Sidan 531 av 548 FörstaFörsta ... 31431481521529530531532533541 ... SistaSista
Resultat 5 301 till 5 310 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5301
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Du har inte funderat på att skaffa en lamavalack som barnvakt till kalvarna? Stiliga djur som kan tampas med rovdjur. Naturligt aggressiva och revirhävdande.De har dessutom starka band till sin flock. Kanske inte billigare än elektriskt vargstängsel, men roligare.
    Ove

  2. #5302
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nu är SMC årsmöte avslutat å vädret va kyligt med is å snö på morgonen.
    Vilda djur skrämmer mig på mc turer ibland. Numera kör jag inte när det skumt ute. En vildsvinsflock skrämde mig rejält i skymningen för några år sedan.
    Jan

  3. #5303
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du har inte funderat på att skaffa en lamavalack som barnvakt till kalvarna? Stiliga djur som kan tampas med rovdjur. Naturligt aggressiva och revirhävdande.De har dessutom starka band till sin flock. Kanske inte billigare än elektriskt vargstängsel, men roligare.
    Tror nog laman är bäst i en fårflock eftersom den är betydligt större än fåren och då kanske känner beskyddarinstinkt. Årsgamla tjurkalvar är nog ett problem då de uppför sig som många av dagens tonåringar.

  4. #5304
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Sol å värme är här. Tyvärr har jag inte sett sopning av våra vägar än.
    Jan

  5. #5305
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sol å värme är här. Tyvärr har jag inte sett sopning av våra vägar än.
    Jag har sett en sopbil! Vet inte om han sopade något, men jag såg den.

    Naturupplevelse kl 04.15 i går morse. Gick ut i gryningen och fick höra hemska läten i öster. Det lät som en hög operasopran som gurglade sig, sen sprack rösten och det liknade en tranas läte en stund. Sen fortsatte det med omväxlande skrikande länge. Fick gå in och kolla fågelläten och kom fram till att det måste varit smålom [Gavia Stellata]. Jag berättade för hustrun när hon vaknat och som då berättade att hon sett en flock smålom på kanalen. Kul!
    Ove

  6. #5306
    Sopbilen får vi nog vänta på, centralorterna måste ju bli helt klara innan landsbygden kan komma på tur.
    Jan-Olov

  7. #5307
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Sopbilen får vi nog vänta på, centralorterna måste ju bli helt klara innan landsbygden kan komma på tur.
    15 maj ska dom va klara. Men dom bryr sig nog inte ?
    Jan

  8. #5308
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    15 maj ska dom va klara. Men dom bryr sig nog inte ?
    Brukar ju vara lite si och så med sopningen. Men det har ju faktiskt blivit lite bättre än förr.
    Skall ta mig en tur till Roslagen i helgen. med lite körning där, så blir det väl lite drygt 100 mi.
    Skall passa på och låta SFRO kolla hojen innan den skall reg.besiktas.l

  9. #5309
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Brukar ju vara lite si och så med sopningen. Men det har ju faktiskt blivit lite bättre än förr.
    Skall ta mig en tur till Roslagen i helgen. med lite körning där, så blir det väl lite drygt 100 mi.
    Skall passa på och låta SFRO kolla hojen innan den skall reg.besiktas.l
    Stora vägar brukar vara sopade i tid. 70 vägar är sämre med att bli sopade i tid. Är det kanske så att några glöms bort helt ?
    Jan

  10. #5310
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Brukar ju vara lite si och så med sopningen. Men det har ju faktiskt blivit lite bättre än förr.
    Skall ta mig en tur till Roslagen i helgen. med lite körning där, så blir det väl lite drygt 100 mi.
    Skall passa på och låta SFRO kolla hojen innan den skall reg.besiktas.l
    Vilken jäkla resa hemåt på måndagen. Snöstorm i Roslagen, blåsig och kall resa västerut.
    Hojen SFRObesiktad med stödhjul, ok. Avrostningen avklarad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •