Sidan 534 av 548 FörstaFörsta ... 34434484524532533534535536544 ... SistaSista
Resultat 5 331 till 5 340 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5331
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Greta har lämnat garaget, såld... Hoppas att den nye ägaren kommer att ha det gott tillsammans med henne. Hos mig fick hon mest stå i garaget för jag har ju min favorit Sigrid som fick gå desto mer och det är ju långt ifrån optimalt för en hoj att stå parkerad långa tider.

    Skit samma, det känns som jag har fått ett hål i garaget men huvudsaken är att Greta får komma ut och ha kul.
    Lite konstigt kanske , men har man haft ett fordon länge så känner man ju en liten saknad då det försvinner. De flest skaffar då ett nytt, men nuförtiden får vi lite äldre rikta in oss på att ett fordon kanske får räcka förutom bilen förstås.
    Har ju hänt en del olyckor med äldre personer inblandade, vilket ju alltid är extra påpassade.
    Varför skall det vara så jäkla svårt att genomdriva någon form av enkelt trafiktest.
    En del vill ju inte inse att de inte bör ge sig ut i trafiken. Har sett flera exempel på det. Det är väl synen som ställer till det i många fall. Reaktionsförmågan försämras ju också.

  2. #5332
    Vist demens o sjukdom då skall man inte köra bil men om man ser på procenten olycksfall bland äldre jämfört med 18 till 22åringar så undrar jag om inte ungdomarna är mer utsatta, detta vet jag inte men tror så.
    Jan-Olov

  3. #5333
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Vist demens o sjukdom då skall man inte köra bil men om man ser på procenten olycksfall bland äldre jämfört med 18 till 22åringar så undrar jag om inte ungdomarna är mer utsatta, detta vet jag inte men tror så.
    Jo man kan lita på procenten.
    En försäljare av försäkringar tecknade en livförsäkring på en 100åring. Chefen blev naturligtvis förbannad. Försäljaren sa att enligt statistiken så är det ytterst få 100åringar som dör.

  4. #5334
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jo man kan lita på procenten.
    En försäljare av försäkringar tecknade en livförsäkring på en 100åring. Chefen blev naturligtvis förbannad. Försäljaren sa att enligt statistiken så är det ytterst få 100åringar som dör.
    Så är det, och skall man förbjuda allt som man kan dö i så varför inte förbjuda sängar, merparten dör i en sådan.
    Jan-Olov

  5. #5335
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu sålde jag inte Greta för att hon var dement utan mera för att hon var understimulerad...
    Ove

  6. #5336
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu sålde jag inte Greta för att hon var dement utan mera för att hon var understimulerad...
    Rätt, varför skall man ha flera grejer än man hinner med eller orkar. Jag hade ett tag tre hojar, men det var ju bara en jag använde. Det var ju en Transalp, som i princip kan användas till nästan allt. Har fortfarande den kvar, men nu har den fått en sidovagn tillbyggd.

  7. #5337
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Körde ett par mil och det började kännas som kallt. Har höstsäsongen börjat så att man får börja klä på sig när man ska ut?
    Ove

  8. #5338
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Körde ett par mil och det började kännas som kallt. Har höstsäsongen börjat så att man får börja klä på sig när man ska ut?
    1 par långkalsonger ?
    Jan

  9. #5339
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Körde Frykdalshöjden i dag med kortbyxor o t shirt.....
    Under mc stället alltså men kan hålla med jag stängde ventilations fickorna....

  10. #5340
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Greta såld och Sigrid står obesiktigad med körförbud i garaget. Byrackan åkte in på förvaring för några dagar sen.

    Bytt försäkringsbolag till Sigrid för jag var inte nöjd med den info jag fick från Bilsport och MC när jag sålde Greta. Lättare att sitta med den som informerar och titta på alternativen än att ta det per telefon.

    Varit på Mallorca med sonens familj och vädret var sådant att jag fick smyga lite i skuggan med heltäckande klädsel för att inte förlora min liljevita hy. Bonnbränna har jag ju som den värsta skidlärare för allt kan man inte skydda - ser lite fånigt ut med en gubbe klädd i bahytt.

    Höjdpunkterna var morgnarna när Harry, 10 mån, kom och hälsade på farmor och farfar i den jättebreda sängen och levde rullan morgonpigg och go. Badade gjorde jag ett par gånger och imponerade på lilltjejen genom att våga doppa huvvet utan att behöva hålla mig i näsan.

    men nu är vi hemma igen och det är dags att ta tag i allt som ska göras inför vintern - landsätta ekor och rusta båt så att det kanske kimmer i sjön nästa år....

    Åsså ska det jagas älg.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •