Sidan 537 av 548 FörstaFörsta ... 37437487527535536537538539547 ... SistaSista
Resultat 5 361 till 5 370 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5361
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lite händer det iallafall. En vargtik har råkat komma i närheten av Stockholm. Vargskräck och skyddsjakt!! Undrar hur många fårfarmare det finns i området....

    För övrigt är det halvkallt och kvicksilvret rör sig runt nollan, snön växlar ned blöta och det blir snorhalt på vägen. Batteriladdning gäller snart för mina hojar står i ide sen länge - faktiskt mer än ett år.

    Snart är det jul och jag hoppas på julefrid där man kan umgås på gammaldags sätt utan utan att stugan blir belamrad med julklappar. Vill inga ha och ger inga bort! Men mat ska det vara och det fixar jag gärna. Julafton kommer i år att inträffa minst 3 ggr med början 21/12 för vår del.
    Vargfrågan är vad jag förstår ingen politisk fråga ? Men om blåhåriga tanter på Östermalm väcker frågan om säkerheten för promenadmopsar kan det bli andra bullar.
    Kommit en del blötsnö över Småland så inget GSväder.
    Jan

  2. #5362
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vargfrågan är vad jag förstår ingen politisk fråga ? Men om blåhåriga tanter på Östermalm väcker frågan om säkerheten för promenadmopsar kan det bli andra bullar.
    Kanske dom känner sig lite fåraktiga - eller att kanske mopsen är det?

    Kommit en del blötsnö över Småland så inget GSväder.
    Samma här mÄäÄäÄäÄ!
    Ove

  3. #5363
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    GOD JUL på er alla!

    För min del firade jag första julafton redan igår. Det berodde på att en av gossarna ska jobba i helgen så jag skjutsade honom till flyget i morse så att han ska komma i tid. Han jobbar från Spanien - vi lever plötsligt i Världen...

    Nästa julafton inträffar mera normalt 24/12, sen blir det ytterligare en men då blir det ingen skinka.

    Granen är inne och den lilla busken har fått 80 (!) ljus. Inflation alltså.

    Nu blir det att käka rester i en vecka sen väntar VÅREN!

    Som sagt - GOD JUL!!
    Ove

  4. #5364
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    GOD JUL på er alla!

    För min del firade jag första julafton redan igår. Det berodde på att en av gossarna ska jobba i helgen så jag skjutsade honom till flyget i morse så att han ska komma i tid. Han jobbar från Spanien - vi lever plötsligt i Världen...

    Nästa julafton inträffar mera normalt 24/12, sen blir det ytterligare en men då blir det ingen skinka.

    Granen är inne och den lilla busken har fått 80 (!) ljus. Inflation alltså.

    Nu blir det att käka rester i en vecka sen väntar VÅREN!

    Som sagt - GOD JUL!!
    God Jul. Våren är redan här i södra Småland.
    Jan

  5. #5365
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    God Jul. Våren är redan här i södra Småland.
    Kanske en liten överdrift men likväl en smula närmare. God jul på er alla.
    Jan-Olov

  6. #5366
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Önskar er alla en God Jul o Gott Nytt År
    Tore

  7. #5367
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Idag tog jag min hoj ut på E18 och körde till Kristinehamn ut till Picasso statyn tog en bild för att sedan dra hemmåt igen dock inte E18, det skulle jag ha gjort för det var is och halkigt och deretigt men hemma utan utan vurpor, abstinensen stillad något
    //

  8. #5368
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Idag tog jag min hoj ut på E18 och körde till Kristinehamn ut till Picasso statyn tog en bild för att sedan dra hemmåt igen dock inte E18, det skulle jag ha gjort för det var is och halkigt och deretigt men hemma utan utan vurpor, abstinensen stillad något
    //
    Ja du Conny. Vi har ju olika utrustning på hojarna. Jag har ju dubbat och lite annat, så jag kör gärna på snö och is. dessutom har jag hängt på en sidovagn på hojen, så nu är det jättekul.

    Inte så många som skriver här, men GOD HJUL allihop.

  9. #5369
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är julen överstökad - i stort sett. Idag ser jag på Google att Marlene Dietrich fyller 116 år, men jag har för mig att hon är död? Kanske därför jag inte bjuden på kalaset?

    Julen var det ja, jag fick ett paket med en massa sorter av chili så nu kör jag ihop en del rester i en gryta och sätter till chili och lök, häller sen grädde över och serverar med ris. Kan bli gott med lite tur...

    Hojen Sigrid har fått mera ström men ville egentligen inget ha. Batteriet, köpt på Biltema funkar nästan overkligt bra. En åtgärd som är akut är ny klädsel på dynan. De sista åren har det nästan bara varit väven kvar men nu har även den börjat spricka. Har ju sen länge ett erbjudande om assistans med detta från Olle men det kanske inte gäller sen verkstan brann upp. Ska kolla runt om det finns något lämpligt för dynan. Kanske något blommigt? Vore ju kul att stila med något annat än gladsvart för det har ju nästan alla.

    Lugnt annars - det är fortfarande några dagar kvar på året....
    Ove

  10. #5370
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I Småland har det varit lugnt. Kossorna mumsar enselage ovetande om julfirande. Låga grundvattennivåer är nog återställda för denna gång. Mild vinter tär inte så hårt på vedförådet å kroppen behöver inte slita med vedkärran. Nån fjollig tanke att köpa vax å kromputs till GSen tror jag var lika flyktigt som tomtebesöket. OBS vi går mot ljusare tider.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •