Sidan 544 av 548 FörstaFörsta ... 44444494534542543544545546 ... SistaSista
Resultat 5 431 till 5 440 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5431
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jaa, kräftor är farliga djur. Tänk om de vore 10ggr större, då gick det åt mycket av den farliga dillen. Om man tar Renat till dillen, så blir den inte så farlig.
    Tur att det finns motmedel....
    Ove

  2. #5432
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Glad överraskning idag: Det kom ett stort ekipage glidande förbi ute på gatan - vände och kom tillbaka och stannade utanför grinden. Det var Chappy med hund som kom och hälsade på! Vi har inte setts på några år så jag fattade inte först för då var det sidovagn som gällde men nu var det trike med vagn för vovven.

    Besöket blev kort med en liten titt på båt, kaffe och pratstund och sen for gästerna iväg igen. Kul men kort - Välkommen igen när det passar !
    Ove

  3. #5433
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag omkr. kl. 6 hade jag besök - av en tjuv! Det som blev stulet var 2 säkringar ur min scooter. Tjuven gick förbi köksfönstret och försvann springande neråt gatan. Tog ett tag innan jag körde efter med bilen och då fick jag se samma kille dra iväg med en grå scooter i motsatt riktning så jag körde runt till andra änden av gatan och mötte honom igen. I det läget visste jag inte om stölden - upptäckte den någon timma senare.

    Ingen större förlust men det är olustigt med oärliga människor som dessutom vet läldigt väl var det står en scooter dold. Anmält till polisen - kommer väl att bli nedlagt - men ändå....
    Ove

  4. #5434
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Landsbygdsproblem, ingen säkringsbutik i Sjötorp.
    Jan

  5. #5435
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Landsbygdsproblem, ingen säkringsbutik i Sjötorp.
    Det är ju säkringspersonal som fattas.

  6. #5436
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Käkat kräftor, ett halvt dussin... Vet nu inte om det är kräftor som är gott eller om det är den lilla nubben?

    Rostat bröd, majonäs och som sagt kräftor med vitt vin till. Mja? Gjorde en annan variant på räkmacka häromsistens - het olja som jag kryddade med ganska stark cili och kokade räkor i. Räkorna sög till sig det mesta av oljan och geggade till oljan lite grann. Hällde oljan på rostat bröd och sen räkorna och sallad som också fått sig en vända i oljan ovanpå brödet. Jävvlar va gott! Funkar säkert lika bra med kräftor, krabba hummer eller vad man nu har till hands...

    OBS! Oljan stänker nåt infernaliskt så en sil ovanpå kastrullen fungerar bra som stänkskydd.
    Ove

  7. #5437
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Talade nyss med Tore Bergströms fru Eva på telefon och fick veta att han avled 27/6. Väldigt tråkigt att höra, han var en mycket trevlig man. Vi träffades bara vid tre tillfällen och hade sporadisk kontakt per telefon, men han gav intryck. Saknar!
    Ove

  8. #5438
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Talade nyss med Tore Bergströms fru Eva på telefon och fick veta att han avled 27/6. Väldigt tråkigt att höra, han var en mycket trevlig man. Vi träffades bara vid tre tillfällen och hade sporadisk kontakt per telefon, men han gav intryck. Saknar!
    Tråkigt, gillade han också.
    Jan

  9. #5439
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gjort förberelser inför vintern - kollade att det finns ström i batteriet. Fick en bekräftelse på mina misstankar i en undersökning som någon gjort att batterier inte mår bra av att vara ständigt toppladdade så jag låter det vara med att jag laddade senast i maj. En anledning till min tveksamhet är att jag misskött min jaktradio grovt genom åren och laddat en gång före jaktsäsongen varje år och sen låtit den ligga till nästa säsong. Inga problem, men mina kamrater i jakten som ser till grejerna bättre får hålla på och greja med batteribyten ideligen. Mina har funkat perfekt i bortåt 20 år....

    Sen innan jag glömmer det - GOD JUL PÅ ER ALLESAMMAN!!
    Ove

  10. #5440
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Så var det dags att önska ETT GOTT NYTT ÅR till er alla!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •