusvägarna har ju redan tendens att bli mycket vågiga. Märks speciellt vid dikesövergångar där ju inte vägen frusit upp, men före och efter diket.
    Fortfarande fritt från mygg och turister, så vi får ha småvägarna för oss själva.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •