Sidan 58 av 548 FörstaFörsta ... 848565758596068108158 ... SistaSista
Resultat 571 till 580 av 5473

Ämne: 60+

  1. #571
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    I dag blir det Bromölla, trängas bland hojar å tillbehör. nytt visir å lite såna vårpyssel, känna ,nypa, provsitta, Träffa folk som man inte sett i vinter. Upptakt för våren.
    Jan

  2. #572
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vinkat av våra gäster från Askersund som hälsat på. Kul att få träffa på kamraterna live, så att säga, även fastän vintern är ihängsen.

    Konstaterade allihop att vi vill ha vår och komma ut i friska luften på våra tvåhjulingar och vi har en del att göra i sommar, både kortare och längre turer.

    Tack GeCe och Lena för besöket!

  3. #573
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Blev ett besök på Din MC, Suzuki och KTM-handlare i Stockholm.

    Äntligen får vi någon som säljer KTM i huvudstaden. Har varit ett behov sedan länge.
    Thomas Berglund var där och visade upp sin hoj som han kom elva med i Dakarrallyt. För min del blev det en ny jacka. Inte något jag behövde, men som jag ville ha och så fick det bli. Dessutom med 15% rabatt, vilket jag inte noterat innan. Då kan man väl säga att jag "tjänat" en trehundring....;D
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #574
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Jag är inget matteljushuvud ? kan det vara så Mats?
    Själv träffade jag Schuberth representant som va en trevlig dansk. Eftersom jag hade hjälmen med mig kollade han den å bytty solvisiret utan kostnad. Sån mattematik förstår sig en smålänning på. Tack snälla dansken.
    Jan

  5. #575
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Trevligt med MC-mässor som lättar upp tillvaron i vintermörkret som det fanns ett par av även i våra trakter. Besökte Triumph-butiken som dock inte har något som lockar direkt men trevligt att träffa lite folk och snacka lite MC.

    Dagens höjdpunkt var dock att träffa Ove med fru och ta del av Ove gastronomiska kunskaper som han delade med sig av i överflöd. Kroppen är idag fylld med kolhydrater, smakupplevelser och andra nyttigheter till bristningsgränsen. Länge sedan jag åt så goa potäter för att inte nämna det andra!
    Tack Ove för din gästfrihet!

    Kom hem väbehållen i snöslasket och det var faktiskt skönt att åka med stödhjul då väglaget var lite förrädiskt. Kom hem lagom för att ta sig an skidåkningen i OS som avslutning på en bra dag.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #576
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Kom hem väbehållen i snöslasket och det var faktiskt skönt att åka med stödhjul då väglaget var lite förrädiskt. Kom hem lagom för att ta sig an skidåkningen i OS som avslutning på en bra dag.
    Kul att ni kunde komma och tur med vädret hade vi för nu har vintern fått spel igen.

    Tittar ut genom föntret och där ute pågår intesivt snöfall, samtidigt som jag får rapport från skådakikarfågelägaren att sångsvanarna är i antågade. Verkar som det måste till långdubb och skidor på hojarna om man inte ska företa första fågelresan med i värmeskåp på stödhjul.

  7. #577
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tittar ut genom föntret och där ute pågår intesivt snöfall, samtidigt som jag får rapport från skådakikarfågelägaren att sångsvanarna är i antågade. Verkar som det måste till långdubb och skidor på hojarna om man inte ska företa första fågelresan med i värmeskåp på stödhjul.
    Räkningen av svanarna skulle börja idag! Torde inte bli allt för ansträngande arbete som det ser ut.
    Snöstorm här också, å man kan ju undra vad ont vi gjort Kung Bore!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #578
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vaknar lagom tidigt och solen börjar visa sig. Klart väder och det är lovat att det ska vara så hela dagen. Frukost och påklädning. Rycker ut den nytankade hojen och startar, puttrar sen iväg och kollar var solen är. Kör sen i sakta mak i lagom vinkel så att den inte sticker i ögonen.

    Vart? Ingen aning, det visar sig framåt dagen. Det går nån timma och jag börjar bli lite frusen och stannar på ett fint ställe och vankar omkring lite, vattnar eventuellt en tuva som ser torr ut. Fortsätter tills magen börjar ropa på fyllning. Restaurang gäller och det finns mest i tätorterna även om jag har bra några ställen annars också. Lite högre tempo mitt på dagen när det blivit varmt och skönt. Så vill hojen också ha påfyllning och så småningom börjar det bli dags att dra sig hemåt.......

    Snart.....

  9. #579
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    " Gubbens Dagdröm" illustrerade berättelser av Ove. Har du utsett något förlag som får trycka än.
    Själv ska jag skota lite i skogen eftersom vintern kom tillbaka.
    Jan

  10. #580
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    " Gubbens Dagdröm" illustrerade berättelser av Ove. Har du utsett något förlag som får trycka än.
    Själv ska jag skota lite i skogen eftersom vintern kom tillbaka.
    Nä, hinner inte! Ska göra köttbullar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •