Sidan 61 av 548 FörstaFörsta ... 1151596061626371111161 ... SistaSista
Resultat 601 till 610 av 5473

Ämne: 60+

  1. #601
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Bohuslän i sommar är ett måste! Högst på priolistan.
    OK! Börjar värma kaffet så det är klart när ni kommer förbi.

  2. #602
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Gott! Då bjuder jag på en "Reel" under apeln!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #603
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Gott! Då bjuder jag på en "Reel" under apeln!
    Trevligt! Inte visste jag att du förutom allt annat även behärskar skotska danser.

  4. #604
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Du skulle bara veta vad jag behärskar?

    Musiken står jag för men du dansen om det ska bli någon!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #605
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Du skulle bara veta vad jag behärskar?

    Musiken står jag för men du dansen om det ska bli någon!
    Skulle i så fall vara en halvtaskig polka.

    Kaffevattnet är iallafall kokt, men jag lade det i frysen för säkerhets skull. Det är bara att mikra så är det klart.

  6. #606
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942


    Ska jag dra historien om den där stockholmaren som flyttade till lappmarkena och när den ende grannen bjöd in honom på fest ?
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #607
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mycke TV-tittande blir det när det inte finns annat att göra och det är en sak som jag funderat över: Varför går det upp till 3 - 4 matlagningsprogram samtidigt? Om man tittar i frysdiskarna så säljt det tydligen mest färdigtlagat.

    Är det möjligen som att folk tittar på programmen som om dom såg på en föreställning i magi eller vad. Det har faktiskt gått så långt att man måste välja speciella affärer för att få tag på justa råvaror att laga maten av.

    Själv har jag tur som har affär i min närhet där det finns en bra charkdisk och jag kan få nymalen färs och kött som jag vill ha det. Vill jag köpa bröd som jag gillar får jag åka ett par mil, men det får bli så för jag är lite kinkig på den punkten.

    Men jag har sett charkdiskar där det enda som erbjuds är typ flintastek eller filé i någon geggig marinad som jag inte har en aning om vad den innehåller eller hur länge den har legat i sörjan. Lätt att bli vegan i det läget.

    Det lite tragikomiska i det hela är att det tar inte så lång stund och är inte så mycke jobbigare att fixa till lite käk från grunden än att mikra fruset och färdiglagat till en familj.

  8. #608
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det lite tragikomiska i det hela är att det tar inte så lång stund och är inte så mycke jobbigare att fixa till lite käk från grunden än att mikra fruset och färdiglagat till en familj.
    Undrar om det kan vara så att folk anser sig inte ha tid, fantasi och kunskaper tillräckligt. Är nog lite inne på den linjen för min egen del men anser mig nu efter idogt övande i 40-45 års tid vara ganska haj på att koka ägg och havregrynsgröt. Koka potäter har jag nog en viss fallenhet för också även om jag tycker det tar för lång tid!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #609
    Fixa lite mat är i och för sig inte så svårt så länge jag skall äta det själv, men hitta på, det är det svåra samt att planera rätt så att allt fins hemma. En kokbok är ganska bra helst en som tar det från grunden.
    Att laga och bjuda gäster det vill jag inte för jag litar inte på mig själv att det blir bra nog.
    Jan-Olov

  10. #610
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Fixa lite mat är i och för sig inte så svårt så länge jag skall äta det själv, men hitta på, det är det svåra samt att planera rätt så att allt fins hemma. En kokbok är ganska bra helst en som tar det från grunden.
    Att laga och bjuda gäster det vill jag inte för jag litar inte på mig själv att det blir bra nog.
    Finns bara ett sätt - testa på andra! Duger det åt dig så duger det åt dom. I kokboken hittar du huvudspåret i anrättningen men sen kryddar du och grejar till du är nöjd. Brukar funka!

    PS! Finns en mycket matkunnig dam som brukar kolla detta forum. Du får sätta ut en annons om en matlagningskurs om behov finnes! DS
    Senast redigerat av Ove den 2010-03-10 klockan 23:37.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •