Sidan 62 av 548 FörstaFörsta ... 1252606162636472112162 ... SistaSista
Resultat 611 till 620 av 5473

Ämne: 60+

  1. #611
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    PS! Finns en mycket matkunnig dam som brukar kolla detta forum. Du får sätta ut en annons om en matlagningskurs om behov finnes! DS
    Na så itresserad är jag inte det får räcka mad det jag kan, steka ägg och falukorv är annars sista utvägen. Skall jag bjuda i egen regi så har hotellet här hemma kejtering.
    Jan-Olov

  2. #612
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är jag hemma igen! Jo, jag har varit ute och kollat en delvis ny runda som jag kan visa om det kommer någon och vill åka runt. Den svängen jag gjorde idag blev ca 22 mil och får väl vara en lagom dagstur men tanke på att det finns lite att titta på efter vägen.

    Var inne i MC-butiken i Väring och pratade med ett par mogna herrar varav den ene köpte en hoj (tror jag). Konstigt det där med MC-folket, Bara hittar varandra var som helst. Dom i affären var väl naturlig sak men på min fortsatta resa stannade jag för att äta lunch. Delade bord med en man från trakten och efter någon minut sitter vi och snackar MC och vägar.

    Träffade också en man som arbetar med Hornborgasjön och han sade att det kommer att bli försenat med tranflytten i år och det innebär en intensivare och kortare period så det är vad jag förstår läge för nytt rekord igen! Sjön är bara öppen vid utloppet idag så vi får se vad som händer. Webbkameran kommer att starta 20;e och Naturum öppnar nu till Lördag om jag minns rätt. Kollal deras hemsida för säkerhets skull

    Alltså dags för dom som har kikare att putsa linserna!!

  3. #613
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Läste att tranorna nere i europa börjat röra på sig. Men de få som vågat sig in i Sverige från Danmark vände tillbaks! Inte svårt att förstå!
    Fågelkikarägare GeCe med alltid putsad lins!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #614
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Läste att tranorna nere i europa börjat röra på sig. Men de få som vågat sig in i Sverige från Danmark vände tillbaks! Inte svårt att förstå!
    Fågelkikarägare GeCe med alltid putsad lins!
    Helt rätt! Enligt fågelmannen jag träffade tänker du som en trana, Ägarfågelkikare GeCe! Dom provar hur det ser ut och om det inte funkar att komma norrut så vänder dom ett tag. Dom som häckar i Skaraborg kommer någon vecka före dom som ska vidare och det är väl dom som är lite ivrigare. Resten, den stora anhopningen, befinner sig i södra Tyskland och har 2 viloplatser som skall avverkas på vägen innan dom kommer.

  5. #615
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Duktiga pippi som inväntar hojväder.
    Jan

  6. #616
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Duktiga pippi som inväntar hojväder.
    Smarta fåglar tranorna! Drar iväg söderut när det blir kallt och ockuperar ett träsk vid solkusten. Har det ganska bra under vintern och sen när det börjar pirra under fjädrarna drar dom norrut igen. Dom följer våren i sakta mak, stannar några gången nån vecka i taget och käkar, dansar och har lite kul medan dom väntar på väder. Sen sista rycket för att hitta ett bra revir och föröka sig när det är varmt och skönt i Norden. Sen sticker dom med familj och allt och låter oss vara kvar i snö, kyla och sån skit.

    Finns en del pensionister som gör ungefär lika. Kanske nåt att fundera på?

  7. #617
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Vem vet, vi kanske föds till Tranor i vårt nästa liv!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #618
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Vem vet, vi kanske föds till Tranor i vårt nästa liv!
    Kunde kanske vara något? Men käkar inte tranor grodor?? Råa!

  9. #619
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kunde kanske vara något? Men käkar inte tranor grodor?? Råa!
    Det mesta går att äta, fråga en frasman. Han lär äta både grodor, ostron och sniglar. Inte råa kanske men dock....!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #620
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Det mesta går att äta, fråga en frasman. Han lär äta både grodor, ostron och sniglar. Inte råa kanske men dock....!
    Det där stärker mina misstankar då jag alltid tyckt det var något Franskt elegans med Tranorna.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •