Sidan 543 av 548 FörstaFörsta ... 43443493533541542543544545 ... SistaSista
Resultat 5 421 till 5 430 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5421
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tja, att vinkla till utsagor och rubricera uttalanden som är jättegamla är en stor del av blaskornas levebröd. Troligen kör var femte bilist lika illa oavsett här nere eller där uppe.

    Om en bil krockar med mc, så dör mcföraren ganska ofta, då är det ju läge att anklaga mcföraren.

  2. #5422
    I dag hände något jag aldrig råkat ut för, var inne på Jula bara för att kolla lite och när jag skulle åka vidare så startade inte hojen dödarknappen var intryckt. Jag tänkte att jag måste kommit åt den fast det inte hänt förr men en liten stund senare kände jag att handtagsvärmen var på, då förstod jag att någon måste ha pillat på hojen. Är detta vanligt, jag har inte varit med om detta någon gång. Att röra en hoj man inte känner ägaren kan ju sluta med en fet smäll.
    Jan-Olov

  3. #5423
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    I dag hände något jag aldrig råkat ut för, var inne på Jula bara för att kolla lite och när jag skulle åka vidare så startade inte hojen dödarknappen var intryckt. Jag tänkte att jag måste kommit åt den fast det inte hänt förr men en liten stund senare kände jag att handtagsvärmen var på, då förstod jag att någon måste ha pillat på hojen. Är detta vanligt, jag har inte varit med om detta någon gång. Att röra en hoj man inte känner ägaren kan ju sluta med en fet smäll.
    Jodå. Rätt många år sen i Götene kom jag tillbaka till hojen efter att ha fikat. Det står en gubbe bredvid och påstår att " den startar aldrig". Anar ugglor och ser att dödarn var intryckt så fjanten som stog där och var stöddig blev ganska lång i nosen. Ruskade på huvudet och drog iväg.
    Senast redigerat av Ove den 2018-06-03 klockan 06:23.
    Ove

  4. #5424
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Glad midsommar på er alla!

    Ta det försiktigt med dill för det kan man bli dålig av har jag nyss blivit varnad för.
    Ove

  5. #5425
    Tack för varningen det skall jag tänka på. Vill dessutom önska alla en glad midsommar med sill o pärer snaps o öl men som Ove säger akta er för dillen.
    Jan-Olov

  6. #5426
    Faen för mycket dill, inte bra.
    Jan-Olov

  7. #5427
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Faen för mycket dill, inte bra.
    Trött och ont i huvvet? Typiskt vid överdosering av dill...
    Ove

  8. #5428
    Dillen har nog lämnat kroppen för denna gången.
    Jan-Olov

  9. #5429
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Dillen har nog lämnat kroppen för denna gången.
    Skönt! Nästa riskzon kommer i Augustimånens och de kulörta lyktornas sken....
    Ove

  10. #5430
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skönt! Nästa riskzon kommer i Augustimånens och de kulörta lyktornas sken....
    Jaa, kräftor är farliga djur. Tänk om de vore 10ggr större, då gick det åt mycket av den farliga dillen. Om man tar Renat till dillen, så blir den inte så farlig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •