Sidan 54 av 548 FörstaFörsta ... 444525354555664104154 ... SistaSista
Resultat 531 till 540 av 5473

Ämne: 60+

  1. #531
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Hoppas detta är kung Bores sista ryck nu.-20 punghöjd med snö.
    Jan

  2. #532
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Här har vi 110 cm snö uppmätt utanför stan och -26 i morse brrrr! Och en ryggadj :el som värker efter allt skottande! Det får räcka med snö nu kan man tycka!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #533
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Här har vi 110 cm snö uppmätt utanför stan och -26 i morse brrrr! Och en ryggadj :el som värker efter allt skottande! Det får räcka med snö nu kan man tycka!
    Nådde väg vid 11 tiden igår så att det gick att åka till affär. Det var första gången i mitt liv som jag varit så totalt insnöad. Nu börjar gator och vägar bli ganska smala och det är inte helt säkert att vägen går där det är plogat så det är lätt att hamna fel.

    Träningsvärk här och var idag efter att skottat ett gångsystem som liknar nån sorts labyrint, men det går att ta sig fram. Vilodag idag för vad jag förstått kan det komma mera. Undrar vad vår vädersmästare egentligen håller på med? Förresten, skit samma bara det blir en låååååååång och skön sommar från Mars till Oktober.

  4. #534
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Här har vi 110 cm snö uppmätt utanför stan och -26 i morse brrrr! Och en ryggadj :el som värker efter allt skottande! Det får räcka med snö nu kan man tycka!
    du bor för långt söderut här i kalix var det bara 14grader kallt i morse

  5. #535
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    du bor för långt söderut här i kalix var det bara 14grader kallt i morse

    Å jag som hade planer i min ungdom på att flytta norröver! Nu får man ångra sig!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #536
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nådde väg vid 11 tiden igår så att det gick att åka till affär. Det var första gången i mitt liv som jag varit så totalt insnöad. Nu börjar gator och vägar bli ganska smala och det är inte helt säkert att vägen går där det är plogat så det är lätt att hamna fel.

    Träningsvärk här och var idag efter att skottat ett gångsystem som liknar nån sorts labyrint, men det går att ta sig fram. Vilodag idag för vad jag förstått kan det komma mera. Undrar vad vår vädersmästare egentligen håller på med? Förresten, skit samma bara det blir en låååååååång och skön sommar från Mars till Oktober.

    Vår vädermästare verkar översnöad och infrusen i frysboxen, - 20 gr. ??? Honom kan det dröja innan får någon nytta av!

    Du bor också på fel ställe Ove! Vänerområdet är väl ett av mest utsatta områdena i landet vi skulle bott i Norrträsk istället.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #537
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Vår vädermästare verkar översnöad och infrusen i frysboxen, - 20 gr. ??? Honom kan det dröja innan får någon nytta av!

    Du bor också på fel ställe Ove! Vänerområdet är väl ett av mest utsatta områdena i landet vi skulle bott i Norrträsk istället.
    Vi får be Vädersmästare Jan komma till våra trakter! Har aldrig slagit fel , han kommer med sol och värme.

    Men det där med kung Bore!! Han måste tappat kartan för i mina trakter skall det av gammal tradition vara snöfattigt? ??? >

  8. #538
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nåja, Ove våren kommer så sakta söderifrån denna vecka som jag lovat dig. Men som medborgare i landet girigheten kommer det att ta lite tid innan ni där uppe på taigan få del av den.
    Jan

  9. #539
    Med lite tur så spiller du lite vår på mig med Jan, för vi båda är ju smålänningar.
    Jan-Olov

  10. #540
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Med lite tur så spiller du lite vår på mig med Jan, för vi båda är ju smålänningar.
    Gadda nu inte ihop er mot oss andra nu Snålänningarna utan visa ert generösa sinnelag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •