Sidan 53 av 548 FörstaFörsta ... 343515253545563103153 ... SistaSista
Resultat 521 till 530 av 5473

Ämne: 60+

  1. #521
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    GeCe kan hojen på bild vara en Gold Star. En sån av årsmodell -56 blev min första tunga båge. Den var ljusgrön med kromad tank. Som jag minns lik den på bilden men med ett brett cross-styre eftersom jag alltid trivts bäst på grusvägar och på den tiden åkte året om. En riktig trevlig hoj som jag minns den.


    Det är med största sannolikhet en GoldStar hittade en annan bild som inte är reklam som bekräftar det. En som var eller är till salu!

    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #522
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    BSA hade fler modeller också! Det är bara att kolla å njuta av bilderna å drömma!


    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #523
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hur går det Ove,har du fått upp ytterdörren?
    Ytterdörren går att få upp, men sen kommer problemen! Ska jag gå ner för yttertrappan så är det polarutrustning som gäller, så jag har skickat hustrun att hämta ved och annat nödvändigt. Sen gäller det att vara med med klapp och godis så springer hon gärna en sväng till.

    Skotta får vara idag för gör man ett hål i snötäcket så ar det fullt på ingen tid alls = ingen idé.

  4. #524
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hur går det Ove,har du fått upp ytterdörren?


    Ove är inte den som flyttar på snö i onödan han chansar nog på att snön smälter bort. Är rädd för att när den planerade visiten på lördag av mig å frugan ska äga rum så blir det nog till att vi får skotta oss in själva! ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #525
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Ove är inte den som flyttar på snö i onödan han chansar nog på att snön smälter bort. Är rädd för att när den planerade visiten på lördag av mig å frugan ska äga rum så blir det nog till att vi får skotta oss in själva! ???
    Ska nog ordna detta bara det slutar snöa. Det får nog bli lejt folk.

    Var ute och tog en liten promenad och fick upp en bra pulsfrekvens efter drygt 100 m. Då började kyrkklockorna ringa så då var det dags att vända. När jag kämpat mig in igen konstaterade jag att klockan var strax över 16.00 så det var visst inte mig det gällde, utan det var helgmålsringningen.

  6. #526
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    -13, klart och vindstilla. Snön ligger där den hamnade igår, mest där det varit skottat tidigare. Dagsjobb innan det går att komma ut. Tänk på vilodagen och skotta din snö!

  7. #527
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ove. Ledsen men måste nog ändra mig. Men lite takdropp i går.
    Jan

  8. #528
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kom förbi en vänlig man med en stor maskin och tog ifrån mig mer än halva jobbet!

    Nu är bara resten kar men jag kommer nog ut med bilen idag och GeCe slipper skotta till Lördag. (hoppas jag! )

  9. #529
    Här uppei kalix har vi ca 70cm snö nu å 22 grader kallt. här har inte snöat dom senaste 2 veckorna. å man bor ju i lägenhet så man behöver inte skotta snö.

  10. #530
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kom förbi en vänlig man med en stor maskin och tog ifrån mig mer än halva jobbet!

    Nu är bara resten kar men jag kommer nog ut med bilen idag och GeCe slipper skotta till Lördag. (hoppas jag! )

    Låter ju lite förhoppningsfullt Ove! Å hoppet är ju det sista som överger en å då kan man kanske komma med de där blomman i näven istället för snöskyffeln som jag hade hoppats.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •