Sidan 538 av 548 FörstaFörsta ... 38438488528536537538539540 ... SistaSista
Resultat 5 371 till 5 380 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5371
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    OBS vi går mot ljusare tider.
    Snart får vi hoppas! Min vita bil var svart som en kolkärra på bakändan i morse. Ändrade på detta i en snabbtvätt och nu är den normalskitig igen, ungefär som allt annat som varit ute på vägen.

    Vi går väl som du säger mot ljusare tider och jag hoppas att tid och ork räcker till så att jag hinner ordna mina projekt före hösten

    Julmaten är i stort sett borta ur kylen, bara en massa ostar kvar. Får väl bli en och annan paj....

    Nästa som kommer är GOTT NYTT år! Hoppas det blir så!
    Ove

  2. #5372
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hälsade tillsammans med hustrun på hos Lena i Askersund och bjöd ut hemme på lunch.
    När det gäller bra matställen så är Närke en öken utanför Örebro, kanske beroende på att jag forskat för dåligt, men Sjöparken i Kumla var ett fynd. Där finns det ett ställe i ett stort växthus men en restaurang som heter Goda Rum. Bra käk och trevlig miljö. Trevligt sällskap får man ta med sig själv - så det gjorde jag.
    Ove

  3. #5373
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hälsade tillsammans med hustrun på hos Lena i Askersund och bjöd ut hemme på lunch.
    När det gäller bra matställen så är Närke en öken utanför Örebro, kanske beroende på att jag forskat för dåligt, men Sjöparken i Kumla var ett fynd. Där finns det ett ställe i ett stort växthus men en restaurang som heter Goda Rum. Bra käk och trevlig miljö. Trevligt sällskap får man ta med sig själv - så det gjorde jag.
    Låter trevligt Ove. Börjar allvarligt längta efter våren nu. Strax färdig i skogen å GSen har laddaren kopplad. Att komma iväg på våren å träffa folk kallar jag för återupplivning.
    Jan

  4. #5374
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Låter trevligt Ove. Börjar allvarligt längta efter våren nu. Strax färdig i skogen å GSen har laddaren kopplad. Att komma iväg på våren å träffa folk kallar jag för återupplivning.
    Vårlängtan här med, men hoppas hinna med lite mera vinterkörning med sidvagnen. Ordentligt med dubb, så det är jättekul. Hmmm, en del galningar tältar ju på vinterträffar, men det har man vuxit ifrån. Det blir väl någon tur söderut och sedan någon Norgetur.
    Olle..........

  5. #5375
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kallt känns det ute men jag har ett problem - termometern på fönstret visar +9 och i bilen är det -11? Saken är den att den termometer jag satte upp på fönstret är en sprittermometer som har legat i en låda i minst 25 år och pelaren har delat sig, därav skillnaden på 20 grader. Får fråga grannen om jag är intresserad, eller gå ut i bilen och kolla.

    Har att göra men inte så kul och framför allt bara inne. man skulle kanske ha en varm lokal i något uthus men det går nog inte att ordna så lätt. Bara att vänta en månad till - får väl läsa några böcker...
    Ove

  6. #5376
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69

    Kallt

    Hej -20° här i Piteå
    Nog har jag ett uthus med ett uppvärmt "hobbyrum" men lusten att gå ut dit saknas för närvarande
    Mc:n står klar men det dröjer nog ett par månader innan det är dags att ta ut den pga myckna snön o kylan

  7. #5377
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Hej -20° här i Piteå
    Nog har jag ett uthus med ett uppvärmt "hobbyrum" men lusten att gå ut dit saknas för närvarande
    Mc:n står klar men det dröjer nog ett par månader innan det är dags att ta ut den pga myckna snön o kylan
    Förstår. Garagerad hoj är död hoj... Återupplivas när södersolen skiner från alla håll.
    Ove

  8. #5378
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Förstår. Garagerad hoj är död hoj... Återupplivas när södersolen skiner från alla håll.
    Tja gubben börjar väl bli till åren. Så nu är det inte kul längre att ut och åka om det är kallare än 3-4 grader-. Hoppas att kunna plocka av dubbdäcken snart.
    Börjar nog fundera på Trandansen snart.

  9. #5379
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tja gubben börjar väl bli till åren. Så nu är det inte kul längre att ut och åka om det är kallare än 3-4 grader-. Hoppas att kunna plocka av dubbdäcken snart.
    Börjar nog fundera på Trandansen snart.
    10+ är ok för 70+are.
    Jan

  10. #5380
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    10+ är ok för 70+are.
    Håller med, för annars så krävs det en massa extra kläder + utrustning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •