Sidan 55 av 548 FörstaFörsta ... 545535455565765105155 ... SistaSista
Resultat 541 till 550 av 5473

Ämne: 60+

  1. #541
    Haa!
    Jan-Olov

  2. #542
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Gadda nu inte ihop er mot oss andra nu Snålänningarna utan visa ert generösa sinnelag!

    Just det Ove! All snö vi fått verkar ju komma söderifrån!

    Ett sommarhus på rivieran med mc-garage vore kanske bättre än Norrträsk i dessa tider! Något att drömma om!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #543
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Med lite tur så spiller du lite vår på mig med Jan, för vi båda är ju smålänningar.
    Kommer nog att bli egoist nu i början på våren detta år. Getaryggarna å därbortåt kommer jag nog inte före april.
    Jan

  4. #544
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Just det Ove! All snö vi fått verkar ju komma söderifrån!

    Ett sommarhus på rivieran med mc-garage vore kanske bättre än Norrträsk i dessa tider! Något att drömma om!
    Funderat på varför folk envisas med att åka till Thaiträsk, men det börjar klarna lite Där kanske det finns en liten kåk på styltor eller något som skulle passa? Hojar med en otrolig kapacitet har dom iallafall - Upp till fem pers. på samma tvåhjuling.

  5. #545
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Läste att försäkringsbolagen försöker att slippa betala för snörasade tak. Altantak vill dom inte höra talas om, dom brukar vara klent byggda va komentaren. Därför har jag tillbringat några timmar med snörensning på den sk. pensionärskuvösen.
    Jan

  6. #546
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Läste att försäkringsbolagen försöker att slippa betala för snörasade tak. Altantak vill dom inte höra talas om, dom brukar vara klent byggda va komentaren. Därför har jag tillbringat några timmar med snörensning på den sk. pensionärskuvösen.
    Brukar väl vara ett enkelt plasttak på dom där med lite lutning. Räcker det inte att köra igång gasol eller elgrillen en halvtimma när solen hjälper till så åker all snön av av sig själv? Du kan sitta och ta en öl och grilla nåt gott under både tiden och taket.

  7. #547
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Sant Ove, men min riskkalkyl resulterade i att = bättre över än under om skiten rasar. Ingen vill vara gipsmumie när hojstarten kommer. Nu värk i kroppen men hel.
    Jan

  8. #548
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Funderat på varför folk envisas med att åka till Thaiträsk, men det börjar klarna lite Där kanske det finns en liten kåk på styltor eller något som skulle passa? Hojar med en otrolig kapacitet har dom iallafall - Upp till fem pers. på samma tvåhjuling.

    Har aldrig förstått det där med Taiträsk och ändå mindre efter katastrofen! Förvisso fullt möjligt Transalpavstånd och större bedrifter har nog gjorts men lite onödigt långt bort för min smak. Tänkte mig något mer "civilicerat" som rivieran, Spanien/Portugal någonting mer lagom. Spanien 17 gr. + idag! Hojväder!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #549
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    ??? Pensionärskuvös förresten är det något för en biker att tillbringa tid i?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #550
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    GeCe du vet after bike, lite grilln. glas vin, planera nästa dag å sånt. Hojkompisar kan ju komma på besök.
    Jag är lite sugen att prova en övervintring i syd spanien någon gång.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •