Sidan 59 av 548 FörstaFörsta ... 949575859606169109159 ... SistaSista
Resultat 581 till 590 av 5473

Ämne: 60+

  1. #581
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vaknar lagom tidigt och solen börjar visa sig. Klart väder och det är lovat att det ska vara så hela dagen. Frukost och påklädning. Rycker ut den nytankade hojen och startar, puttrar sen iväg och kollar var solen är. Kör sen i sakta mak i lagom vinkel så att den inte sticker i ögonen.

    Vart? Ingen aning, det visar sig framåt dagen. Det går nån timma och jag börjar bli lite frusen och stannar på ett fint ställe och vankar omkring lite, vattnar eventuellt en tuva som ser torr ut. Fortsätter tills magen börjar ropa på fyllning. Restaurang gäller och det finns mest i tätorterna även om jag har bra några ställen annars också. Lite högre tempo mitt på dagen när det blivit varmt och skönt. Så vill hojen också ha påfyllning och så småningom börjar det bli dags att dra sig hemåt.......

    Snart.....

    ------många tuvor små behöver ofta vätska få.......då har du att göra men framtisdtro ska ju ge livsglädje var det någon som sa......
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #582
    vakna en vårdag titta ut å se solen skina. ta på sig ryggsäcken med pimpelgrejerna. kicka igång motorcykeln å åka ut på isen å pimpla. det är livskvalite.

  3. #583
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    vakna en vårdag titta ut å se solen skina. ta på sig ryggsäcken med pimpelgrejerna. kicka igång motorcykeln å åka ut på isen å pimpla. det är livskvalite.
    Olika det där! Mina erfarenheter av vinterfiske är att det är kallt som skam om alla kroppsdelar och inte en fisk så långt kroken når.

    Men det är klart .. själva resan ut på isen har sina poänger.

  4. #584
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Pimpelfiske kan nog med rätt kläder vara ett trevligt tidsfördriv och ge lite godsaker att lägga på tallriken, sen om en mc är rätta fordonet att halka runt med kan diskuteras!

    Här är ett denna årstid ett säkrare alternativ kanske: http://na.se/stadsliv/1.752327-titta-en-sparkfri-spark-
    Senast redigerat av GeCe den 2010-03-03 klockan 16:25. Anledning: Stavfel!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #585
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Pimpelfiske kan nog med rätt kläder vara ett trevligt tidsfördriv och ge lite godsaker att lägga på tallriken, sen om en mc är rätta fordonet att halka runt med kan disuteras!

    Här är ett denna årstid ett säkrare alternativ kanske: http://na.se/stadsliv/1.752327-titta-en-sparkfri-spark-
    Ja faktiskt! Det vore kanske något att lysa upp vintermörkret med: Konstruera en egendesignad motorspark och få den att klara snö och is som mest består av hopfrusna flak.

  6. #586
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ja faktiskt! Det vore kanske något att lysa upp vintermörkret med: Konstruera en egendesignad motorspark och få den att klara snö och is som mest består av hopfrusna flak.

    Å andra sidan mycket jobb och en del slantar för att få ut så lite nytta. Kanske bättre att lägga de pengarna på mc-utrustning och handla fisk på ICA istället. Det går ju alltid åt packutrustning t.ex om man ska ut och toura. Man kan ju tänka sig använda apostlahästarna på isen med dubb under sulorna också, nog betydligt billigare. Inga startsvårigheter heller som ofta kan bli med sådana där småmotorer.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #587
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Man kan ju tänka sig använda apostlahästarna på isen med dubb under sulorna också, nog betydligt billigare. Inga startsvårigheter heller som ofta kan bli med sådana där småmotorer.
    Gå till fots på en sjö! Haver provat - inga referenspunkter = ingen upplevelse av förflyttning. Samma variation som på en motionscykel fast obekvämare

  8. #588
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Gå till fots på en sjö! Haver provat - inga referenspunkter = ingen upplevelse av förflyttning. Samma variation som på en motionscykel fast obekvämare
    Kan ju bero på hur stor sjön är också men mina erfarenheter är inte från Vänern och på min tid cyklade man också. På Vänern skulle det kanske passa med en lite scooter .
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #589
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Kan ju bero på hur stor sjön är också men mina erfarenheter är inte från Vänern och på min tid cyklade man också. På Vänern skulle det kanske passa med en lite scooter .
    Hellre en offroad med dubb och ev. skidor. Utrustning: Ställ med alla skydd, hjälm, flytväst och isdubbar.

  10. #590
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hellre en offroad med dubb och ev. skidor. Utrustning: Ställ med alla skydd, hjälm, flytväst och isdubbar.

    Föredrar nog en scooter iallafall! Låg sitthöjd och lätt vikt. Och helst en utan breda fotplattor som blir i vägen som på Innovan med fotpinnar så man får ned fötterna ordenligt. Lätt att resa upp om man går omkull också och med lite snö på isen kanske man klarar sig utan dubb.

    Här har solen varit framme hela dagen från en klarblå himmel och enligt den gamla bondepraktikan ska detta väder hålla i sig i 12 veckor om detta stämmer finns det ju hopp om en inte allt för sen vår trots allt. Vi får hoppas.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-03-04 klockan 19:19.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •